וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגינוי, טראמפ תוקף את הדמוקרטים: "אנטי יהודים"

8.3.2019 / 17:37

נשיא ארה"ב תקף את הדמוקרטים לאחר שבית הנבחרים בארצות הברית אישר הצעת החלטה המגנה אנטישמיות לאחר התבטאויותיה של חברת הקונגרס אילהאן עומאר שטענה כי פעילים למען ישראל "נאמנים למדינה אחרת". ההצעה שהתקבלה מרוככת מהנוסח המקורי שההתמקד בדבריה של עומאר

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

בתום שלושה ימים של ויכוח חריף בתוך המפלגה הדמוקרטית, אישר אמש (חמישי) בית הנבחרים בארצות הברית הצעת החלטה המגנה את האנטישמיות, הצעה שנולדה לאחר התבטאות של חברת הקונגרס אילהאן עומאר שאמרה כי פעילים למען ישראל "נאמנים למדינה אחרת", דברים שהדהדו את הסטריאוטיפ האנטישמי על "נאמנות כפולה" של היהודים. ההצעה עברה ברוב מוחץ של 407 נציגים מול 23. במהלך היום תקף נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את הדמוקרטים וכינה אותם "אנטי ישראלים, אנטי יהודים".

בניגוד להצעת ההחלטה המקורית, שהתמקדה רובה ככולה בדברים של עומאר מבלי לנקוב בה בשמה, ההצעה שאושרה בסופו של דבר הייתה כללית בהרבה, והתייחסה לאנטישמיות, חוסר סובלנות נגד מוסלמים, וכללה גינוי לגזענות כלפי מיעוטים באופן כללי.

עוד בוואלה! NEWS:
"אנטי-מוסלמי": מיצג רפובליקני קשר חברת קונגרס לפיגועי התאומים
בין בורות לאנטישמיות: חברת הקונגרס הדמוקרטית שמטלטלת את המפלגה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך נאום בבית הלבן הלבן בוושינגטון, ארה"ב 5 במרץ 2019. רויטרס
"אנטי ישראלים". טראמפ/רויטרס

הנוסח המרוכך פורסם לאחר שחברים רבים במפלגה התייצבו לצידה של עומאר והבהירו להנהגת המפלגה כי לא יסכימו לקבל גינוי שיתמקד באמירות של עומאר באופן בלעדי. גם שלושה מועמדים בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות: ברני סנדרס, אליזבת' וורן וקאמלה האריס, פרסמו הודעות ברוח זו.

ארגונים יהודיים רבים, כמו גם נציגים יהודים בקונגרס הסתייגו מהנוסח עליו הצביע בית הנבחרים וטענו כי אינו מספק. נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, פרסם הודעה נוקבת בה ביקר בחריפות את ההחלטה להרחיב את נוסח הגינוי לאמירות של עומאר, וכתב: "ההחלטה המצערת של הנהגת בית הנבחרים להחליש את הגינוי הישיר לאנטישמיות הוא גם מצער וגם מסוכן".

עוד באותו נושא

בגלל מחלוקות פנימיות: נמנע גינוי דמוקרטי לחברת הקונגרס המוסלמית

לכתבה המלאה
חברת הקונגרס אילהאן עומאר בכנס בוושינגטון, פברואר 2019. רויטרס
נוסח ההצעה שונה. אילהאן עומאר/רויטרס

גם נציגים בכירים במפלגה כמו אליוט אנגל, יושב ראש ועדת יחסי החוץ, וטד דוייטש, דרשו הודעה שתגנה באופן ספציפי את עומאר. "אנחנו צריכים להתמקד במה שהיא אמרה ולהבהיר שלא נקבל זאת, הלוואי והייתה לנו החלטה נפרדת על אנטישמיות. אני חושב שזה טעות שאין כזו". דוייטש מצידו נשא נאום באולם המליאה של בית הנבחרים ותהה: "למה אנחנו לא יכולים לגנות אנטישמיות לבד? למה אי אפשר להראות שלמדנו את הלקח של ההיסטוריה? צריך לקחת את זה ברצינות".

באיחוד האורתודוקסי, לעומת זאת, בירכו על ההחלטה של בית הנבחרים, ואמרו: "אנחנו בהחלט מזדהים עם ההיקף המלא של ההחלטה המגנה את כל צורות הגזענות", אך הוסיפו כי "היה מוטב לו בית הנבחרים היה מעביר החלטה המתמקדת באנטישמיות באופן בלעדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully