וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בבית הלבן: ראש הסגל של טראמפ מבקש לשלול את הסיווג של חתנו

21.2.2018 / 9:22

ג'ון קלי ספג לאחרונה ביקורת על התנהלותו בטיפול במקרה אלימות של אחד מאנשיו, והחליט לערוך רפורמה בתחום האישורים הביטחוניים של יועצי נשיא ארה"ב. לג'ארד קושנר אישור זמני בלבד, והוא עלול לאבד את הגישה לנתונים מסווגים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

עימות חזיתי התפתח בין ראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי, המעוניין לשלול את הסיווג הביטחוני של חתנו של הנשיא, והשליח מטעמו למשימות מיוחדות, ג'ראד קושנר - כך דווח הלילה (רביעי) בניו יורק טיימס. קושנר מחזיק כיום בסיווג הגבוה ביותר, אולם קלי מעוניין לשלול זאת ממנו משום שבדיקות הרקע בעניינו להענקת סיווג קבע מתארכות ובינתיים הוא מתפקד עם סיווג זמני.

החלטתו של קלי מגיעה על רקע ביקורת חריפה שספג ראש הסגל, לאחר שהתברר כי יועץ בכיר בבית הלבן, רוב פורטר, הכה שתיים מבנות זוגו, ולכן התעכב מתן סיווג ביטחוני קבוע עבורו. למרות זאת, ולמרות שה-FBI הודיע לבית הלבן על החשדות נגדו, הוא עבד עם אישור זמני והמשיך להיחשף למידע מסווג.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות הטבח בפלורידה: טראמפ הורה לאסור מכירת התקן לרובים
טראמפ הודיע: תומך במיט רומני במרוץ לסנאט ביוטה
טראמפ תקף את ה-FBI: התמקדו ברוסיה ופספסו את היורה מפלורידה

איוונקה טראמפ והמנהל הבכיר של הבית הלבן, ג'ארד קושנר, מגיעים לפסגת מנהיגי מדינות ה- G20 בהמבורג, גרמניה,. רויטרס
קושנר ואיוונקה טראמפ/רויטרס

לאחר שפורסמו החשדות נגד פורטר, קלי מצא את עצמו במרכז סערה ציבורית והחליט לערוך רפורמה בכל הנוגע לסיווגים הביטחוניים, כך שמי שעובד תקופה ארוכה של יותר משמונה חודשים ללא סיווג קבוע, לא יוכל יותר ליהנות מן הסיווג הגבוה ביותר. לפי הערכות, מדובר בעשרות עוזרים בכירים שנמצאים במצב דומה. אחד האנשים שנזקקים לאישור מסוג זה לצורך עבודתם הוא קושנר, שבין היתר ממלא עבור הנשיא דונלד טראמפ תפקידי תיווך במזרח התיכון, כולל בסכסוך הישראלי פלסטיני, וכן נמצא בקשר מטעם הנשיא עם מקסיקו ועם סין.

אלא ששליחו של הנשיא, כך לפי הדיווח, לא מעוניין לוותר על הסיווג. בשל כך בין השניים מתנהלים מאבקי כוחות בנושא. קושנר קורא בין היתר את תדרוך המודיעין היומי שמקבל הנשיא לשולחנו. בהתייחסו לאירועים, פרסם אמש ראש הסגל הצהרה, ובה כתב כי "כפי שהבטחתי לג'ראד לפני כמה ימים, יש לי ביטחון מלא בכך שהוא יוכל להמשיך ולבצע את מחויבויותיו במסגרת מדיניות החוץ, לרבות בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני". עם זאת, הוא נמנע מלהבטיח כי לקושנר יישמר גם הסיווג הגבוה ביותר איתו הוא עובד כיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הסגל בבית הלבן ג'ון קלי. רויטרס
ספג לאחרונה ביקורת קשה. קלי/רויטרס

עוד דווח, כי בני הזוג איוונקה טראמפ וג'ראד קושנר הביעו ביקורת באזני הנשיא לגבי קלי, וכי טראמפ שאל את מקורביו בסוף השבוע אם עליו לפטר את ראש הסגל בשל התנהלותו בנוגע ליועץ רוב פורטר. גורם בבית הלבן אמר לעיתון כי בני הזוג חשים שניסו להגן על קלי אבל קיבלו יחס לא הוגן בתמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully