וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית מתחילת השבוע: פועל נהרג בתאונת עבודה בחריש

גבר בן 34 נפל מהקומה השישית באתר בנייה ביישוב, ומותו נקבע במקום לאחר פעולות החייאה. ביום ראשון נהרגו בחריש שני פועלים שנפלו אף הם מגובה באתר בנייה. המשטרה פתחה בחקירת המקרה. שר העבודה והרווחה הורה לסגור את אתרי הבנייה המסוכנים בעיר ללא הגבלת זמן

צילום: מד"א ושלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

פועל בן 34, נהרג היום באתר בנייה בחריש הבוקר (שלישי) בתאונת עבודה. הפועל נפל מגובה וצוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול ראשוני וביצע בו החייאה לאחר שסבל מפגיעה רב מערכתית, אך נאלת לקבוע את מותו.

"כשהגענו למקום ראינו בחלקו האחורי של אתר בניה בן 6 קומות פועל כבן 40 שוכב מחוסר הכרה עם חבלות קשות בכל חלקי גופו", סיפר פרמדיק מד"א איתי טילינגר. "ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות וביצענו בו פעולות החייאה אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

ניראל עייש חובש באיחוד הצלה סיפר: "יחד עם חובשים נוספים ביצענו החייאה על הפועל שנפל מגג באתר בניה וסבל מפגיעה רב מערכתית. למרבה הצער נקבע מותו עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. מדובר במקרה מוות נוסף של פועל בשבוע האחרון כתוצאה מנפילה מגובה באתר בניה בחריש".

אתר הבנייה בחריש בו נהרגו שני פועלים 17 בפברואר 2019. איחוד הצלה
הבניין שממנו נפל הפועל בחריש, היום/איחוד הצלה

בעקבות ריבוי התאונות בענף, שר העבודה והרווחה חיים כץ, הנחה את מנהל הבטיחות לסגור את אתרי הבנייה המסוכנים בחריש ללא הגבלת זמן. משרד העבודה והרווחה שלח תגבורת של מפקחי בטיחות ובין היתר לאתר של הקבלן יצחק שטרן בו נהרג הבוקר הפועל. כוח מתוגבר של מפקחי בטיחות פושט על אתרי הבנייה, ויסגור כל אתר שבו ליקוי בטיחות מהותי.

ביום ראשון נהרגו בחריש שני פועלים שנפלו מגובה באתר בנייה בחריש. השניים נפלו מבניין מהקומה השביעית באתר בנייה. חקירת המשטרה לבדיקת נסיבות האירוע נפתחה. עובד אחד, אמין נאסר בסול, נפצע באורח קשה ומת בבית החולים, ועובד שני בן 25, דאמן ג'ול ג'מאל טאטור, נמצא ללא רוח חיים.

ביום שישי נפל את מותו צעיר בן 20, פועל בניין, שעבד בבניין משרדים ברחוב דובנוב 7 בתל אביב. הצעיר עבד בשיפוצים במקום ונפל אל תוך חוות מזגנים. צוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו.

מתחילת השנה, 19 עובדים נהרגו בתאונות עבודה. ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, אמר בעקבות התאונה כי "ההפקרות באתרי הבנייה נמשכת ומשרד העבודה והרווחה בראשות השר חיים כץ נכשלו בהגנה על העובדים הכי שקופים והכי חלשים בחברה הישראלית". עוד אמר כי "נושא הבטיחות באתרי הבנייה איננו על סדר היום וכמעט ואף מפלגה איננה מדברת על חיי הפועלים שמופקרים אל מותם בקול דממה דקה".

לדבריו, "מאז תחילת השנה נהרגו 19 פועלים בתאונות עבודה מתוכם 10 בענף הבנייה. רק השבוע לבדו נהרגו שלושה עובדים בחריש".

(עדכון ראשון: 10:41)

עוד באותו נושא

רצף תאונות קטלניות: שלושה פועלים נהרגו היום במהלך עבודתם

לכתבה המלאה
נקבע מותו של פועל בן 40 שנפל מגובה באתר הבנייה בחריש. צוות מד"א שהגיע למקום ניסה לבצע בו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו. מד"א
אתר הבנייה בחריש, היום/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully