וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנטי-מוסלמי": מיצג רפובליקני קשר חברת קונגרס לפיגועי התאומים

באירוע בבית הנבחרים של וירג'יניה המערבית הוצג פוסט שבו הופיעה אילהאן עומאר ליד המגדלים הבוערים. "ההוכחה ששכחתם", נכתב בה. לדבריה, הכרזה מעודדת את האיומים נגדה. גם הרפובליקנים גינו, ואחת מהן התפטרה אחרי שאמרה כי כל המוסלמים טרוריסטים

"סרטן בבית הנבחרים" חברת הקונגרס אילהאן עומאר גינתה כרזה הקושרת אותה לפיגועי ה-11/9 במיצג רפובליקני במערב וירג'יניה/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

חברת הקונגרס אילהאן עומאר גינתה את הצגתה של כרזה הקושרת אותה לפיגועי 11 בספטמבר במיצג רפובליקני בבית המחוקקים של מערב וירג'יניה. היא אמרה כי "המיצג האנטי-מוסלמי שמשווה אותי לטרוריסטית" מעודד את האיומים נגדה. הרפובליקנים במערב וירג'יניה אמרו כי הם לא תומכים בכרזה והורו להסירה.

עומאר נבחרה מטעם מדינת מינסוטה בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר האחרון, והייתה אחת משתי הנשים המוסלמיות הראשונות שנבחרות לקונגרס. מאז היא הסתבכה בשורת התבטאויות בעלות גוון אנטישמי, וספגה ביקורת מצד חברי מפלגתה, ארגונים יהודיים והנשיא דונלד טראמפ. בעקבות השערורייה, היא מסרה התנצלות מסויגת.

לקריאה נוספת:
"ישראל כמו איראן": חברות הקונגרס המוסלמיות קורעות את הדמוקרטים
חברת הקונגרס המוסלמית התנצלה על דבריה: אנטישמיות היא אמתית
סימן דמוקרטים ועיתונאים: קצין במשמר החופים תכנן טבח המוני

כרזה נגד חברת הקונגרס אילהאן עומאר בבית הנבחרים של וירג'יניה המערבית. טוויטר, צילום מסך
הסתבכה בשורת התבטאויות אנטישמיות. הכרזה נגד עומאר/צילום מסך, טוויטר

בכרזה, שהוצגה ביום שישי בבית המחוקקים בעיר צ'ארלסטון, היא נראתה לצד מגדלי התאומים הבוערים בניו יורק לצד המילים: "לעולם לא נשכח - אמרתם. אני ההוכחה - שכחתם". הכרזה הוצגה לצד זו של הארגון ACT for America, הנחשב לארגון אנטי-מוסלמי. עם זאת, בארגון התנערו מהפוסטר נגד עומאר ואמרו כי הם מתנגדים לאפליה.

"לא פלא שאני מופיעה ברשימת חיסול של טרוריסט מקומי וש'להתנקש באילהאן עומאר' נכתב בתחנות דלק מקומיות", אמרה חברת הקונגרס. היא ככל הנראה התייחסה למעצר של חבר משמר החופים, שברשותו נמצאו כלי נשק רבים ורשימה של מטרות, בהן עומאר ומחוקקים דמוקרטים אחרים.

הכרזה הובילה גם לפרישתה של אן ליברמן, מחוקקת רפובליקנית בבית הנבחרים של מערב וירג'יניה, שהואשמה על ידי המחוקק הדמוקרטי מייקל אנג'לוצ'י בכך שאמרה במהלך דיון על הנושא כי כל המוסלמים הם טרוריסטים. ליברמן סירבה להגיב.

(עדכון ראשון 11:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully