וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעלה שאלות קשות": הדמוקרטים רוצים לחקור את הסיווג של קושנר

2.3.2019 / 13:50

יו"ר ועדת הביקורת בבית הנבחרים אלייז'ה קמינגס דרש מהבית הלבן לקבל לידיו מסמכים ועדויות שמציגים לכאורה הענקת סיווג שלא כדין לחתנו של הנשיא טראמפ. קמינגס הודיע כי אם לא יענו לבקשותיו עד יום שני, יפתח בחקירה

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

דמוקרטים דרשו אתמול (שישי) כי הבית הלבן יענה לבקשתם לקבל לידיהם מסמכים ועדויות המעידים לכאורה על הענקת סיווגים ביטחוניים שלא כדין לאנשי הממשל, בהם ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונלד טראמפ. בתום שבועות בהם ניסו בכירים בבית הלבן לעכב את הדרישה, יושב ראש ועדת הביקורת בבית הנבחרים, הדמוקרט אלייז'ה קמינגס, שלח להם מכתב ובו הודיע כי עליהם להגיב לבקשותיו האחרונות עד יום שני. מתוקף תפקידו, לקמינגס ישנה אפשרות זימון לבית דין.

יו"ר הוועדה צירף למכתבו פרסום של הניו יורק טיימס, לפיו טראמפ הורה לראש הסגל לשעבר ג'ון קלי לסייע לקושנר בקבלת הסיווג הביטחוני, על אף שהאחרון והיועץ לשעבר לבית הלבן דונלד מקגן התנגדו לכך. בטיימס נכתב כי קלי ומקגן הביעו חשש במתן האישור לקושנר, לאור עדויות של בכירים במערכות הביטחון כולל ב- CIA בנוגע לקורות חייו.

לקריאה נוספת בנושא
שוב בעניינים: קושנר קיבל סיווג ביטחוני קבוע
ראש הסגל בבית הלבן שלל את סיווגו של קושנר - האמון על תכנית השלום
משבר בבית הלבן: ראש הסגל של טראמפ מבקש לשלול את הסיווג של חתנו

נשיא טורקיה, ארדואן וג'ארד קושנר יועצו וחתנו של טראמפ במהלך פגישתם באנקרה
,טורקיה 27 בפברואר 2019. רויטרס
קוראים לחקירה על סיווגו הביטחוני. קושנר/רויטרס

"אם זה נכון, דיווחים חדשים אלה מעלים שאלות רציניות אודות מידע שהשיגו הבכירים על מר קושנר, שהוביל אותם להמליץ על מניעת גישתו לסודות המדינה הרגישים ביותר שלנו", כתב קמינגס במה שנראה כהכנת הקרקע לזימון חקירה מקיפה בנושא. ועדת הביקורת פתחה בחקירתה ב-23 בינואר. קמינגס ציין כי הוא וצוותו כתבו ושוחחו מאז פעמים רבות עם בכירים בבית הלבן לגבי קבלת המסמכים והעדויות, אך ללא הועיל.

הבית הלבן טרם הגיב לדברים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יושב ראש ועדת הביקורת בבית הנבחרים הדמוקרט אלייז'ה קמינגס, 27 בפברואר 2019. AP
ממתין לתגובת הבית הלבן רק עד יום שני. קמינגס/AP

הסיווג הזמני של קושנר הושהה על ידי קלי בפברואר אשתקד יחד עם בכירים נוספים שפעלו תחת אישורי גישה זמניים, כחלק מהמאמצים להקשיח את ההליכים בנושא. החלטתו של ראש הסגל לשעבר הגיעה על רקע ביקורת חריפה שספג לאחר שהתברר כי יועץ בכיר בבית הלבן, רוב פורטר, הכה שתיים מבנות זוגו, ולכן התעכב מתן סיווג ביטחוני קבוע עבורו.

קמינגס טען כי הוא סיפק לבית הלבן תיאורים מפורטים של שיבוש סיווגים ביטחוניים בתשעה מקרים של בכירים לפחות, כולל קושנר ויועצים לביטחון. כמו כן, מכתבו כלל תמליל מריאיון שנערך עם הנשיא בחודש שעבר, בו הוא הכחיש כי הורה לקלי להעניק לחתנו סיווג ביטחוני. טראמפ אמר כי הוא לא חושב שהייתה לו את הסמכות להורות לבכירי ביטחון בנושא זה. עם זאת קליאן קונווי, יועצתו הבכירה של הנשיא העידה אמש כי טראמפ אמר שיש לו "סמכות מוחלטת" להורות בענייני סיווג ביטחוני.

החקירה בה פתח צוותו של קמינגס היא חלק ממאמץ נרחב של הדמוקרטים לחקור את טראמפ, את נשיאותו ואת קשריו העסקיים, שהחל מאז זכו לרוב המושבים בבית הנבחרים בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully