וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאו מהשגרירות ונעלמו: דיפלומט צפון קוריאני באיטליה נמלט עם משפחתו

3.1.2019 / 11:08

ג'ו סונג גיל, שהיה עד לא מכבר השגריר בפועל עם רומא, נמלט עם אשתו וילדיו. לפי דיווח בדרום, הוא קיבל מקלט במדינה מערבית, בחסות ממשלת איטליה. בשנים האחרונות גברו עריקותיהם של דיפלומטים צפון קוריאנים ממשטרו של קים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

דיפלומט צפון קוריאני, שהיה עד לאחרונה השגריר בפועל באיטליה, נעלם - כך אמר היום (חמישי) חבר פרלמנט דרום קוריאני בעקבות דיווח בעיתון מקומי, שלפיו הדיפלומט, ג'ו סונג גיל, מחפש מקלט במערב. חבר הפרלמנט קים מין-קי, שתודרך על ידי סוכנות הביון הדרום קוריאנית, אמר כי ג'ו נעלם עם אשתו אחרי שעזב ללא הודעה מוקדמת את השגרירות בתחילת נובמבר.

בעיתון "ג'ונגאנג איבו" דווח מפי מקור דיפלומטי אנונימי כי ג'ו, בן 48, ביקש מקלט במדינה במערב וכי הוא נמצא ב"מקום בטוח" יחד עם אשתו וילדיו תחת הגנתה של ממשלת איטליה. חבר הפרלמנט אמר לכתבים שיש בידיו מידע על הנושא, אך הוא אינו יכול לפרט אותו. "הם עזבו את השגרירות ונעלמו", אמר.

ג'ו נכנס לתפקידו באוקטובר 2017 אחרי שאיטליה גירשה את השגריר דאז מון ג'ונג נאם במחאה על הניסויים הגרעיניים ושיגורי הטילים של פיונגיאנג, שנעשו חרף הסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם. שליחותו של ג'ו, שהחלה במאי 2015, הייתה אמורה להסתיים בנובמבר.

לקריאה נוספת בנושא
קים מאיים: נשנה מסלול בנוגע לפירוק מגרעין אם הסנקציות יימשכו

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסיור במכון טכנולוגי בפיונגיאנג, 29 בספטמבר 2018. רויטרס
אוסר על דיפלומטים להביא עמם את ילדיהם. קים/רויטרס

גורם המעורה בנושא, שביקש לשמור על עילום שם כדי לדון בנושא הרגיש, אמר לרויטרס כי ג'ו הוחלף באופן רשמי על ידי קים צ'ון כשגריר בפועל בסוף נובמבר. הגורם לא אישר את הדיווח בעיתון, שלפיו ג'ו הוא בן או גיס של בכיר צפון קוריאני, או אם הוא עדיין נמצא באיטליה.

גורם במשרד החוץ ברומא אמר כי אין לו מושג לגבי הנושא וגורם דיפלומטי אחר אמר כי אין אינדיקציה לכך שג'ו חיפש מקלט באיטליה. השניים הוסיפו כי בסוף השנה החולפת הכריזה פיונגיאנג על שליחת שגריר חדש, בהתאם למקובל.

הבית הכחול, לשכת הנשיאות של קוריאה הדרומית, מסרה מוקדם יותר כי אין לה מידע בנושא. נציג שגרירות איטליה בסיאול, האחראית גם לסוגיית קוריאה הצפונית, לא הגיב. בדוח שהגישה רומא לפאנל של האו"ם לאכיפת הסנקציות נכתב כי מוצבים אצלה ארבעה דיפלומטים, כשהשגריר בפועל הוא הבכיר שבהם.

ג'ו, אם אכן ערק, יצטרף לרשימה הולכת וגדלה של דיפלומטים בכירים שנמלטים משלטונו הדכאני של קים ג'ונג און. באוגוסט 2016 נמלט לדרום ת'אה יונג הו, סגן השגריר בבריטניה, הדיפלומט הבכיר ביותר שעשה זאת עד היום. מאז שעלה לשלטון בסוף 2011, קים מאלץ דיפלומטים מעבר לים להשאיר את ילדיהם במדינה. ת'אה סיפר בספר הזיכרונות שלו, שיצא לאור אשתקד, כי זו הסיבה המרכזית לעריקתו. הוא ציין כי יש גם כמה יוצאים מהכלל, כמו הבכירים ביותר שנחשבים לנאמנים ביותר לרודן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully