וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות בצרפת ותגובת כולנו להכרעת היועמ"ש | כותרות השבת

אנדרטה לציון בית הכנסת הישן של שטרסבורג, שנהרס על ידי הנאצים, הושחתה. שרת הבינוי והשיכון אמרה כי מפלגתה תשב עם נתניהו עד לשימוע. סנאטורית בכירה תקפה את נתניהו. הדמוקרטים רוצים לחקור את קושנר. חדשות סוף השבוע

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

צרפת: אנדרטה לזכר בית הכנסת הישן של שטרסבורג הושחתה

אנדרטה לציון בית הכנסת הישן של שטרסבורג, שנהרס על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה, הושחתה היום (שבת) על רקע המחאה נגד האנטישמיות הגואה בצרפת. בריאיון מיוחד לוואלה! NEWS נשאל ראש העיר רולן ריס כי אם יהודי צרפת יכולים לחוש שזו עדיין מדינתם וביתם על רקע האירועים האחרונים. "אני מאוד מקווה. אני, כולנו, עושים את כל המאמצים, מנהלים את כל המאבקים, כדי שיהודי צרפת יחושו שזה ביתם", ענה. "אין לנו שום סלחנות לאנטישמיות, אבל צריך להבין - האנטישמיות אינה עניין של אלזס או צרפת או אירופה. היא מושרשת, היא הייתה כאן תמיד".

אחרי הכרעת היועמ"ש: כחול לבן מתחזקת, גוש הימין נחלש

הכרעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע לחקירות ראש הממשלה נתניהו בתיקי 1000, 2000 ו-4000 מובילה לשינויים בגושים המסתמנים בכנסת לאחר הבחירות - כך עולה משני סקרים שפורסמו על ידי חדשות 13 ותאגיד השידור הישראלי "כאן". שני הסקרים שנערכו לאחר פרסום החלטת היועמ"ש להגיש כתבי אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע, מנבאים את אובדן שליטת גוש הימין בכנסת לטובת גוש שמאל בראשותו של יו"ר כחול לבן בני גנץ.

על פי הסקר שפורסם ב"כאן", כחול לבן זוכה ל-37 מנדטים בעוד שהליכוד ל-29. הימין החדש והיהדות התורה ב-7. חד"ש-תע"ל - 7 מנדטים, העבודה, ש"ס ומרצ - 6 לכל אחת מהמפלגות. כולנו, איחוד מפלגות הימין ורע"מ-בל"ד - 5 כל אחת. ישראל ביתנו, גשר וזהות לא עוברות את אחוז החסימה.

כולנו בהתייחסות ראשונה להכרעת היועמ"ש: עד השימוע - נשב בממשלה

שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון (כולנו) אמרה כי "עד שלא יהיה שימוע, ולא נדע מה תוצאותיו - נשב בממשלה". מדובר בהתייחסות ראשונה של המפלגה לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד הוסיפה שאשא ביטון כי אם אחרי שימוע יוגש כתב אישום, כולנו לא תשב בממשלה. את הדברים אמרה השרה במסגרת שבתרבות בבאר שבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הורי הסטודנט שעונה בצפון קוריאה נגד טראמפ: "קים אשם במותו"

פרד וסינדי וורמברייר, הוריו של הסטודנט האמריקני אוטו וורמברייר, ששוחרר בעודו בתרדמת מהכלא בקוריאה הצפונית ומת כשבוע לאחר שהושב לארצות הברית, אמרו כי שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און וממשלתו "אחראים לרוע שלא ניתן לדמיון ולחוסר האנושיות". הוריו של הסטודנט אמרו את הדברים אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר שהוא מאמין שקים לא היה אחראי למותו של בנם.

הפלסטינים: 11 פצועים בעימותים בגבול רצועת עזה

כ-8,000 פלסטינים הפגינו בכמה מוקדים בסמוך לגבול רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי המפגינים יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו רימונים ומטענים לעבר גדר המערכת, לוחמי צה"ל ורכב צבאי. אין נפגעים ולא נגרם נזק בקרב צה"ל. הלוחמים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. כלי תקשורת הפלסטינים דיווחו על 11 פצועים, מתוכם תשעה אזרחים, שני חובשים ועיתונאי. עוד פורסם כי צה"ל יורה גז מדמיע במלכה, מזרחית לעיר עזה.

סנאטורית בכירה נגד נתניהו: "חתך בלב של דמוקרטיה מתפקדת"

אליזבת וורן, סנאטורית דמוקרטית ממסצ'וסטס שתתמודד על מועמדות לנשיאות ארצות הברית, תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת בשל החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע.

בחשבון הטוויטר שלה כתבה וורן כי נתניהו אימץ תחילה "קיצוניות ימינית, וכעת מעוות את העיתונות החופשית, לוקח שוחד ומחליף טובות ממשלתיות". בהמשך כתבה כי ההאשמות נגדו הן "חתך בלב של דמוקרטיה מתפקדת".

"מעלה שאלות קשות": הדמוקרטים רוצים לחקור את הסיווג של קושנר

דמוקרטים דרשו כי הבית הלבן יענה לבקשתם לקבל לידיהם מסמכים ועדויות המעידים לכאורה על הענקת סיווגים ביטחוניים שלא כדין לאנשי הממשל, בהם ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונלד טראמפ. בתום שבועות בהם ניסו בכירים בבית הלבן לעכב את הדרישה, יושב ראש ועדת הביקורת בבית הנבחרים, הדמוקרט אלייז'ה קמינגס, שלח להם מכתב ובו הודיע כי עליהם להגיב לבקשותיו האחרונות עד יום שני. מתוקף תפקידו, לקמינגס ישנה אפשרות זימון לבית דין.

"מחווה של רצון טוב": פקיסטן החזירה טייס הודי שנלקח בשבי

פקיסטן החזירה את הטייס ההודי ששבתה, שנלקח לאחר שמטוסו הופל בחבל קשמיר בצד הפקיסטני לפני יומיים. לאחר יומיים בשבי, הטייס הובא למעבר הגבול בין שתי המדינות והתקבל בברכות בצד ההודי. אבהינאנדן ורת'האמאן הולבש בחליפה ולווה על ידי נציגי הצלב האדום. ''הוא טופל בכבוד ובהתאם למשפט הבינלאומי בזמן השבי'' נמסר בהצהרה רשמית של משרד החוץ הפקיסטני.

המשבר בוונצואלה מחריף: מאות קציני צבא ערקו משלטונו של מדורו

מנהיג האופוזיציה של ונצואלה, חואן גוואידו, אמר כי בימים האחרונים כ-600 אנשי צבא במדינה הסירו את נאמנותם לממשלת נשיא המדינה המכהן, ניקולס מדורו. גוואידו אמר את הדברים בעת ביקורו בפרגוואי למען גיוס כספים ותמיכה בהפלת שלטונו של מדורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully