וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השבתת הממשל: מאות עובדי אבטחה בשדות התעופה הודיעו שהם "חולים"

5.1.2019 / 1:26

שבועיים להשבתה החלקית של הממשל, נראה כי העובדים שמצופים לעבוד מבלי לקבל שכר הולכים ומאבדים את סבלנותם. כ-55 אלף עובדים ברשות האבטחה הוגדרו כחיוניים, ולכן ממשיכים להגיע לעבודה גם בזמן ההשבתה. בשדה התעופה JFK בניו יורק הודיעו מדי יום כ-170 שכירים שהם חולים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ההשבתה החלקית של הממשל בארצות הברית נכנסה היום (שבת) ליומה ה-14, וכעת נראה שהעובדים אשר מצופים לעבוד מבלי לקבל שכר הולכים ומאבדים את הסבלנות. לפי דיווח ברשת CNN, מאות עובדי אבטחה בארבעה שדות תעופה גדולים בארצות הברית דיווחו במקביל כי הם חולים.

כ-55 אלף עובדים ברשות האבטחה הוגדרו עובדים חיוניים, ולכן ממשיכים להגיע לעבודה גם בזמן שרבע מן הממשל מושבת ואין כסף לשלם משכורות. סך הכל, הוגדרו 420 אלף עובדים כחיוניים, ו-380 אלף עובדים נוספים הוצאו לחופשה כפויה.

לקריאה נוספת בנושא
מאמצים לסיום ההשבתה בוושינגטון: "זקוקים לגבול מאובטח"
ראש הסגל היוצא: טראמפ זנח את רעיון החומה עוד בתחילת הנשיאות
"אשמתם של הדמוקרטים": טראמפ מטיל את האחריות למות ילדי המהגרים

עובדי אבטחה בשדה התעופה JFK בניו יורק. AP
מאות עובדים דיווחו כי הם חולים. עובדי אבטחה בשדה התעופה JFK בניו יורק/AP

היידריק תומס, נשיא איגוד העובדים של רשות האבטחה בנמלי התעופה, TSA, מסר לרשת: "זה בהחלט ישפיע על הציבור שעליו נשבענו להגן". לדבריו, בשדה בתעופה JFK בניו יורק הודיעו השבוע מדי יום כ-170 עובדים שהם חולים, ועובדי משמרת הבוקר נאלצו לעבוד שעות נוספות כדי לחפות עליהם. היעדרויות חריגות נרשמו גם בשדה התעופה בדאלאס שבטקסס ובשני שדות תעופה בקרוליינה הצפונית.

גורמים ברשות האבטחה העריכו כי בשבוע הבא, כאשר יגיע זמנם של העובדים לקבל שכר אך הם לא יקבלו אותו, יירשם זינוק חד אף יותר במספר ההיעדרויות. "העובדים אומרים לנציגים באיגוד שהם יימצאו דרך אחרת לעשות כסף. המשמעות של זה היא להיעדר מהעבודה", אמרו גורמים באיגוד העובדים ל-CNN.

עוד הסבירו עובדים ברשות, כי לא כולם נעדרים מן העבודה בתור מחאה, וחלק מן האנשים שנעדרים עושים זאת מסיבה מעשית - בהיעדר משכורת, הורים יחידניים לא יכולים לשלם על מעונות לילדים ולכן נאלצים להישאר איתם בבית.

עוד באותו נושא

הפגישה התפוצצה: טראמפ מאיים להשבית את הממשל לחודשים או שנים

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ מדבר לתקשורת 4 בינואר 2019. רויטרס
איים כי ההשבתה תימשך "חודשים, או אפילו שנים". טראמפ, אתמול/רויטרס

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיגי הקונגרס נכשלו אמש פעם נוספת בניסיון להגיע לפתרון שיסיים את השבתת הממשל, וסנאטור דמוקרטי אמר כי הנשיא איים בפגישה כי ההשבתה תימשך "חודשים, או אפילו שנים". לאחר הפגישה הוסיף טראמפ כי ישתמש בתקנות חירום לבניית החומה, שלא דורשות את אישור הקונגרס, על אף שהוא צפוי להיתקל בקשיים משפטיים.

כשהם יצאו מהפגישה שתוארה כ"שנויה במחלוקת" בבית הלבן, סיפרו מנהיגי הדמוקרטים כי טראמפ נשאר נחוש בדעתו שלא יסיר את ההשבתה שהביאה לסגירת משרדי הממשל, עד שהקונגרס לא יאשר את העברת המימון לבניית החומה בגבולה הדרומי של ארצות הברית. למרות הכישלון בהגעה לפתרון, הצדדים הסכימו להמשיך בשיחות בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully