וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מהגר בן שמונה מגואטמלה מת במעצר

25.12.2018 / 21:07

בטרגדיה שנייה מסוגה בחודש האחרון, ילד שהגיע עם אביו לבית החולים וסבל מהקאות ובחילות מת כעבור כמה שעות. בתחילת החודש מתה ילד בת שבע, גם היא מגואטמלה, אחרי שנעצרה על ידי הרשויות

רויטרס

רשויות ההגירה בארצות הברית מסרו הערב (שלישי) כי ילד בן שמונה מגואטמלה מת בעת שהיה במעצר ממשלתי. זאת התקרית השנייה מסוגה בחודש זה, אחרי שבתחילתו מתה ילדה בת שבע - גם היא מגואטמלה - אחרי שנעצרה על ידי אנשי משמר הגבול.

הסוכנות לאכיפת המכסים והגבולות הודיעה כי הילד מת לאחר השעה חצות. לפי ההודעה, הוא הראה "סימנים של מחלה" ביום שני ונלקח יחד עם אביו לבית חולים באלמוגורדו, ניו מקסיקו. שם הוא אובחן כחולה בשפעת וקדחת וקיבל תרופות. לאחר שחרורו, הוא שב לבית החולים באותו הערב כשהוא סובל מבחילות והקאות. כמה שעות לאחר מכן, הוא מת. עוד נמסר כי סיבת המוות עוד לא נקבעה וכי המפקח הכללי במשרד לביטחון המולדת וממשלת גואטמלה עודכנו בנושא.

הילד זוהה על ידי חואקין קסטרו, חבר קונגרס מטקסס, כפליפה אלונסו-גומס. הוא קרא לקונגרס לפתוח בחקירה בעקבות מותו. "עלינו להבטיח שאנחנו מתייחסים למהגרים ולמבקשי מקלט בכבוד אנושי ומספקים סיוע רפואי לכל מי שנמצא במעצר ממשלתי", אמר. "המדיניות של הממשל להרחיק אנשים מנקודות כניסה חוקיות למדינה מציבה את המשפחות ואת הילדים בסכנה גדולה". לפי רשת CNN, הרשויות יבחנו מחדש כמה שינויים במדיניות שלהן, לרבות בדיקות נוספות לכל הילדים בני פחות מעשר שמוחזקים במעצר וכן שיפור התנאים במרכזים.

לקריאה נוספת בנושא
לא אכלה או שתתה ימים: מהגרת בת 7 מתה אחרי שנעצרה בארה"ב

נער בן שמונה מהונדורס מונף באוויר ומסביבו מהגרים נוספים אשר מנסים להגיע לארה"ב ונמצאים במחנה בטיחואנה, מקסיקו 21 בנובמבר 2018. רויטרס
הפגנת מהגרים בעיר טיחונה שעל גבול ארה"ב, בחודש שעבר/רויטרס

הטרגדיה קרתה בזמן שהממשל מושבת בשל התעקשותו של הנשיא דונלד טראמפ להקים מכשול בגבול עם מקסיקו. המשמעות היא כי חלק מפעילות הממשל אינה מתוקצבת ולפיכך אין כסף לממן את פעילות אותם משרדים ממשלתיים, לרבות משכורות וכל פעילות שוטפת אחרת. ישיבת הקונגרס ננעלה חמש שעות לפני המועד האחרון בלי שנערכה הצבעה בנושא. זו תהיה הפעם השלישית בה הממשל מושבת מאז נכנס טראמפ לתפקידו.

(עדכון ראשון 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully