וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילת שהדליפה לוויקיליקס נגד טראמפ: "טרנסג'נדרים הם בני אדם"

צ'לסי מנינג, שהורשעה בהדלפת מאות אלפי מסמכים, הגיבה למדיניות הנשיא בנושא גיוס טרנסג'נדרים לצבא. בטור דעה שפורסם ב"ניו יורק טיימס" כתבה: "אחרי שנים של התקדמות, אנחנו נסוגים לאחור. לא ניתן שימחקו אותנו"

צ'לסי מנינג. טוויטר, צילום מסך
"טראמפ מפיץ עלינו שקרים". מנינג/צילום מסך, טוויטר

צ'לסי מנינג, החיילת האמריקנית שהורשעה בהדלפת מאות לפי מסמכים מסווגים לאתר "וויקיליקס", יצאה נגד הודעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי לא יתיר לטרנסג'נדרים לשרת בצבא בטור דעה שפורסם אתמול (חמישי) בעיתון "ניו יורק טיימס". מנינג, שיצאה מהארון כאישה טרנסג'נדרית בשנת 2013, מיד לאחר מתן גזר הדין בעניינה, הביעה את דאגתה ממדיניותו המסתמנת של הנשיא בעניין וכינתה את דבריו "דה-הומניזציה לטרנסג'נדרים". מנינג קיבלה חנינה מהנשיא ברק אובמה והשתחררה מהכלא בחודש ינואר האחרון במקום בשנת 2045.

ביום רביעי האחרון פרסם טראמפ סדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי לא יאפשר לטרנסג'נדרים לשרת בצבא "בשום צורה שהיא". לדבריו, אחרי שהתייעץ עם "בכירים בצבא ויועצים צבאיים", החליט כי הממשל האמריקני לא יאפשר לטרנסג'נדרים לשרת בצבא. הנשיא הוסיף כי "הצבא שלנו צריך להתמקד בניצחון ולא יכול לשאת בנטל הכלכלי הרפואי שייגרם לצבא שלנו". בחודש שעבר הודיע שר ההגנה ג'יימס מאטיס כי הוא מקפיא בחצי שנה את הגיוס כדי לבחון את מוכנות הצבא לכך. ההחלטה לבטל את האיסור התקבלה בממשל הקודם של ברק אובמה.

ציוציו של הנשיא טראמפ

"בסדרה של שלושה ציוצים מנהיג הגוף המעסיק הגדול ביותר במדינה ניסה לפטר את כל הטרנסג'נדרים בצבא", פתחה מנינג את מאמרה. "להרבה משרתים שנענו לקריאה 'אנו רוצים אותך', אומרים כעת 'לכו מכאן'. זה מוכר עד כאב. פעם לא התירו לי אפילו להיות מי שאני. נאלצתי להתחבא ולהיות בארון, לשקר לאנשים שעמדו לידי, להסתיר את קיומי שלי מעצמי. שירתתי כהומוסקסואל תחת מדיניות 'לא נשאל, אל תספר', וכטרנסג'נדרית תחת האיסור על שירות טרנסג'נדרים מוצהרים".

עוד כתבה מנינג כי "אחרי שנים של הסברה, מחקר וחיים שאבדו, עשינו התקדמו. ועכשיו, שוב, אנו נסוגים לאחור. אנחנו מסכנים את האמינות שלנו, את הלגיטימיות שלנו כאומה, ושוב, מסכנים את חייהם של כל כך הרבה אנשים שמקשיבים ומסתכלים, וכאלה שכבר משרתים בצבא". לדבריה, "יש הרבה כאב והרבה פחד. חוקים מפלים מוצעים בכל רחבי המדינה, ועכשיו המפקד העליון של הצבא מפיץ שקרים עלינו, עושה לנו דה-הומניזציה ומונע מאיתנו טיפול רפואי ותעסוקה".

"עלויות הטיפול הרפואי זניחות"

לגבי טענתו של טראמפ שלפיה האיסור נובע מהעלויות הגבוהות של הטיפול הרפואי שנזקקים לו טרנסג'נדרים כתבה מנינג כי "המציאות היא שהעלויות הן זניחות. הצבא מבזבז מיליארדי דולרים בכל יום על פרויקטים שמתבטלים. הרפואה היא תירוץ ישן. החוקים הישנים בצבא נשזרו בנימוקים רפואיים כדי להצדיק אפליה. הם עשו לנו פסיכופתולוגיה ואמרו שיש לנו גילויים של פאראפיליות, כינו אותנו פסיכוסקסואלים וטרנסקסואלים, שייכו לנו הפרעות זהות מגדרית שכוללות הפרעות ופגמים משמעותיים באיברי המין, שהופכים אותנו בלי כשירים, לדבריהם, לשרת בצבא".

את המאמר חתמה מנינג בהצהרת כוונות אופטימית בשם קהילת הטרנסג'נדרים. "אנחנו נמשיך קדימה. אנחנו נוודא שכל הטרנסג'נדרים בצבא יקבלו את הטיפול הרפואי שלו הם זקוקים. אנחנו לא ניסוג. ההתקדמות שלנו תימשך. האקטיביזם שלנו יתחזק. אנחנו לא מפריעים או יקרים מדי. אנחנו בני אדם, ואנחנו לא ניתן שימחקו אותנו או יתעלמו מאיתנו", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully