וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצים לסיום ההשבתה בוושינגטון: "זקוקים לגבול מאובטח"

2.1.2019 / 7:41

לראשונה מאז שותק חלקית הממשל, מנהיגי הדמוקרטים והרפובליקנים ייפגשו בבית הלבן עם פקידים במשרד להגנת המולדת בנוגע לצרכי האבטחה בגבול מקסיקו. טראמפ המשיך לתקוף את הדמוקרטים: "לא הקצו כסף לחומה בגבול"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

11 ימים לאחר שהחלה השבתה חלקית של הממשל האמריקני, ייפגשו היום (רביעי) לראשונה מנהיגי הדמוקרטים והרפובליקנים בניסיון לפתור את המשבר שמשתק את וושינגטון. הנציגים צפויים להגיע אל הבית הלבן ולשמוע מפי פקידים במשרד להגנת המולדת תדרוך מיוחד בנוגע לצרכי האבטחה בגבול עם מקסיקו.

כרבע מפעילות הממשל מושבתת מאז 22 בדצמבר לאחר שנציגי הדמוקרטים סירבו לבקשתו של טראמפ להקצות 5.7 מילארד דולר למשרד להגנת המולדת אשר ישמשו לבניית חומה בגבול עם מקסיקו. הנציגים הדמוקרטים הסכימו לכלול 1.3 מיליארד לצורך אבטחה שוטפת של הגבול ועבודות תחזוקה במקומות בהם מוצבת כיום גדר גבול, וזאת בתנאי שהכסף לא ישמש לבניית חומה.

לקריאה נוספת:
"אשמתם של הדמוקרטים": טראמפ מטיל את האחריות למות ילדי המהגרים
בהיעדר רוב לבניית חומה בגבול מקסיקו: הממשל האמריקני מושבת
טראמפ ומנהיגי הדמוקרטים רבו בבית הלבן על החומה: "אשבית את הממשל"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עונה לשיחות טלפון של ילדים בערב חג המולד, 24 בדצמבר 2018. רויטרס
הבהיר שלא יסכים לאף פשרה. טראמפ/רויטרס

טראמפ כבר הבהיר בכמה הזדמנויות כי לא יסכים לכל פשרה בנושא ואף אמר כי יהיה גאה להשבית את הממשל על סוגיה עקרונית זו. אלא שמאז חלף כבר שבוע וחצי שבמהלכו 380 אלף עובדים פדרליים נמצאים בחופשה כפוייה ועוד 420 אלף עובדים חיוניים ממשיכים למלא את עבודתם מבלי לקבל שכר. בשל כך בתלוש המשכורת הבא, בעוד כשבועיים, לאותם משרדי ממשלה לא יהיה כסף לשלם משכורות לעובדים.

העובדים מצדם, איבדו סבלנות והגישו עתירה לבית המשפט בדרישה לשלם להם שכר. הדמוקרטים, בתגובה, הבהירו כי מיד עם מושב הפתיחה של הקונגרס החדש, הצפוי מחר, הם יאשרו בעזרת הרוב שלהם בבית הנבחרים הצעת תקציב זמנית עד לחודש פברואר, כדי לאפשר לממשל לעבוד כרגיל בזמן שהדיונים על מימון החומה נמשכים. ואולם הרפובליקנים הבהירו כי לא יסכימו לכל פשרה שתסיים את ההשבתה כל עוד לא עבר כסף לבניית החומה בגבול.

הלילה, נמשכו חילופי העקיצות בין הצדדים. טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כפי שחשדתי, הדמוקרטים לא הקציבו שום כסף לבניית חומה. הבעיה היא שללא חומה לא יכולה להיות אבטחה אמיתית לגבול. ארצנו זקוקה לגבול חזק ומאובטח". בהמשך, הוסיף: "השבתת ממשל, אבטחת הגבול והחומה. לא ככה ננסי פלוסי רצתה להתחיל את הכהונה שלה כיושבת ראש בית הנבחרים. אולי נגיע לדיל?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פלוסי, בתגובה, צייצה כי "השיא טראמפ נתן לדמוקרטים הזדמנות מצויינת להראות שאנחנו נמשול בצורה אחראית ונעביר במהירות תכנית לסיים את השבתת הממשל הלא אחראית, זהו הסימן הראשון לכך שהרוב הדמוקרטי מחויב לעבוד למען העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully