וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל כמו איראן": חברות הקונגרס המוסלמיות קורעות את הדמוקרטים

11.2.2019 / 10:47

אילהן עומאר וראשידה טאליב תומכות ב-BDS ומרבות להתבטא נגד התמיכה בישראל, וזוכות לביקורת חריפה גם במפלגתן וגם בקרב הרפובליקנים. "הם נשארים בשקט", אמר בכיר רפובליקני על הנהגת הדמוקרטים, ודרש להענישן

עריכה: תומר לוי

זעם מצד נציגים בשתי המפלגות בארצות הברית והאשמות באנטישמיות כלפי אילהן עומאר, חברת קונגרס מן המפלגה הדמוקרטית אחרי רצף התבטאויות בוטות כנגד ישראל, שמצטרפת לחברת קונגרס מוסלמית אחרת מהמפלגה הדמוקרטית התומכת בתנועת ה-BDS ומסעירה את המפלגה.

עומאר, שנבחרה לקונגרס בנובמבר האחרון כנציגת מחוז במינסוטה, היא אחת משתי הנשים המוסלמיות הראשונות בבית הנבחרים, תומכת BDS, שכבר ב-2012 אמרה כי ישראל "הפנטה את העולם".

הסערה הנוכחית הקשורה בעומאר החלה לפני כשבועיים, אז היא השוותה בין ישראל לאיראן, כשאמרה בראיון לחדשות "יאהו": "כשישראל מעבירה חוק שמכיר בה כמדינה יהודית, ולא מכיר בדתות אחרות שחיות שם, ואנחנו מתייחסים אליה כדמוקרטיה במזרח התיכון, אני כמעט צוחקת. כי אנחנו רואים את זה בחברות שאותן אנחנו מבקרים כמו איראן".

לקריאה נוספת
הפלסטינית הראשונה בקונגרס: "להדיח את טראמפ הבן זונה"
המושל ההומו המוצהר, המוסלמית בקונגרס: המועמדים שעשו היסטוריה

חברות הקונגרס עומאר וטליב בזמן נאום מצב האומה של טראמפ, פברואר 2019. AP
עומאר/AP

ביום שישי האחרון החליט מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, קווין מקארת'י, להתייחס לנושא ודרש מהנהגת הדמוקרטים לפעול נגד עומאר ונגד חברת הקונגרס הנוספת, ראשידה טאליב ממישיגן, גם היא מוסלמית שבדומה לעומאר תומכת ב-BDS. בחודש שעבר היא ניפקה אמירה בעייתית אחרת שעוררה סערה, כשאמרה על חברי הקונגרס הרפובליקנים שהם "שכחו איזו מדינה הם מייצגים".

מקארת'י השווה ביום שישי בין השתיים ובין סטיב קינג, חבר קונגרס רפובליקני התומך בעליונות הגזע הלבן שהושעה מכל הוועדות בקונגרס בגלל ההתבטאויות שלו, וביקר את ההתעלמות של הנהגת הדמוקרטים מהאמירות של טאליב ועומאר: "אנחנו פעלנו בצד שלנו. ואני חושב שכשהם נשארים בשקט, הם אשמים באותה המידה", הוא אמר, והוסיף: "אני חושב שזה לא יהיה הסוף של זה, ואם הם לא ינקטו בפעולה כלשהי, אני חושב שתראו פעולה מן הצד שלי. אני חושב שזה לא מקובל במדינה שלנו, במיוחד כשאתה מתבונן לאחור על מלחמת העולם השנייה".

הלילה, עומאר הגיבה בחשבון הטוויטר שלה לציוץ של עיתונאי שביקר את הדברים של מקארת'י, ורמזה בטוויטר כי תמיכתם של חברי הקונגרס הרפובליקנים בישראל נקנית בכסף, כשצייצה: "It's all about the Benjamins baby", שורה מתוך שיר של הראפר פאף דדי. השיר מתייחס לבנג'מין פרנקלין, המופיע על שטרות של מאה דולר.

כשעיתונאית המגזין היהודי "פורוורד" כתבה לעומאר "הייתי שמחה לדעת מי היא חושבת שמשלם לחברי קונגרס כדי לתמוך בישראל", השיבה עומאר בישירות "אייפאק!", בהתייחסה לשדולה הפרו-ישראלית בוושיגטון.

העיתונאית, בתיה אונגר-סרגון, השיבה: "אנא למדי כיצד לדבר אל יהודים בצורה לא אנטישמית", ציוץ שאליו הגיבה צ'לסי קלינטון, בתם של ביל והילרי קלינטון, שכתבה: "אני מצטרפת לדברים, צריך לצפות מכל נבחרי הציבור ללא קשר למפלגה, לא להתבטא באנטישמיות".

באיפא"ק דחו את הדברים: "אנחנו גאים לקחת חלק בהליך הדמוקרטי ולחזק את היחסים בין ישראל לארצות הברית. המאמצים הדו-מפלגתיים שלנו משקפים את הערכים והאינטרסים האמריקנים. אנחנו לא נירתע בגלל מתקפות לא לגיטימיות".

במועצה היהודית-דמוקרטית גינו את דבריה. "תגובה שגויה לחלוטין. מספיק עם הביטויים האנטישמיים", אמרו. במקביל, דרש גם מאט ברוקס, יושב ראש הקואליציה היהודית-רפובליקנית ממנהיגי הדמוקרטים לגנות את הדברים של עומאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully