וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשמתם של הדמוקרטים": טראמפ מטיל את האחריות למות ילדי המהגרים

30.12.2018 / 3:01

נשיא ארצות הברית תקף בטוויטר את המפלגה הדמוקרטית והאשים את חבריה במותם של שני ילדי המהגרים בזמן ששהו במתקני המעצר האמריקניים. "מדיניות ההגירה הפתטית שלהם, אפשרה למהגרים לא חוקיים להגיע הנה ולחשוב שיוכלו להיכנס לארצנו באופן לא חוקי", צייץ טראמפ

רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, האשים הלילה (ראשון) את המפלגה הדמוקרטית באחריות לשני מקרים שאירעו החודש, במהלכם מתו ילדי מהגרים בעודם שוהים במתקני המעצר של רשויות ההגירה בארצות הברית. "כל מוות של ילדים או אחרים בגבול הוא אך ורק אשמתם של הדמוקרטים ושל מדיניות ההגירה הפתטית שלהם, שאפשרה למהגרים לא חוקיים להגיע הנה ולחשוב שיוכלו להיכנס לארצנו באופן לא חוקי", תקף הנשיא. לדבריו, "הם לא יכולים להיכנס באופן לא חוקי. אם הייתה לנו חומה, הם אפילו לא היו מנסים".

עוד הוסיף טראמפ כי "שני הילדים הללו היו חולים מאוד לפני שבכלל נמסרו לידי משמר הגבול. אביה של הילדה הצעירה אמרה שזאת לא אשמתם, הוא לא נתן לה מים מזה ימים. משמר הגבול זקוק לחומה ויקבל חומה. הם עובדים כל כך קשה ומקבלים כל כך מעט קרדיט".

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: מהגר בן שמונה מגואטמלה מת במעצר
בהיעדר רוב לבניית חומה בגבול מקסיקו: הממשל האמריקני מושבת
לא אכלה או שתתה ימים: מהגרת בת 7 מתה אחרי שנעצרה בארה"ב

נשיא ארה"ב טראמפ במפגש עם מושלים בבית הלבן, 13 בדצמבר 2018. רויטרס
"אשמתם של הדמוקרטים". טראמפ/רויטרס

הציוץ של הנשיא מגיע אחרי שביום שלישי האחרון הודיעו רשויות ההגירה בארצות הברית כי ילד בן שמונה מגואטמלה מת בעת שהיה במעצר ממשלתי. זאת התקרית השנייה מסוגה בחודש זה, אחרי שבתחילתו מתה ילדה בת שבע - גם היא מגואטמלה - לאחר שנעצרה על ידי אנשי משמר הגבול.

רשות המכס והגבולות הודיעה כי הילד, פליפה אלונסו-גומז הראה "סימנים של מחלה" ביום שני ונלקח יחד עם אביו לבית חולים באלמוגורדו, ניו מקסיקו. שם הוא אובחן כחולה בשפעת וקדחת וקיבל תרופות. לאחר שחרורו, הוא שב לבית החולים באותו הערב כשהוא סובל מבחילות והקאות. כמה שעות לאחר מכן, הוא מת. עוד נמסר כי סיבת המוות טרם נקבעה וכי המפקח הכללי במשרד לביטחון המולדת וממשלת גואטמלה עודכנו בנושא.

מהגרים נמלטים מגז מדמיע שנורה מעבר לגבול עם ארה"ב, בעיר טיחואנה, מקסיקו. רויטרס
מהגרים נמלטים מגז מדמיע שנורה מעבר לגבול עם ארה"ב/רויטרס

חואקין קסטרו, חבר קונגרס מטקסס, קרא לפתוח בחקירה בעקבות מותו של הילד. "עלינו להבטיח שאנחנו מתייחסים למהגרים ולמבקשי מקלט בכבוד אנושי, ומספקים סיוע רפואי לכל מי שנמצא במעצר ממשלתי", אמר. "המדיניות של הממשל להרחיק אנשים מנקודות כניסה חוקיות למדינה מציבה את המשפחות ואת הילדים בסכנה גדולה". לפי רשת CNN, הרשויות יבחנו מחדש כמה שינויים במדיניות שלהן, לרבות בדיקות נוספות לכל הילדים בני פחות מעשר שמוחזקים במעצר וכן שיפור התנאים במרכזים.

הציוצים של טראמפ נכתבים בעיצומו של עימות מול הדמוקרטים בנוגע לבניית החומה בגבול. על הרקע הזה, מושבת מאז יום שבת שעבר חלק מן הממשל. הנשיא דרש מהקונגרס לכלול בתקציב שיובא לאישורו סכום של 5.7 מיליארד דולר לצורך הבניה, אולם הדמוקרטים מתנגדים לכך נחרצות, וכיוון שטרם נמצא רוב לאשר את התקציב, משותקת הפעילות בתשעה משרדים ממשלתיים מזה שבעה ימים. 800 אלף איש מעובדי הממשל הפדרלי לא מקבלים כרגע את שכרם: 380 אלף הוצאו לחופשה כפויה, ו-420 אלף עובדים חיוניים ממשיכים להגיע לעבודה מבלי לקבל תשלום עד שיאושר תקציב חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully