וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהורשע בריגול: בית המשפט גזר 11 שנות מאסר על גונן שגב

26.2.2019 / 10:56

בית המשפט המחוזי הכריע בעונשו של השר לשעבר שהודה במגע עם סוכנים איראנים במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות. הצדדים סיכמו על עונש המאסר בפועל לשגב, שגויס על ידי המודיעין האיראני בניגריה, ובית המשפט אישר את ההסכם

בווידאו: השר לשעבר גונן שגב נשלח ל-11 שנות מאסר לאחר שהורשע בריגול לאיראן/צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) 11 שנות מאסר על השר לשעבר גונן שגב, שהורשע בריגול לטובת איראן. שגב הודה בעבירות במסגרת הסדר טיעון שואשר על ידי בית המשפט.

שגב, שבעבר הורשע בניסיון להבריח לישראל כ-30 אלף כדורי אקסטזי, נעצר בחודש מאי בשנה שעברה. הוא נאשם במקרים רבים של מסירת ידיעה לאויב, באמצעות קשר שנמשך בינו לבין מפעיליו במשך שש שנים ברציפות, וזאת "בכוונה לפגוע בביטחון המדינה". עם זאת, בשל צו איסור הפרסום לא ידוע באיזה מעובדות כתב האישום המקורי הודה שגב במסגרת ההסדר, ואילו חלקים הושמטו.

עוד בנושא:
הותר לפרסום: פרטים חדשים מהאישום המצונזר נגד גונן שגב
הערכה: הפרקליטות העדיפה עונש קל יותר לגונן שגב כדי למנוע חשיפת מידע סודי
לאחר חודש במתקן שב"כ: השר לשעבר גונן שגב הועבר לכלא גלבוע

דיון בעניינו של גונן שגב, 5 ביולי 2018. ידיעות אחרונות, פול צלמים
שגב בדיון בבית המשפט/פול צלמים, ידיעות אחרונות

שגב, בן 62 שהיה בעבר חבר כנסת ושר האנרגיה, התגורר בשנים האחרונות בעיר בוג'ה בניגריה, שם עבד כרופא, אף שרישיונו הישראלי לעסוק במקצוע נשלל. לפי הודעת שב"כ והמשטרה שפורסמה עם הגשת כתב האישום, הוא יצר קשר בשנת 2012 עם גורמים בשגרירות איראן במדינה. חקירת שב"כ העלתה כי הוא גויס כסוכן מטעם המודיעין האיראני והגיע פעמיים למפגשים באיראן יחד עם מפעיליו. בשב"כ הוסיפו כי זהות המפעילים כאנשי מודיעין הייתה ברורה לשר לשעבר.

הוא נעצר לאחר שנסע לגינאה המשוונית וזו סירבה להתיר את כניסתו לשטחה, כביכול, בשל עברו הפלילי. לבקשת משטרת ישראל הועבר שגב לידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 והוחזק תחילה בבידוד במתקן סודי של שב"כ, ולאחר מכן בבית מעצר פלילי רגיל.

עוד באותו נושא

הסדר טיעון עם גונן שגב: יורשע בריגול לאיראן וירצה 11 שנות מאסר

לכתבה המלאה
דיון בעניינו של גונן שגב, 5 ביולי 2018. ידיעות אחרונות, פול צלמים
שגב בדיון בבית המשפט/פול צלמים, ידיעות אחרונות

חקירתו של שגב העלתה עוד כי הוא נפגש עם מפעיליו האיראניים במדינות נוספות סביב העולם, בבתי מלון ובדירות שסבר כי שימשו לפעילות חשאית איראנית - כך לטענת שב"כ. עוד נטען כי שגב קיבל ממפעיליו מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים המועברים ביניהם. בנוסף על כך, גילו החוקרים כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה וכן לאתרים ביטחוניים ובעלי תפקידים מדיניים וביטחוניים בישראל. בשב"כ מסרו עוד כי כחלק מהמשימות שקיבל ממפעיליו עמד שגב בקשר עם אזרחים ישראליים ששמם נקשר בתחומי האבטחה, הביטחון ויחסי החוץ של ישראל. עוד נטען כי שגב ניסה לשטות באותם ישראלים שאליהם פנה ולקשר בינם לבין גורמי מודיעין איראניים, שאותם הציג כאנשי עסקים תמימים.

משה מזור, פרקליטו של שגב אמר היום כי "אנחנו חושבים שגזר הדין הוא מידתי והולם את נסיבות הפרשה. התחושה של הציבור כאילו ההסדר מקל נובעת מזה שהציבור לא נחשף לרוב רובה של הפרשה. שגב הביעה חרטה כנה על מעשיו, וחרף העובדה שצוין בגזר הדין שההסדר מקל, בית המשפט קיבל אותו, ואנחנו סבורים שזה בעקבות הדברים שלא נחשפו. שגב דיבר על חייו וקצת על הפרשה. אני חושב שהוא בעיקר הכה על חטא והביע חרטה. הוא סיפר על חייו, על גלגוליו ועל המקום העגום שהוא הגיע אליו בסיומה של פרשה זו".

עו"ד גאולה כהן, התובעת מטעם פרקליטות מסרה כי "כתב האישום כולל מסכת ארוכה של עבירות - מסירת מידע סודי, מסירת ידיעות לאויב וריגול. שגב הודה שפעל בשירות האיראנים משך חמש שנים, מסר מידע למפעיליו, נסע לאיראן ופגש אותם בדירות מסתור. הסכמנו להסדר הטיעון בעיקר כדי לא לנהל את ההליך ולהסתכן בחשיפת מקורות ושיטות של כוחות הביטחון. מדובר בהישג בכך שאדם שפעל מחוץ לישראל ירצה עונש מאסר משמעותי".

(עדכון ראשון: 8:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully