וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינית הראשונה בקונגרס: "להדיח את טראמפ הבן זונה"

5.1.2019 / 22:11

אמירתה של חברת בית הנבחרים הדמוקרטית על הדחת הנשיא עוררה סערה, אך היא צייצה בטוויטר שהיא תמשיך "לדבר אמת" ושאינה מתנצלת. במפלגתה התנערו מבחירת המילים. טראמפ: "דבריה חסרי כבוד"

ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי מדברת על ההשבתה בממשלה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב עוררה אתמול (שישי) סערה בעקבות בחירת המילים שלה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לאחר שאמרה כי יש "להדיח את הבן זונה". טאליב, שצוטטה שעות בודדות לאחר השבעתה כחברת בית הנבחרים, היא הפלסטינית הראשונה שנבחרה לקונגרס האמריקני.

טאליב כתבה אחר כך בחשבון הטוויטר שלה: "אני תמיד אדבר אמת לשלטון" עם התיוג "#unapologeticallyMe" ("אני הבלתי מתנצלת"). דובר מטעמה מסר כי טאליב נבחרה כדי להרעיד את וושינגטון וכי היא מאמינה לחלוטין בצורך להדיח את הנשיא.

לקריאה נוספת בנושא
הדמוקרטים לקחו את הרוב בבית הנבחרים: "נעבוד בשיתוף פעולה"
בשל השבתת הממשל: מאות עובדי אבטחה בשדות התעופה הודיעו שהם "חולים"
הפגישה התפוצצה: טראמפ מאיים להשבית את הממשל לחודשים או שנים

חברת הקונגרס ראשידה טאליב עם תומכים ביום השבעתה ב-3 בינואר 2018. רויטרס
עוררה סערה. טאליב עם תומכים ביום השבעתה, השבוע/רויטרס

בתגובה לדברים, טראמפ אמר כי טאליב "ביישה את עצמה" וכינה את אמירתה "חסרת כבוד". בהתייחסות לאפשרות להדחתו כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "איך מדיחים נשיא שאולי זכה בבחירות הגדולות ביותר בכל הזמנים, לא עשה שום דבר רע והיו לו שנתיים מוצלחות יותר מכל נשיא?".

טאליב זכתה לביקורת גם מתוך מפלגתה. מנהיג הרוב בבית הנבחרים, סטני הויר, אמר כי היא "לא חושב שאמירות כאלה בהכרח יעזרו לנו". גם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, שהתבטאה בזהירות בנוגע לאפשרות להדיח את הנשיא בטענה שהיא "מפלגת", התנערה מהדברים, ואמרה כי היא לא אוהבת את השפה שבה השתמשה בטאליב. עם זאת, היא הוסיפה כי אלה לא דברים גרועים ממה שטראמפ אמר בעצמו.

עוד באותו נושא

המושל ההומו המוצהר, המוסלמית בקונגרס: המועמדים שעשו היסטוריה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully