וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאמנים למדינה אחרת": חברת הקונגרס המוסלמית במתקפה נוספת על איפא"ק

5.3.2019 / 9:04

אילהן עומאר הדמוקרטית, שאך לאחרונה התנצלה על התבטאות בעלת גוון אנטישמית, שבה לבקר את השדולה הפרו-ישראלית. בצעד חריג, מפלגתה תעלה להצבעה גינוי נגדה. טראמפ: "יום שחור לישראל"

"סרטן בבית הנבחרים" חברת הקונגרס אילהאן עומאר גינתה כרזה הקושרת אותה לפיגועי ה-11/9 במיצג רפובליקני במערב וירג'יניה/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הנהגת המפלגה הדמוקרטית הודיעה אמש (שני) בצעד חריג ביותר כי תקיים ביום רביעי הצבעה בקונגרס על הצעת החלטה המגנה את האנטישמיות ומתייחסת ישירות לאמירות האחרונות של חברת המפלגה, אילהן עומאר.

עומאר, חברת קונגרס מוסלמית, ילידת סומליה, נחשבת למבקרת החריפה ביותר של ישראל בקונגרס, וכבר הסתבכה כמה פעמים עם אמירות אנטישמיות. הפעם האחרונה שבה ניפקה אמירה שכזו הייתה בשבוע שעבר, אז היא השתתפה בפאנל בבית קפה שכונתי בוושינגטון, והתבקשה להתייחס לסערה עקב אמירה אנטישמית קודמת שלה, שבה רמזה כי תמיכת חברי הקונגרס בישראל נקנית בכסף.

עומאר הסבירה את התנגדותה ללובי הפרו-ישראל אייפא"ק בכך שאמרה: "אני רוצה לדבר על ההשפעה הפוליטית במדינה הזו שאומרת שאפשר להיות נאמנים למדינה אחרת". "למה אפשר לדבר על ה-NRA או ה'ביג פארמה' אבל לא על לובי אחר שמשפיע על מדיניות?".

ארגונים יהודיים, בהם הליגה נגד השמצה, פנו ליו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ודרשו לגנות את ההצגה של עומאר. "להאשים יהודים בנאמנות למדינה אחרת זו השמצה אנטישמית ישנה שנעשה בה שימוש כדי להטריד יהודים, לבודד ולרדוף אותם מאות שנים", כתב ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הארגון.

חברת הקונגרס אילהאן עומאר בכנס בוושינגטון, פברואר 2019. רויטרס
"אומרים שאני אנטי-אמריקנית אם אני לא פרו-ישראלית". עומאר, בחודש שעבר/רויטרס

דבריה של עומאר גררו שורה של גינויים מצד חברי קונגרס משתי המפלגות, רבים מהם יהודים. עומאר, כדרכה, הדפה את הביקורות וצייצה: "לא צריך לצפות שתהיה לי נאמנות למדינה אחרת כדי שאשרת את המדינה שלי בקונגרס. מי שבחרו בי לייצג את האינטרס שלהם הם תושבי המחוז שלי". היא הוסיפה וכתבה: "אומרים לי כל יום שאני אנטי-אמריקנית אם אני לא פרו-ישראלית. אני מוצאת את זה בעייתי, ואני לא לבד. אני פשוט מוכנה לדבר על זה ובכך חושפת את עצמי להתקפות".

בהצעת ההחלטה שמובילה פלוסי נכתב כי "בית הנבחרים מכיר בהשלכות המסוכנות של שימוש בסטריאוטיפים אנטישמיים ודוחה אנטישמיות וביטויי שנאה וחוסר סובלנות אשר מנוגדים לערכים שמגדירים את העם האמריקני", תוך ציון והדגשה של חלק מהסטריאוטיפים בהם השתמשה עומאר, כמו סוגיית ה"נאמנות הכפולה".

עוד באותו נושא

בין בורות לאנטישמיות: חברת הקונגרס הדמוקרטית שמטלטלת את המפלגה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בכנס שנערך במרילנד, ארה"ב, 2 במרץ 2019. רויטרס
"הערות נוראיות". טראמפ באירוע במרילנד, שבת/רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, גינה גם הוא את דבריה. "חברת הקונגרס אילהן עומאר שוב סופגת אש על ההערות הנוראיות שלה בנוגע לישראל. ארגונים יהודים פנו ליושבת ראש בית הנבחרים בבקשה שתוציא אותה מוועדת יחסי החוץ. יום שחור לישראל!", כתב בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully