וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים בסנאט תמכו בביטול מצב החירום בגבול, טראמפ יטיל וטו

14.3.2019 / 23:47

כמה מחברי מפלגתו של נשיא ארה"ב חברו לדמוקרטים והעבירו את ההצעה נגד הכרזתו שעקפה את הקונגרס כדי לקבל מימון להקמת החומה עם מקסיקו. טראמפ מבטיח להשתמש בווטו, לראשונה בכהונתו

צילום: רויטרס

הסנאט אישר הערב (חמישי) את ההצעה שעברה בבית הנבחרים לבטל את מצב החירום שהכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אחרי ש-12 סנאטורים רפובליקנים חברו למיעוט הדמוקרטי. טראמפ הבטיח מיד להטיל וטו על החוק, ולפי ההערכות לא יהיה רוב של שני שלישים בשני בתי הקונגרס כדי לעקוף אותו.

בין הרפובליקנים הבולטים שתמכו בהצעה היו הסנאטורים מיט רומני, שהתמודד על הנשיאות ב-2012, ומרקו רוביו. 59 סנאטורים משתי המפלגות הביעו את מחאתם על הניסיון של טראמפ לעקוף את הקונגרס, אחרי שזה סירב להעביר לו את המימון להקמת חומה בגבול עם מקסיקו.

אם טראמפ אכן יטיל וטו, כפי שהבטיח, זו תהיה הפעם הראשונה מאז תחילת כהונתו שהוא מפעיל את סמכותו בנושא. "וטו!", הייתה תגובתו של הנשיא לאחר ההצבעה. הקמת החומה בגבול הדרומי של ארצות הברית הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של טראמפ הרפובליקני, שנהנה בשנתיים הראשונות בתפקידו מקונגרס רפובליקני. אחרי בחירות אמצע הכהונה, קיבלו הדמוקרטים בחזרה את השליטה על בית הנבחרים בעוד שהרפובליקנים הגדילו את הרוב שלהם בסנאט.

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 14 במרץ 2019. רויטרס
טראמפ בבית הלבן, הערב/רויטרס

זאת ההצעה השנייה המתנגדת למדיניות שלו שעוברת בסנאט בתוך יממה, אחרי שבלילה שעבר אישרו הסנאטורים הצעה לסיום המעורבות האמריקנית במלחמה בתימן. ההצעה, שכבר עברה בסוף השנה שעברה אבל נדחתה על ידי בית הנבחרים, תחזור אליו להצבעה נוספת כשהפעם יש רוב דמוקרטי בבית הנבחרים. בקונגרס מקדמים חקיקה נגד ערב הסעודית בעקבות רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, בניגוד לעמדת הממשל.

"ההצבעה היום סוגרת שבוע של משהו שהאמריקנים לא ראו מספיק בשנתיים האחרונות", אמר מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר. "התקווה שלי היא שהשבוע האחרון הוא לא יוצא דופן, אלא נקודת מפנה" .בית הנבחרים אמר כי יש סיכוי להצביע על ניסיון לעקוף את הווטו המובטח בשבוע הבא, אחרי תום הפגרה הקצרה, אך לא נראה שיש סבירות לרוב של שני שלישים בעקיפת הווטו של טראמפ. למרות זאת, להחלטת הקונגרס עשויה להיות השפעה על הסוגיה בעתירות שיתנהלו נגד ההכרזה של הנשיא בבתי המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully