וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שנפצע קשה התעורר - והחל לדבר: "עוד לא שוחחנו איתו על הפיגוע"

אחיו של אלכס דבורסקי, החייל מנצרת עילית שנפצע בפיגוע המשולב בשומרון, אמר לוואלה! NEWS כי אחרי השיפור במצבו הוא כבר מתקשר עם הסביבה. "עדיין קשה לו, הוא מבין את מצבו", הסביר. תמר, אלמנתו של הרב אחיעד אטינגר: "מודים לעם ישראל, רוצים להמשיך את מפעל חייו"

צילום: באדיבות המשפחה, עריכה: שניר דבוש

אחרי מותם של הרב אחיעד אטינגר וסמ"ר גל קיידאן בפיגוע המשולב בשומרון, הודיע מוקדם יותר היום (שלישי) בית החולים בבילינסון שבפתח תקווה על שיפור במצבו של אלכס דבורסקי, החייל בן ה-19 מנצרת עילית שנפצע בפיגוע. אחיו אולג אמר לוואלה! NEWS כי "הוא בהחלט מבין את תמונת המצב בה הוא נמצא עכשיו".

אתמול עבר החייל ניתוח נוסף וכעת הוא נמצא בהתאוששות, במצב בינוני-קשה, אחרי שיצא מסכנת חיים מיידית. "הוא כבר לא מונשם ולא מורדם", סיפר אחיו של הפצוע. "הוא התעורר ומתקשר עם הסביבה ועם הצוות הרפואי, הוא זיהה אותנו, הוא אפילו ניסה לדבר איתנו, למרות שקשה לו עדיין. עדיין לא שוחחנו איתו על הפיגוע, אנחנו רוצים שיתאושש ויתחזק".

עוד בוואלה! NEWS:
לחץ על השטח מול רווחת הפלסטינים: המפתח לאיתור המחבל מאריאל
דורס הנער אילון שלו אמסלם מעיד: "אמרתי בצחוק ששתיתי וודקה"
בפעם השלישית מתחילת השבוע: פועל נהרג בתאונת עבודה בחריש

אלכס דבורסקי, החייל שנפצע בפיגוע באריאל , 18 במרץ 2019. צילום מסך
"הוא זיהה אותנו, הוא אפילו ניסה לדבר איתנו". דבורסקי/צילום מסך

תמר, אלמנתו של הרב אחיעד שהובא אתמול למנוחות בהשתתפות מאות בני אדם, אמרה היום בהצהרה ראשונה לתקשורת מאז מותו כי חשוב לה להמשיך את פועלו. "אנחנו רוצים להודות לעם ישראל המדהים שנתן לנו הרבה כוח. בעלי אחיעד היה איש של כלל ישראל", אמרה תמר. "הייתה לו רגישות לכל אחד שפגש. ובעיקר לתלמידיו שבאהבתו הרבה קרא להם 'לומדים' ולא 'תלמידים'. כל כך היה חשוב לו לתת לכל אחד את התנאים המתאימים לו לגדול בתורה". לדבריה, "חשוב לנו מאוד להמשיך את מפעל חייו. ישיבת 'עוז ואמונה' שבעבודת נמלים ובתעצומות נפש גדולות הקים במקום כל כך מאתגר".

תמר המשיכה ופנתה לעם ישראל: "אנחנו מבקשים מאוד שהתמיכה העצומה של עם ישראל לא תיפסק פה. בעלי מסר את נפשו למען הכלל, הן בחייו והן במותו. אנחנו נודה לכל אחד יוכל לתת את חלקו ולתרום למפעל הגדול של אחיעד".

עוד באותו נושא

החייל שנפצע בפיגוע בשומרון יצא מסכנת חיים; המצוד אחר המחבל נמשך

לכתבה המלאה
הרב אחיעד אטינגר. נדב גולדשטיין, TPS
הותיר אחריו 12 ילדים. אטינגר/TPS, נדב גולדשטיין

לאחר מכן פנתה האלמנה הטרייה לממשלת ישראל ואמרה: "אנו קוראים בזאת לממשלת ישראל למגר את הרע, להחזיר את הביטחון ואת ההגנה כדי שנוכל להמשיך ביישוב ארצנו מתוך אהבת ישראל ולהתמקד בדברים שמחברים אותנו כאן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעו לביקור תנחומים בביתו של הרב אטינגר. כרמית, אמא של אחיעד, אמרה לנתניהו כי הם מרגישים פחות ביטחון. "אנחנו רוצים לא לפחד, זו המדינה שלנו", אמרה כרמית. "אנחנו הרגשנו שאחרי שהיו איתותים, היה ניסיון חדירה. הרגשנו שלא קרה כלום כי לא היו הרוגים". אחות ההרוג, רחל, אמרה כי "זו תוצאה של הססנות. רוצה שהחיילים יפעלו כמו שהם צריכים לפעול כי הפחד וההססנות מעכבים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית משפחתו של אחיעד אטינגר ביישוב עלי, מרץ 2019. TPS
"אנחנו רוצים לא לפחד, זו המדינה שלנו". נתניהו בביקור בבית הרב אטינגר, היום/TPS

אחת הבנות, אפרת, אמרה לראש הממשלה כי "יש לנו דרישה שנראית לי ממש טבעית. עד עכשיו היה פיגוע המחבל נשאר בחיים. אני חושבת שמי שמחליט לעשות דבר כזה צריך להיות ברור לו שאחרי זה הוא לא יהיה חי. ככה זה צריך להיות".

נתניהו השיב לטענותיהן כי "תיקנו את המגבלה בחוק שדורשת שלושה שופטים פה אחד להחלטה על עונש מוות. ואם לא עשינו את זה, נעשה את זה". הוא ציין כי לפני כמה ימים ישראל השמידה את מטה הגדה בעזה עד היסוד, אך "מה שיש פה זה דבר אחר, במידה מסוימת הוא יותר מורכב. הזעזוע הוא ענק. ממה שמעתי הוא היה אדם מופלא, אציל נפש וגיבור חיל".

נמשך המצוד אחר המחבל

במהלך הפיגוע, המחבל החשוד עומאר אבו לילא יצא מחנות בצומת אריאל כשהוא חמוש בסכין מטבח. הוא הסתער לעבר החיילים במקום, דקר למוות את החייל גל קיידאן בן ה-19 והצליח לחטוף ממנו את הנשק והמחסנית. המחבל דרך את הנשק והחל לירות לעבר אזרחים.

לאחר מכן, המחבל ירה לעבר שלושה כלי רכב. נהג הרכב הראשון, הרב אטינגר, נפגע מהירי באורח אנוש. במהלך הפיגוע נורתה אש ירי לעבר מכונית נוספת, ללא נפגעים. על פי עדויות מהשטח, המחבל עלה על רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית ונמלט מהמקום. לאחר מכן, המחבל הגיע אל צומת גיתי אבישר הסמוך. הוא עצר את הרכב וירה לעבר אזרחים וחיילים שהיו בטרמפיאדה.

ההרוג מהפיגוע באריאל סמל-ראשון גל קיידאן. אתר רשמי
נהרג בפיגוע. קיידאן/אתר רשמי

בצה"ל ממשיכים את המצוד אחר איימן אבו לילא, החשוד כמחבל שביצע את הפיגוע, בדגש על גזרת צפון השומרון. הלילה סגרו כוחות צה"ל את היציאה הצפונית לכפר א-זוויה. כמו כן, נסרקו מערות באזור, מפעלים ובתי עסק שבהם שיש בהם סליקים ומרתפים. במקביל, צה"ל ביצע מעצרים בסילוואד, תקוע, חברון, עראבה, דיר אבו משעל, רנתיס ואזורים נוספים.

אתמול ליוו אלפי בני אדם סמ"ר גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר למנוחות בבתי העלמין בבאר שבע ובבית העלמין "סגולה בפתח-תקווה". סמ"ר קיידאן היה בן הזקונים להוריו, אנטולי ומרינה, שעלו מברית המועצות בשנות ה-70. הותיר אחריו שני אחים, אלונה וארז. אטינגר, בן 47 מעלי, היה נשוי לתמר, בת 44, והותיר אחריו 12 ילדים.

(עדכון ראשון: 10:54)

מעודכן אינפו ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019. עיבוד תמונה
מעודכן אינפו ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019/עיבוד תמונה
במהלך הלילה פעלו כוחות צה״ל בשיתוף כוחות שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל במרחב הכפרים בחטיבה המרחבית "אפרים" במסגרת המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע באריאל, 18 במרץ 2019. דובר צה"ל
החיפושים אחר המחבל/דובר צה"ל
על פי דיווח * איימן אבו לילא בן 19, המחבל מהפיגעו באריאל. עיבוד תמונה
המחבל, איימן אבו לילא/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully