וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התנגדות ארה"ב: קרואטיה בדרך לבטל עסקת מטוסים עם ישראל

3.1.2019 / 18:26

זגרב הציבה אולטימטום של שבוע לפתרון המחלוקות בין ירושלים לוושינגטון, שמערימה קשיים על מכירת 12 מטוסי F-16 משודרגים. סך העסקה - כחצי מיליארד דולר

צילום: לעמ, עריכה: ניב מעוז

קרואטיה הציבה היום (חמישי) אולטימטום לישראל בנוגע לעסקת המכירה של 12 מטוסי קרב מדגם F-16, שאליהן מתנגדת ארצות הברית. משרד ההגנה אמר כי על ישראל להעביר את תשובתה בנושא עד יום שישי הבא, אחרת העסקה למכירת מטוסי הקרב המשודרגים בסך חצי מיליארד דולר תבוטל.

העסקה, שנחתמה במרץ, זקוקה לאישור ארצות הברית מאחר שמדובר במכירת מטוסים אמריקניים לצד שלישי. מחלקת המדינה הצביעה על כך שעל ישראל לבטל את השדרוגים שהוסיפה למטוסי הקרב, שאותם רכשה מארצות הברית לפני כ-30 שנה. המטוסים שודרגו באמצעים אלקטרוניים מתוחכמים ובמערכות מכ"ם, שהיו חיוניים בהחלטת קרואטיה לרכוש את המטוסים מישראל ולא מארצות הברית.

עוד בוואלה! NEWS:
רצח 11 נשים וילדות: ג'ק המרטש הסיני הוצא להורג
יצאו מהשגרירות ונעלמו: דיפלומט צפון קוריאני באיטליה נמלט עם משפחתו
נשיא סין מאיים להפעיל כוח כדי להשתלט מחדש על טייוואן

מטוס קרב מדגם F-16 של חיל האוויר. GettyImages
העסקה זקוקה לאישור ארה"ב. מטוס קרב מדגם F-16 של חיל האוויר/GettyImages

העסקה היא אחד מסלעי המחלוקת הבודדים בין ישראל לבין ממשל טראמפ, שלהם יחסים קרובים במיוחד. גם הפגישה בברזיל השבוע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו לא פתרה את הסוגיה.

"אנחנו מצפים לעמדות סופיות וברורות מישראל ומארצות הברית על הנושא הזה ואז נקבל החלטה סופית", אמר ראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ'. העסקה היא הגדולה ביותר של קרואטיה מאז התפצלה מיוגוסלביה בתום המלחמה ב-1995.

קרואטיה, החברה בנאט"ו, מנהלת מרוץ חימוש קטן מול סרביה, בעלת בריתה של רוסיה, שלאחרונה רכשה שישה מטוסי קרב רוסיים מסוג מיג-29.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully