וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בוונצואלה מחריף: מאות קציני צבא ערקו משלטונו של מדורו

מנהיג האופוזיציה, חואן גוואידו, הודיע במסיבת עיתונאים בפרגוואי, כי יותר מ-600 אנשי צבא הודיעו על אי-נאמנותם לשלטונו של הנשיא המכהן, ניקולס מדורו, ולחילופים הינם נאמנים לחוקה. לדבריו של גוואידו, ''ישנה מגמה ברורה של צידוד בדמוקרטיה''

רויטרס

מנהיג האופוזיציה של ונצואלה, חואן גוואידו, אמר הלילה (שבת) כי בימים האחרונים כ-600 אנשי צבא במדינה הסירו את נאמנותם לממשלת נשיא המדינה המכהן, ניקולס מאדורו. גוואידו אמר את הדברים בעת ביקורו בפרגוואי למען גיוס כספים ותמיכה בהפלת שלטונו של מדורו.

גוואידו נקט בהוראות חוקתיות בהכרזתו העצמית לנשיא הזמני, בטענה כי בחירתו מחדש של מדורו בשנה שעברה הייתה מזויפת ואינה חוקית. על רקע זאת, זוכה מנהיג האופוזיציה לתמיכת מנהיגי מדינות המערב כמנהיגה החוקי של ונצואלה. עם זאת, מדורו עדיין שומר על נאמנותם של רוב כוחות המזוינים בוונצואלה ובכך משמר את שליטתו על מוסדות המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
מבחן האש, המנגנון והעצם בגרון: רק המציאות תעיד על יציבות ההבנות בקרמלין
אחרי הכרעת היועמ"ש: כחול לבן מתחזקת, גוש הימין נחלש
הורי הסטודנט שעונה בצפון קוריאה נגד טראמפ: "קים אשם במותו"

במסיבת העיתונאים בפאראגווי, מדינה דרום לטינית נוספת שהצטרפה למדינות המערב והכריזה על הכרתה בגוואידו כנשיא החוקי של ונצואלה, אמר כי ''במהלך השעות הקרובות נודיע על צעדי מחאה חדשים'' והוסיף כי ''דיברנו בבהירות מול אנשי צבא ונצואלה ויותר מ-600 קצינים החליפו צד והחלו לתמוך בצד החוקתי'' של תוקף הנשיאות. לטענתו ''ישנה מגמה ברורה של צידוד בדמוקרטיה''.

דובריו של גואידו הודיעו כי המנהיג צפוי לבקר בימים הבאים בארגנטינה, להיפגש עם מנהיגה, מאוריציו מאקרי, מי שידוע כמבקר חריף של מדורו. ביקורו יהווה חלק ממסעו ביבשת הדרומית לקבלת תמיכה מהמדינות השכנות. עד כה, ביקר גוואידו בברזיל וקולומביה, אולם הודיע כי ישוב לקרקאס עוד בימים הקרובים, שם ייתכן וייעצר על אי-ציות לפקודת בית המשפט העליון, שהורתה לו לא לעזוב את המדינה תחת חקירה.

תומכי מנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גוואידו על אחת ממשאיות הסיוע ההומניטרי שעושות את דרכן מקולומביה, 23 בפברואר 2019. רויטרס
תומכי גוואידו על אחת ממשאיות הסיוע ההומניטרי בקולומביה, שבוע שעבר/רויטרס

שליח אמריקני בוונצואלה, אליוט אברמס, אחד מתומכיו הבולטים של גוואידו, הודיע כי ארצות הברית תמשיך לנקוט ''פעולות הולמות'' נגד ממשלת מדורו, בהן הגבלת אשרות נסיעה לעשרות מקורביו.

מפגינה בבוגוטה נגד מנהיג האופוזיציה של ונצואלה חואן גואידו. רויטרס
מפגינה בבוגוטה נגד הנשיא המכהן מדורו, שבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully