וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמוקרטים לקחו את הרוב בבית הנבחרים: "נעבוד בשיתוף פעולה"

3.1.2019 / 22:57

הקונגרס החדש יצא לדרך עם רוב רפובליקני בסנאט ורוב דמוקרטי בבית הנבחרים, כשננסי פלוסי הושבעה לעמוד בראשותו. בנאומה הבטיחה האישה השלישית בחשיבותה בפוליטיקה האמריקנית לפעול עם שני הצדדים: "אני מתחייבת לעבודה דו-מפלגתית ולאחדות"

רויטרס

וושינגטון נכנסת לעידן של כוח מפוצל לאחר שהקונגרס ה-116 של ארצות הברית התכנס הערב (חמישי) לראשונה. הדמוקרטים יחזיקו ברוב של 235 מול 199 בבית הנבחרים - בעוד שהרפובליקנים הגדילו את הרוב שלהם בסנאט, אשר יעמוד החל מהיום על 53 מול 47.

הקונגרס החדש יהיה מגוון יותר מקודמו, ויכהנו בו 40 נשים חדשות, 20 וטרנים של צבא ארצות הברית, 10 היספאנים, תשעה נציגים שחורים חדשים וחמישה נציגים חדשים מקהילת הלהט"ב. הערב נפתח כשסגן הנשיא, מייק פנס, המשמש גם כנשיא הסנאט, השביע את 35 הסנאטורים החדשים שנכנסנו לתפקידם. בין הסנאטורים החדשים ניתן היה למצוא גם את מיט רומני, שניסה להתמודד לנשיאות פעמיים ללא הצלחה, ומעתה ייצג את מדינת יוטה. רומני עלה לכותרות השבוע בעקבות מאמר ביקורתי שפרסם נגד הנשיא טראמפ ב"וושינגטון פוסט".

עוד בוואלה! NEWS:
בשל התנגדות ארה"ב: קרואטיה בדרך לבטל עסקת מטוסים עם ישראל
ביומו הראשון בתפקיד, בולסונארו שם למטרה את העמים הילידיים של ברזיל
התביעה דורשת עונש מוות: נפתח משפטם של הנאשמים ברצח חאשוקג'י בסעודיה

ננסי פלוסי מדברת בפני הקונגרס ה-116 בוושינגטון ב-3 בינואר 2018. רויטרס
פלוסי נואמת בפני הקונגרס ה-116, היום/רויטרס

בבית הנבחרים הושבעה ננסי פלוסי שוב לתפקיד יושבת ראש בית הנבחרים, אחרי שכיהנה בתפקיד בשנת 2007. מנהיגת הדמוקרטים בת ה-78 הצליחה לנצח את האופוזיציה הפנימית במפלגתה, לאחר שכמה עשרות נציגים מהאגף השמאלי במפלגתה ניסו להציב מולה מועמדת חלופית.

בין המועמדים החדשים שהצליחו להיכנס לבית הנבחרים השנה ניתן למצוא את ראשידה טאליב, בת להורים פלסטינים שהיגרו לדטרויט. היא כיהנה בעבר כנציגה בבית הנבחרים של מדינת מישיגן, וכעת תייצג את מחוז מגוריה בקונגרס. טאליב היא המבוגרת מתוך משפחה של 14 ילדים. אמה נולדה ברמאללה ואביה בבית חנינא. טאליב היא מבקרת חריפה של ישראל, תומכת BDS, ומתנגדת לסיוע הצבאי לישראל. אל טקס ההשבעה היא הגיעה בלבוש פלסטיני מסורתי, וביקשה להישבע לתפקידה כחברת בית הנבחרים עם ספר קוראן שהיה שייך בעבר לתומס ג'פרסון.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
חברת הקונגרס ראשידה טאליב עם תומכים ביום השבעתה ב-3 בינואר 2018. רויטרס
בלבוש מסורתי. טאליב עם תומכיה/רויטרס

"זה חשוב לי, בגלל שהמון אמריקנים חושבים שהאסלאם זר להיסטוריה האמריקנית", היא אמרה לעיתון מקומי בדטרויט. לדבריה, "מוסלמים היו כאן מההתחלה. כמה מן האבות המייסדים ידעו יותר על האסלאם מאשר חברי הקונגרס היום". יחד עם טאליב תישבע חברת קונגרס נוספת, אילהאן עומאר, גם היא מוסלמית. אלו יהיו שתי הנשים המוסלמיות הראשונות לכהן בבית הנבחרים של ארצות הברית.

מיד לאחר ההשבעה, ינסו הדמוקרטים בבית הנבחרים להעביר שורה של חוקים שבוודאי ירגיזו את הנשיא טראמפ. בין יוזמות החקיקה הראשונות שיעלו: חוק שיגן על החוקר המיוחד רוברט מולר, חוק שיגן על ביטוח הבריאות אובמה קר, וחוק שידרוש ממועמדים לנשיאות לחשוף את החזרי המס שלהם בעשר השנים האחרונות. ואולם, כיוון שהרוב בסנאט עדיין נמצא בידי הרפובליקנים, הסיכויים של כל אחד מן החוקים הללו להתקדם ולקבל את חתימת הנשיא הם נמוכים בותר.

פלוסי בנאומה: "נעבוד עם שני הצדדים"

בנאום ההשבעה שלה כיושבת ראש בית הנבחרים אמרה פלוסי, שנחשבת לאישה השלישית בחשיבותה בפוליטיקה האמריקנית אחרי הנשיא וסגן הנשיא, כי "התושבים ששלחו כל אחד מאיתנו לכאן מצפים מאיתנו למצוא מכנה משותף ותמיד להושיט יד לשיתוף פעולה. אני גאה להיות האישה שעומדת בראש בית הנבחרים בשנת המאה מאז ניתנה לנשים זכות הצבעה. לכולנו יש את הזכות לשרת לצד למעלה מאה נשים בקונגרס, המספר הגבוה בהיסטוריה".

"נכנסו לקונגרס החדש הזה עם ביטחון רב ותקווה לעתיד אל מול האתגרים שלפנינו", המשיכה. "לפני חודשיים העם האמריקני אמר את דברו וביקש עתיד חדש. זוהי מערכת הבלמים והאיזונים שמגנה על הדמוקרטיה שלנו. העם ביקש קונגרס שמביא תוצאות למען העם".

ננסי פלוסי הוכרה כיושבת ראש בית הנבחרים, 3 בינואר 2019. רויטרס
"מתחייבת לאחדות". פלוסי/רויטרס

בין היתר אמרה פלוסי כי יש לדאוג לכלכלה שעובדת עבור מעמד הביניים ולהתמודד עם האתגר של שינויי האקלים. היא אמרה יש להעביר חקיקה שתבטיח בדיקת רקע למי שמבקשים לקנות נשק, הפסקת האפליה נגד קהילת הלהט"ב והגנה על מהגרים שהגיעו לארצות הברית בילדותם ("חולמים") - שלוש יוזמות בעלות תמיכה דו-מפלגתית. "אני מתחייבת לשקיפות, לעבודה דו-מפלגתית ולאחדות", אמרה פלוסי. "נעבוד עם שני הצדדים. זו צריכה להיות כיכר העם. שקיפות תהיה העיקרון המנחה".

לסיום, אמרה כי "המטרה המשותפת שלנו היא למצוא דרך קדימה למען המדינה. ותמיד לשמור על המדינה שלנו בטוחה מטרור, איומי סייבר, כאן בארצות הברית ומעבר לים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully