וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי מנינג מודה לאובמה על המתקת עונשה: "נתת לי הזדמנות"

החיילת האמריקנית שהדליפה יותר מ-700 אלף מסמכים לאתר "ויקיליקס" הודתה לנשיא היוצא, שהורה על שחרורה בחודש מאי הקרוב, במקום בשנת 2045. מנינג אחראית להדלפת החומר המסווג הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקנית

צילום: רויטרס

(בווידאו: מייסד "ויקיליקס" לאובמה - "עצור את ציד המכשפות נגדי")

החיילת האמריקנית צ'לסי מנינג, שנגזרו עליה 35 שנות מאסר בגין הדלפת מסמכים צבאיים לאתר "ויקיליקס", הודתה היום (חמישי) לנשיא היוצא על כך שהורה על קיצור עונשה ב-28 שנים, ימים ספורים לפני סיום כהונתו. "תודה לך ברק אובמה על שנתת לי הזדמנות", כתבה מנינג בעמוד הטוויטר שלה.

ביום שלישי האחרון הודיע הבית הלבן כי מנינג תשוחרר כבר ב-17 במאי הקרוב, במקום בשנת 2045. בשנת 2010 נעצרה מנינג, לאחר שהודתה כי שלחה מסמכים מסווגים לאתר ההדלפות. בנובמבר האחרון הוגשה בשמה בקשה רשמית לקיצור העונש.

עוד בוואלה! NEWS:
אורי גלר על ה-CIA: "בדקו אם אוכל להפעיל פצצת אטום בטלפתיה"
בפעם השנייה החודש: איומים על פצצה במרכזים יהודיים רבים בארה"ב
אובמה: "העברת השגרירות האמריקנית לירושלים עלולה להוביל לפיצוץ"

ברדלי מנינג, החייל שהורשע בהדלפת מסמכים לאתר ויקיליקס. AP
"תודה שנתת לי הזדמנות". מנינג/AP

לפני ההודעה על קיצור עונשה, אמר עובד הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) לשעבר אדוארד סנודן, שמבוקש בארצות הברית בגין הדלפת מסמכים מסווגים, כי: "הנשיא, אם תקצר רק עוד עונש אחד לפני שאתה עוזב את הבית הלבן, בבקשה: שחרר את צ'לסי מנינג. רק אתה יכול להציל את חייה". יחד עם מנינג, קוצר גם עונשו של איש הצבא הבכיר ג'יימס קארטרייט, שהורשע אף הוא בהדלפה.

טוראי ברדלי מנינג, המאשם בהדלף מסמכים מסווגים לאתר ויקיליקס. AP
ניסתה להתאבד פעמיים בכלא. מנינג, 2012/AP

מנינג, בת 28, מרצה את עונשה משנת 2013, ובספטמבר האחרון פתחה בשביתת רעב, בדרישה שיתאפשר לה לעבור ניתוח לשינוי מין, ודרישתה אושרה. בשנה האחרונה ניסתה להתאבד פעמיים בבית הכלא, לאחר שהוחזקה בבידוד במשך תקופה ארוכה.

מנינג נולדה כגבר בשם ברדלי אדוארד מנינג, אך מזדהה כאישה. היא שירתה במודיעין האמריקני בעיראק ונידונה למאסר לאחר שהורשעה בהעברת יותר מ-700 אלף מסמכים, סרטונים ומידע משדה הקרב ל"ויקיליקס", בהדלפת החומר המסווג הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקנית.

הפגנה למען שחרורו של בראדלי מנינג, שהדליף מסמכים מסווגים. GettyImages
הפגנות מול הבית הלבן למען חנינת מנינג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully