וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הודיע: תומך במיט רומני במרוץ לסנאט ביוטה

20.2.2018 / 5:09

נשיא ארה"ב הכריז על תמיכתו במושל מסצ'וסטס לשעבר, למרות שזה תקף אותו ללא הפסקה. "הוא יהיה סנאטור מצוין ויורש ראוי", כתב טראמפ בטוויטר. רומני צפוי לזכות בקלות בבחירות ביוטה ולהחליף את אחד מתומכיו הבולטים של טראמפ

מיט רומני, מועמד לנשיאות ארה"ב, נואם ביוטה. מרץ 2016. רויטרס
"יוטה מקבלת בברכה מהגרים מכל העולם". רומני/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הלילה (שלישי) כי הוא תומך במושל מסצ'וסטס לשעבר מיט רומני המתמודד על מושב בסנאט מטעם מדינת יוטה, על אף שתקף אותו ללא הפסקה במהלך קמפיין הבחירות ב-2016 ואחריו. בחשבון הטוויטר שלו כתב הלילה טראמפ כי רומני יהיה "סנאטור מצוין ויורש ראוי לאורין האץ'", הסנאטור היוצא מיוטה. הוא הוסיף כי "יש לו את תמיכתי המלאה".

רומני, לשעבר המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, הכריז על התמודדותו בסוף השבוע האחרון ונחשב מועמד בטוח להחליף את האץ'. בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו הוא תקף את מדיניות הממשל בנושא הגירה ואמר כי וושינגטון "שולחת מסר" ולפיו היא אינה מעוניינת במהגרים. הוא הבטיח כי מדינתו תשמש מודל לחיקוי עבור וושינגטון. "יוטה מקבלת בברכה מהגרים מכל העולם", אמר.

דונלד טראמפ בפגישה עם מיט רומני, ניו ג'רזי, 19 בנובמבר 2016. AP
"יש לו את תמיכתי המלאה". רומני בפגישה עם טראמפ, ב-2016/AP

למרות שהועלה כמועמד אפשרי לתפקיד שר החוץ בממשלו של טראמפ, במהלך קמפיין הבחירות תקף אותו רומני ואמר כי הבטחותיו "חסרות ערך כמו תואר מאוניברסיטת טראמפ". בתגובה כינה אותו טראמפ "מועמד כושל" בשל הפסדו לברק אובמה בבחירות ב-2012.

האץ' הוא אחד מתומכיו הבולטים של טראמפ בקרב הרפובליקנים בסנאט, והנשיא אף ניסה לשכנעו להתמודד על כהונה נוספת. הוא הסנאטור הרפובליקני הוותיק ביותר המכהן כיום, עם שבע כהונות תחת אמתחתו. הוא נבחר לראשונה ב-1976, אך הודיע בדצמבר כי יפרוש מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully