וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב בעניינים: קושנר קיבל סיווג ביטחוני קבוע

24.5.2018 / 10:42

ליועצו וחתנו של טראמפ נלקחה הגישה לחומרים סודיים בפברואר, עם החמרת הנהלים בבית הלבן, ורק עתה הסתיימו בדיקות הרקע הארוכות שנערכו לו. ייתכן שהסחבת הייתה קשורה לחקירת התובע המיוחד

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, קיבל בחזרה את הסיווג הביטחוני שלו, שהוקפא בשל פיטורים של יועץ בבית הלבן - כך אמר אתמול (רביעי) עורך דינו.

קושנר קיבל גישה זמנית לחומרים סודיים עם הצטרפותו לצוות הבית הלבן בינואר 2017, בזמן שה-FBI ערך בדיקות רקע כדי לבחון אם הוא רשאי לסיווג קבע. בפברואר, ראש הסגל בבית הלבן ג'ון קלי השעה את הסיווג שלו ושל גורמים נוספים שעבדו עם אישור זמני, כחלק מהידוק הנהלים. זאת אחרי שמזכיר הסגל רוב פורטר פוטר לאחר ששתי נשותיו לשעבר האשימו אותו בהפעלת אלימות כלפיהן.

"ביחס לחדשות על קבלת הסיווג הביטחוני הקבוע, כפי שאמרנו קודם, הבקשה שלו הוגשה כראוי, נבדקה על ידי גורמי מקצוע ועברה תהליך רגיל. אחרי השלמת התהליך הזה, מר קושנר מסתכל קדימה כדי להמשיך את העבודה שאותה ביקש ממנו הנשיא לעשות", אמר עורך דינו, אייב לוואל.

קושנר מוביל את מאמצי הממשל לחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים והוא שימש השליח של הנשיא למקסיקו, לצד פעילויות אחרות.

טקס העברת שגרירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מנסה לחדש את תהליך השלום. קושנר בטקס פתיחת השגרירות בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בדיקות הרקע של קושנר נמשכו יותר זמן מהרגיל, מה שהעלה את הסברה כי ייתכן שזה קשור לחקירת התובע המיוחד רוברט מולר, שחוקר את ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016. קושנר, הנשוי לאיוונקה טראמפ, היה נוכח במפגש במגדלי טראמפ ביוני 2016 עם עורכת הדין הרוסייה נטליה וסלניסקיה, עם דונלד טראמפ ג'וניור ועם מנהל הקמפיין פול מנפורט.

פרקליטו של קושנר אמר כי הוא משתף פעולה באופן מלא עם החקירה, כולל שני תשאולים בלשכת התובע המיוחד. "בכל המקרים, הוא ענה על כל השאלות ועשה כל שביכולתו כדי להאיץ את סיומן של החקירות", אמר.

לפי אדם המעורה בחקירה, קושנר תושאל בפעם השנייה על ידי צוותו של מולר בשבוע השני של אפריל במשך יותר משש שעות. בין היתר, אמר הגורם, קושנר נשאל בנושא קנוניה אפשרית בין גורמים רוסיים לאנשי הקמפיין של טראמפ ובמגעים שנעשו לאחר הבחירות ועד לתחילת הכהונה. הוא הוסיף כי אנשיו של מולר לא שאלו את קושנר על עסקיו או על ממונו, כול ללא על חברת הנדל"ן המשפחתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully