וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירבה להעיד: צ'לסי מנינג, שהורשעה בהדלפה לוויקיליקס, הוחזרה לכלא

8.3.2019 / 18:30

בית משפט בארה"ב החליט להחזיר אותה למאסר בשל סירובה לשתף פעולה בפרשת ויקיליקס, שבגללה נשלחה למאסר המקורי. לאחר שימוע קצר שבו הבהירה קצינת המודיעין לשעבר כי אין בכוונתה להעיד, היא נכלאה בשנית. "אקבל כל עונש שייגזר עליי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

צ'לסי מנינג, חיילת לשעבר בצבא ארצות הברית, שבה היום (שישי) לכלא לאחר שסירבה להעיד מול חבר המושבעים בפרשת ויקיליקס. לאחר שנערך לה שימוע קצר בו הבהירה כי אין בכוונתה להעיד, היא נכלאה ואמרה לשופט כי "תקבל כל מה שיגזור עליה".

מנינג אמרה כי היא מתנגדת למהלך החשאי של חבר המושבעים וכי חשפה את כל מה שידעה בבית המשפט הצבאי. השופט אמר כי היא תישאר כלואה עד שתעיד או עד שחבר המושבעים יסיים עבודתו. עורכי דינה ביקשו כי תשלח למאסר בית חלופי בשל מצבה הרפואי, אולם השופט הכריע כי השירות הרפואי בכלא יכול לטפל בה.

לקריאה נוספת:
החיילת שהדליפה לוויקיליקס נגד טראמפ: "טרנסג'נדרים הם בני אדם"
אחרי 7 שנים: החיילת שהדליפה מידע מסווג לוויקיליקס שוחררה מהכלא

הנשיא אובמה קיצר את עונשה של צ'לסי מאנינג; שהורשעה בהדלפת מידע ל"ויקיליקס". ספק 500
צ'לסי מנינג, "תקבל כל מה שיגזור עליה"/ספק 500

מנינג, אישה טרנסג'נדרית, אחראית לאחת מהדלפות המידע הגדולות ביותר בהיסטוריה, שוחררה לפני כשנתיים מהכלא האמריקני לאחר שבע שנים בהן היתה כלואה. שחרורה התאפשר לאחר שנשיא ארצות הברית הקודם, ברק אובמה החליט בימיו האחרונים בבית הלבן להמתיק את עונשה המקורי, שבמסגרתו נגזרו עליה 35 שנות מאסר. נשיא ארצות הברית הנוכחי, דונלד טראמפ, זעם אז על החלטתו של אובמה, וכינה את מנינג "בוגדת".

ביולי 2010 נעצרה לאחר שהעבירה 700 אלף מסמכים מסווגים ותכתובות דיפלומטיות לאתר ההדלפות ויקיליקס. מנינג שירתה בתפקיד מודיעיני בעיראק, וללא חנינת אובמה, הייתה מרצה את עונשה עד 2045. היא שוחררה מבית הכלא הצבאי בפורט ליוונוורת' בקנזס, מתקן הכליאה השמור ביותר של הפנטגון. מנינג, בת 31, ניסתה להתאבד פעמיים במהלך שנותיה בכלא, מה שחיזק את החלטתו של אובמה לאפשר לה שחרור מוקדם.

עוד באותו נושא

צ'לסי מנינג מודה לאובמה על המתקת עונשה: "נתת לי הזדמנות"

לכתבה המלאה
צ'לסי מנינג. טוויטר, צילום מסך
מנינג, נכלאה לשבע שנים/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully