וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ דורש תשלומי עתק ממדינות שבהן מוצבים כוחות אמריקניים

הנשיא האמריקני הורה לפקיד הממשל להגדיל את התשלום שמדינות מעבירות לארה"ב בגין ההגנה של כוחות אמריקנים בשטחן. מדובר בעלייה משמעותית בהוצאות שתחול תחילה על גרמניה ויפן. "ניקח בחשבון את כל המדינות העשירות עשירות שאנחנו מגנים עליהן", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, דורש כי מדינות שנהנות מהגנה אמריקנית בשטחן ישלמו מחיר גבוה יותר על השירות שהן מקבלות, כך דווח בסוכנות בלומברג. את ההנחיות החדשות שהוציא הבית הלבן, הובילו פקידי הממשל לדרוש אותן מגרמניה ומיפן ובסופו של דבר ממדינות נוספות הנהנות מנוכחות החיילים האמריקנים.

זה זמן רב שטראמפ מביע חוסר שביעות רצון מגובה התשלום של מדינות המארחות חיילים אמריקנים. כעת, בכוונתו לשנות את התמונה. במסגרת הדרישות, המדינות ישלמו מחיר מלא בעבור ההגנה של החיילים האמריקנים הפרוסים על אדמתן, זאת בתוספת 50% או יותר בעבור הזכות לארח את החיילים, כך דיווחו פקידי ממשל.

לקריאה נוספת:
תמונות לוויין חושפות: ייתכן שצפון קוריאה נערכת לשיגור
סירבה להעיד: צ'לסי מנינג, שהורשעה בהדלפה לוויקיליקס, הוחזרה לכלא
אחרי הגינוי, טראמפ תוקף את הדמוקרטים: "אנטי יהודים"

חיילים אמריקנים בתרגיל של נאט"ו בליטא, 8 ביוני 2015. AP
ישלמו עליהם יותר. חיילים אמריקנים/AP

במקרים מסוימים מדינות המארחות כוחות אמריקנים אף יתבקשו לשלם פי חמישה או שישה מהמחיר שהן משלמות כעת. התשלום יגולם בהתאם לנוסחה עלות פלוס 50.

טראמפ גיבש את הרעיון במשך חודשים ארוכים והתעקשות שלו לממש את הנוסחה כמעט שיבשה את השיחות עם הקוראנים סביב הסוגיה של 28 אלף חיילים במדינה. טראמפ דחה את המשא ומתן בנושא כשהעביר פתק ליועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, בו כתב: "אנחנו רוצים מחיר פלוס 50".

צוות הנשיא רואה במהלך כהזדמנות להניע את מדינות ברית נאט"ו להגדיל את ההוצאות הביטחוניות, בעיה שמטרידה את המדינות מאז נכנס הנשיא האמריקני לתפקידו.

בעוד שטראמפ טוען שהלחץ שלו הוביל לעלייה של מיליארדי דולרים בהוצאות הביטחון, הוא עדיין מתרעם על הקצב האיטי של העלייה בהוצאות. "ניקח בחשבון את כל המדינות העשירות עשירות שאנחנו מגנים עליהן", אמר הנשיא האמריקני בנאום בפנטגון ב-17 בינואר השנה. "אנחנו לא יכולים להיות טיפשים עבור אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully