וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אם הייתי רץ בבחירות בישראל, הייתי זוכה ב-98% מהקולות"

לפי דיווח באתר "אקסיוס", הנשיא האמריקני התרברב בכנס סגור של תורמים למפלגה הרפובליקנית, כי היה זוכה לו היה רץ בישראל, כך לפי שלושה גורמים שנכחו בכנס. בהתייחסו לדמוקרטים אמר כי "הם שונאים יהודים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שני) כי אם היה מתמודד בבחירות לראשות הממשלה בישראל, הוא היה זוכה ב-98% מהקולות - כך לפי דיווח באתר "אקסיוס". את הדברים אמר הנשיא בנאום בכנס סגור של תורמים למפלגה הרפובליקנית בערב שישי האחרון, שהודלף על ידי כמה גורמים.

הנשיא התייחס לדבריה של חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהאן עומאר שאמרה כי פעילים למען ישראל "נאמנים למדינה אחרת" ואמר לתורמים כי "הדמוקרטים שונאים את היהודים". טראמפ הוסיף כי כי הוא לא מבין איך יהודים יכולים להצביע למפלגה הדמוקרטית בימים אלה ופירט את שעשה עבור ישראל, תוך ציון החלטתו להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ דורש תשלומי עתק ממדינות שבהן מוצבים כוחות אמריקניים
אחרי הגינוי, טראמפ תוקף את הדמוקרטים: "אנטי יהודים"
בגלל מחלוקות פנימיות: נמנע גינוי דמוקרטי לחברת הקונגרס המוסלמית

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך נאום בבית הלבן הלבן בוושינגטון, ארה"ב 5 במרץ 2019. רויטרס
טראמפ/רויטרס

הנשיא שוחח אודות חג המולד, בו הוא "שהה לבד בבית הלבן, בעוד שהדמוקרטים היו בהוואי". טראמפ סיפר כי הסיט את הווילון כדי להביט על סוכני השירות החשאי פשטו על מדשאות הבית הלבן. "הם על העצים, על הדשא", אמר. הוא העיד שראה סוכנים מרכיבים אמצעים לראיית לילה ב"פנים שחורות", ואף הוסיף כי "ייתכן שיצטרכו להסיר אותן".

עוד באותו נושא

ככה ממש לא מנצחים את טראמפ: המפלגה הדמוקרטית נקרעת מבפנים

לכתבה המלאה
חברת הקונגרס אילהאן עומאר בכנס בוושינגטון, פברואר 2019. רויטרס
"הדמוקרטים שונאים את היהודים". אילהאן עומאר/רויטרס

בשבוע שעבר, בתום שלושה ימים של ויכוח חריף בתוך המפלגה הדמוקרטית, אישר בית הנבחרים בארצות הברית הצעת החלטה המגנה את האנטישמיות, הצעה שנולדה לאחר התבטאות של חברת הקונגרס עומאר, שהדהדו את הסטריאוטיפ האנטישמי על "נאמנות כפולה" של היהודים. ההצעה עברה ברוב מוחץ של 407 נציגים מול 23. טראמפ תקף את הדמוקרטים וכינה אותם "אנטי ישראלים, אנטי יהודים".

הסערה החלה לפני כשבועיים - בפאנל עם חברי קונגרס דמוקרטים בבית קפה בוושינגטון שבו התבקשה חברת הקונגרס המוסלמית ממינסוטה להתייחס להאשמות שהופנו כלפיה כי התבטאה באנטישמיות בכמה הזדמנויות. כזכור, בחודש שעבר היא רמזה שתמיכת חברי הקונגרס בישראל נקנית בכסף, וב-2012 צייצה ש"ישראל היפנטה את העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully