וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מחלוקות פנימיות: נמנע גינוי דמוקרטי לחברת הקונגרס המוסלמית

7.3.2019 / 8:44

אחרי שהדמוקרטים הודיעו שבכוונתם להעביר הודעת גינוי בבית הנבחרים להתבטאויות בעלות גוון אנטישמי של חברת הקונגרס אילהאן עומאר, נדחתה ההצבעה למועד לא ידוע. במקביל, מועמדים בפריימריז לנשיאות התייצבו לצדה: "מאמץ להתמקד בעומאר באופן שלא מאפשר ויכוח"

"סרטן בבית הנבחרים" חברת הקונגרס אילהאן עומאר גינתה כרזה הקושרת אותה לפיגועי ה-11/9 במיצג רפובליקני במערב וירג'יניה/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

יומיים לאחר שהנהגת המפלגה הודיעה כי בכוונתה להעביר הודעת גינוי בבית הנבחרים לשורת התבטאויות בעלות גוון אנטישמי של חברת הקונגרס אילהאן עומאר, נדחתה אמש (רביעי) ההצבעה למועד לא ידוע. זאת בשל מחלוקות בתוך המפלגה המונעות גינוי של אמירותיה. במקביל, שלושה מועמדים לנשיאות מן המפלגה הדמוקרטית הוציאו הודעות שמגבות את עומאר.

הסערה הנוכחית החלה בשבוע שעבר - בפאנל עם חברי קונגרס דמוקרטים בבית קפה בוושינגטון שבו התבקשה חברת הקונגרס המוסלמית ממינסוטה להתייחס להאשמות שהופנו כלפיה כי התבטאה באנטישמיות בכמה הזדמנויות. כזכור, לפני חודש היא רמזה שתמיכת חברי הקונגרס בישראל נקנית בכסף, וב-2012 צייצה ש"ישראל היפנטה את העולם".

עומאר, בניסיון להסביר את עצמה, דווקא ניפקה שוב אמירה בעלת הקשר אנטישמי כשאמרה שהיא "מעוניינת לדבר על ההשפעה הפוליטית בארצנו שאומרת שזה בסדר להיות נאמנים למדינה אחרת".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"אנטי-מוסלמי": מיצג רפובליקני קשר חברת קונגרס לפיגועי התאומים
בין בורות לאנטישמיות: חברת הקונגרס הדמוקרטית שמטלטלת את המפלגה

אילהן עומאר. Kristie Boyd, Creative Commons
אילהן עומאר/Creative Commons, Kristie Boyd

מבקרים רבים מכל קצות הקשת הפוליטית, ושורה של ארגונים יהודיים, ציינו כי דבריה של עומאר מהדהדים את הסטריאוטיפ לפיו ליהודים יש "נאמנות כפולה", ודרשו לגנות אותה.

"להאשים יהודים בנאמנות למדינה אחרת זו השמצה אנטישמית ישנה שנעשה בה שימוש כדי להטריד יהודים, לבודד ולרדוף אותם מאות שנים", כתב ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה. עומאר, כדרכה, הדפה את הביקורות וצייצה: "לא צריך לצפות שתהיה לי נאמנות למדינה אחרת כדי שאשרת את המדינה שלי בקונגרס. מי שבחרו בי לייצג את האינטרס שלהם הם תושבי המחוז שלי". היא הוסיפה וכתבה: "אומרים לי כל יום שאני אנטי-אמריקנית אם אני לא פרו-ישראלית. אני מוצאת את זה בעייתי, ואני לא לבד. אני פשוט מוכנה לדבר על זה ובכך חושפת את עצמי להתקפות".

עוד באותו נושא

"נאמנים למדינה אחרת": חברת הקונגרס המוסלמית במתקפה נוספת על איפא"ק

לכתבה המלאה
חברת הקונגרס אילהאן עומאר בכנס בוושינגטון, פברואר 2019. רויטרס
עומאר בכנס בוושינגטון, בחודש שעבר/רויטרס

בהצעת ההחלטה שהובילה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי נכתב כי "בית הנבחרים מכיר בהשלכות המסוכנות של שימוש בסטריאוטיפים אנטישמיים ודוחה אנטישמיות וביטויי שנאה וחוסר סובלנות אשר מנוגדים לערכים שמגדירים את העם האמריקני", תוך ציון והדגשה של חלק מהסטריאוטיפים בהם השתמשה עומאר, כמו סוגיית ה"נאמנות הכפולה". אלא למרבה המבוכה, אתמול הודיעה המפלגה כי ההצבעה לא תתקיים והיא נדחית למועד לא ידוע. זאת, לאחר שחברי קונגרס דמוקרטים התייצבו לצידה והביעו מחאה על הניסיון לגנות אותה.

במקביל, זכתה עומאר לחיזוק מצד שלושה מועמדים דמוקרטים בפריימריז הנשיאותיים: הסנאטורים ברני סנדרס, אליבזת' וורן וקאמלה האריס, שלושתם בכירים במפלגה ונחשבים למועמדים בולטים, פרסמו הודעות המגנות את האנטישמיות אך מגנות על חברת הקונגרס ממינסוטה.

"לכולנו יש אחריות לדבר נגד אנטישמיות, איסלאמופוביה, וגזענות לכל צורותיה, במיוחד לאור הזינוק בפשעי השנאה באמריקה", כתבה האריס. "אבל אני מודאגת שהזרקור שמופנה כלפי עומאר מעמיד אותה בסיכון. כולנו צריכים לנהל דיון מכובד".

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ב-5 בפברואר 2019. רויטרס
בית הנבחרים מכיר בהשלכות המסוכנות של שימוש בסטריאוטיפים אנטישמיים" פלוסי בחודש שעבר/רויטרס

ברני סנדרס הודיע כי הוא חושש שהעברת ההחלטה בקונגרס היא "מאמץ להתמקד בעומאר באופן שלא מאפשר ויכוח, וזה שגוי". וורן הייתה הביקורתית מכולם וכתבה: "למתג ביקורת על ישראל כאנטישמיות באופן אוטומטי הוא דבר שיש לו אפקט מצנן על השיח הציבורי, והוא רק מקשה על השגת שלום בין ישראל והפלסטינים".

גם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לדחיית ההצבעה, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מביש שהדמוקרטים לא נוקטים בעמדה קשה יותר נגד אנטישמיות במפלגה שלהם. האנטישמיות היוותה בסיס למעשי זוועות לאורך ההיסטוריה, ולא יעלה על הדעת שהם לא יפעלו לגנות זאת!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully