וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מאיים לסגור את גבול מקסיקו: "המהגרים לא ייכנסו לארה"ב"

26.11.2018 / 16:28

הנשיא אמר כי על מקסיקו להשיב את המהגרים בחזרה לארצותיהם אחרי העימותים בגבול. "הקונגרס, ממנו את החומה", קרא טראמפ שאיבד את הרוב בבית הנבחרים ועמו את הסיכוי הלא גדול להעביר את אחת מהבטחות הבחירות שלו

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שני) כי מקסיקו צריכה לשלוח בחזרה את המהגרים המבקשים מקלט בארצו ואיים לסגור את הגבול בין המדינות. זאת יממה אחרי שמאות מהגרים השוהים בעיר הגבול טיחואנה ניסו לחצות את הגבול, ונתקלו בירי גז מדמיע של הרשויות האמריקניות. מעבר הגבול המרכזי ביותר בין המדינות נסגר למשך כמה שעות בעקבות העימותים.

טראמפ חזר על קריאתו לקונגרס לממן את הבטחת הבחירות שלו להקים חומה לאורך 3,200 ק"מ המפרידים בין מקסיקו לארצות הברית. היום שבים חברי הקונגרס לוושינגטון בתום חופשת חג ההודיה, בצל האפשרות שהממשל הפדרלי יושבת ב-7 בדצמבר. הוא איים לא אחת להשבית את הממשל עד שישיג מימון לכך, אך ניסיון ההסתערות של המהגרים אתמול היה בנקודה שבה כבר קיים מכשול פיזי.

הדמוקרטים, שהחל מינואר יחזיקו ברוב בבית הנבחרים, תומכים ברפורמת הגירה מקיפה, אך מתנגדים לבניית החומה, כך שטראמפ יתקשה להשלים את משימתו. "מקסיקו צריכה להחזיר את המהגרים מנופפי הדגלים, רבים מהם פושעים בדם קר, אל ארצותיהם. במטוסים, באוטובוסים, איך שאתם רוצים, אבל הם לא באים לארצות הברית", כתב בטוויטר שלו. "אנחנו נסגור את הגבול לצמיתות אם נצטרך. הקונגרס, ממן את החומה!".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באחוזתו מאר א לאגו בפלורידה, 25 בנובמבר 2018. רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באחוזתו מאר א לאגו בפלורידה, 25 בנובמבר 2018/רויטרס

עוד לפני הבחירות שהתקיימו ב-6 בנובמבר, הזהיר טראמפ משיירת המהגרים שעשתה את דרכה ממרכז אמריקה לגבול ואף שלח כ-5,800 חיילים לתמיכה במשמר הגבול. הוא אף אישר להם להשתמש בכוח קטלני אם יידרשו לכך.

אתמול דנו נציגים ממקסיקו ומארצות הברית בתכנית שתשאיר את המהגרים בשטחה של מקסיקו בזמן שבקשות המקלט שלהם נבחנות. בדרך כלל, הם מכריזים על כוונותיהם במעברי הגבול או אחרים שהם חוצים אותו בצורה בלתי-חוקית. טראמפ רצה למנוע מאלו שחוצים את הגבול בניגוד לחוק להגיש בקשת מקלט, אך בית משפט פדרלי דחה את הצו שלו.

המפגינים נשאו דגלים מאולתרים של ארצות הברית ושל הונדורס וצעקו: "אנחנו לא פושעים, אנחנו מהגרי עבודה בינלאומיים". הקבוצה הייתה מורכבת בעיקר מגברים, אך היו גם כמה נשים שדחפו לצדם ילדים בעגלות בתקווה להאצת בחינת בקשות המקלט שלהם.

משרד הפנים במקסיקו כי המהגרים שזוהו כמי שניסו לחצות את הגבול יגורשו לארצות המוצא שלהם. בהצהרה של משרד הפנים נכתב עוד כי התקרית בגבול הייתה "אקט של פרובוקציה", וכי במקום לעזור למטרתם של המהגרים, ניסיונות הפריצה של מעבר הגבול יכלו להסתיים בתקרית חמורה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מהגרים מהשיירה שעברה במרכז אמריקה מסתערים לעבר הגבול עם ארצות הברית בטיחואנה ב-26 בנובמבר 2018. רויטרס
מהגרים מהשיירה שעברה במרכז אמריקה מסתערים לעבר הגבול עם ארצות הברית בטיחואנה ב-26 בנובמבר 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully