וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הסטודנט שעונה בצפון קוריאה נגד טראמפ: "קים אשם במותו"

משפחתו של אוטו וורמברייר שמותו נקבע זמן קצר לאחר שהוחזר לארה"ב בתרדמת תקפו את טראמפ על כך שטען לאחר כישלון הפסגה בהאנוי כי שליט קוריאה הצפונית לא ידע על ההתרחשויות. "קים ומשטרו אחראים לרוע שלא ניתן לדמיין ולחוסר האנושיות"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

פרד וסינדי וורמברייר, הוריו של הסטודנט האמריקני אוטו וורמברייר, ששוחרר בעודו בתרדמת מהכלא בקוריאה הצפונית ומת כשבוע לאחר שהושב לארצות הברית, אמרו היום (שישי) כי שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און וממשלתו "אחראים לרוע שלא ניתן לדמיון ולחוסר האנושיות". הוריו של הסטודנט אמרו את הדברים אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר שהוא מאמין שקים לא היה אחראי למותו של בנם.

"השתדלנו לשמור על ארשת מכובדת לאורך הפסגה האחרונה", אמרו הוריו של וורמברייר לאחר המפגש של טראמפ וקים בהאנוי, שהסתיים בכישלון. "עכשיו אנחנו חייבים לדבר: קים והמשטר הרע שלו אחראים למותו של אוטו. אין תירוצים שיכולים לשנות את זה"

לקריאה נוספת:
"השמיע קולות לא אנושיים": עינויי הסטודנט האמריקני בצפון קוריאה
צפון קוריאה על כישלון הפסגה עם טראמפ: "ייתכן שההזדמנות לא תשוב"

אוטו וורמבייר, סטודנט אמריקני, מובל למעצר בקוריאה הצפונית, מרץ 2016. רויטרס
אוטו וורמבייר/רויטרס

וורמבייר נכלא בינואר 2016 לאחר שהורשע בגניבת שלט תעמולה במלון בו שהה. ורמבייר, אז בן 21, נידון ל-15 שנה של עבודת פרך. הרשויות בקוריאה הצפונית טענו כי הוא לקה בזיהום במהלך מאסרו כתוצאה ממחלה ושקע בתרדמת. הוא הוחזר לארצות הברית ביוני 2017 מותו נקבע כשישה ימים לאחר מכן בבית חולים באוהיו.

טראמפ מצדו אמר כי "הוא (קים) אמר לי שהוא לא ידע לגבי זה ואני מאמין למילתו", אמר טראמפ בתום הפסגה בוויטנאם. "קרו לאוטו דברים ממש רעים, אבל הוא אמר לי שהוא לא ידע על זה. אני באמת לא חושב שזה היה האינטרס שלו". טראמפ הוסיף כי "קים הכיר את המקרה היטב, אך נודע לו על הדברים רק מאוחר יותר".

עוד באותו נושא

"השלים את המסע הביתה": הסוף הטראגי של הסטודנט ששב מצפון קוריאה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך מסע"ת לאחר פסגתו עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג אוון, האנוי, וייטנאם 28 בפברואר 2019. רויטרס
"נודע לו רק מאוחר יותר". טראמפ בהאנוי/רויטרס

דבריו של טראמפ בהאנוי באו בניגוד מוחלט לאמירותיו עם השבתו של הסטודנט לארצות הברית. אז גינה נשיא ארה"ב בחריפות את קוריאה הצפונית ואמר כי וורמבייר, שמת כעבור כמה ימים, עבר "עינויים מעבר לכל דמיון".

"אוטו לא היה אמור בכלל להיעצר וקים אחראי להחלטה ולכל מה שקרה לאחר מכן", אמר פיל רובינסון, סגן מזכ"ל אסיה לארגון משמר זכויות האדם.

"הנשיא מסכים עם משפחת וורמבייר ומאשים את קוריאה הצפונית במוות של אוטו וורמבייר", אמר יועצו של טראמפ קליין קונווי ל"פוקס ניוז". היועץ הוסיף כי טראמפ אמר את דבריו של קים, לפיהם הוא (קים) לא היה מודע למה שאירע עם אוטו בעת המקרה.

המשפחה סירבה לבצע נתיחה לאחר המוות משום שלדבריה, "אוטו סבל מספיק". האם אמרה כי פיונגיאנג שחררה לבסוף את בנה ושלחה אותו חזרה לארצות הברית בשל מצבו. "הם לא רצו שהוא ימות על אדמתם", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully