וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אכלה או שתתה ימים: מהגרת בת 7 מתה אחרי שנעצרה בארה"ב

15.12.2018 / 15:54

ג'קלין קאאל, שחצתה את הגבול עם מקסיקו יחד עם אביה, סבלה מהתייבשות ומהלם. היא הוטסה לבית חולים שמונה שעות אחרי מעצרה, אך לא שרדה. ארגון זכויות אדם: "תוצאה של התנאים הלא אנושיים שבהם הם מוחזקים". טראמפ מנסה לגייס את הקונגרס להקים חומה, אך לא מצליח

צילום: רויטרס

ג'קלין קאאל, ילדה בת שבע מגואטמלה שחצתה את גבול מקסיקו לארצות הברית יחד עם אביה, מתה אחרי שנלקחה למעצר של סוכנות משמר הגבול האמריקנית - כך הודיעו הלילה (שישי) רשויות ההגירה הפדרליות. בוושינגטון פוסט דווח כי קאאל מתה מהתייבשות ומהלם אחרי יותר משמונה שעות מאז שנעצרה בשבוע שעבר על ידי סוכני משמר הגבול באזור לורדסבורג, ניו מקסיקו.

הילדה הגיעה בשבוע שעבר עם קבוצה של 163 מהגרים שניגשו לסוכנים כדי להסגיר את עצמם ב-6 בדצמבר. לא ברור מה קרה לילדה במהלך אותן שמונה שעות לפני שהיא הוטסה לבית חולים באל פאסו. בהודעת רשות הגנת הגבולות והמכס נאמר כי קאאל לא אכלה או שתתה מים בימים האחרונים.

המשרד להגנת המולדת בממשל האמריקני הודיע כי הוא יבדוק את המקרה בחקירה שתנוהל על ידי המפקח הכללי ושתוצאותיה יפורסמו לציבור. השרה להגנת המולדת קריסטין נילסן אמרה ל"פוקס ניוז" כי מותה של ג'קלין הוא "קורע לב" אך הוא מהווה דוגמה לסכנות שבחציית גבול בלתי חוקית. "המשפחה הזאת בחרה לחצות את הגבול בניגוד לחוק", אמרה נילסן. "נמשיך לבחון את הסיטואציה, אבל אני יכולה להדגיש מספיק עד כמה המסע הזה שהמהגרים בוחרים בו מסוכן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סיפור קורע לב". קאאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחינת בקשותיהם של 163 מהגרים בלילה אחד הוא דבר המציב אתגר לסוכנות, שמתקני המעצר שלה נועדו להיות זמניים ואינם מתאימים בדרך כלל לקליטת אנשים רבים. כשסוכן משמר הגבול עוצר מישהו, הוא עובר הליך קליטה במתקן, אבל בדרך כלל הוא לא מוחזק יותר מ-72 שעות במעצר לפני שהוא מועבר לסוכנות ההגירה והמכסים, או במקרה שהוא מקסיקני, מגורש במהירות בחזרה.

בחודשים האחרונים יצאה שיירה גדולה של מהגרים ממרכז אמריקה לגבול עם ארצות הברית, אולם ממשלו של דונלד טראמפ הקשיח את הפיקוח בגבול. הנשיא רוצה גם להקים חומה, אולם הוא לא זוכה לתמיכת הקונגרס בשלב זה. ממשלו עתר לבית המשפט העליון כדי שזה יאשר את הצו שלו האוסר על מהגרים בלתי-חוקיים לבקש מקלט, אחרי שזה נפסל בערכאות נמוכות יותר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מהגרים מהשיירה שעברה במרכז אמריקה מסתערים לעבר הגבול עם ארצות הברית בטיחואנה ב-26 בנובמבר 2018. רויטרס
מהגרים מתקרבים לגבול עם ארה"ב, בחודש שעבר/רויטרס

מותה של ג'קלין קאאל מעלה שאלות כמו אם הרשויות ידעו שהיא חולה ואם האכילו אותה או נתנו לה משהו לשתות בשמונה השעות שבהן היא הייתה במעצר.

מהגרים, עורכי דין ופעילים מעלים זה זמן רב שאלות בנוגע לתאי המעצר של משמר הגבול. בטוסון, מתנהלת תביעה שלפיה התאים מזוהמים, קרים מאוד וחסר בהם מוצרים בסיסיים כגון שמיכות. השופט הורה למחלקת משמר הגבול של טוסון, שמסיירת לאורך חלקים רבים בגבול אריזונה ומקסיקו, לספק שמיכות ומחצלות לישון ולהמשיך להעביר קטעי מעקב מתוך התאים.

משמר הגבול רואה מגמה הולכת וגוברת של קבוצות גדולות של מהגרים, רבים עם ילדים צעירים, שמסגירים את עצמם לסוכנים. רובם בורחים ממרכז אמריקה ומספרים שהם שהם נמלטים מאלימות. הם מסגירים את עצמם במקום לנסות לעקוף את הרשויות, ולרבים מהם עם יש תכניות לבקש מקלט.

"הטרגדיה הזו היא התוצאה הגרועה ביותר של החזקת בני אדם, כולל ילדים, בתנאים לא אנושיים", אמרה סינתיה פומפה, מנהלת ייעוץ במרכז זכויות האדם ACLU. לדבריה, מספר מקרי המוות של מהגרים גדל מאז השנה שעברה על אף שמספר האנשים שחוצים את הגבול נמצא בירידה.

(עדכון ראשון: 9:38, 14.12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully