וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: פרטים חדשים מהאישום המצונזר נגד גונן שגב

4.7.2018 / 13:33

לבקשת וואלה! NEWS, התיר בית המשפט המחוזי בירושלים לפרסם מידע שטרם נחשף לציבור על פרשת הריגול החמורה של השר לשעבר. בין השאר, עולה כי שגב נאשם בעשרות מקרים של מסירת ידיעה לאויב, וכי פעל באופן מכוון כדי "לפגוע בביטחון ישראל". מחר צפוי להיפתח המשפט

עריכת וידאו:ניר חן

פרשת גונן שגב - פרטים חדשים: בעקבות עתירה שהוגשה על ידי וואלה! NEWS באמצעות עו"ד אשר הלפרין, התיר בית המשפט המחוזי בירושלים לפרסם מידע שטרם נחשף לציבור מתוך כתב האישום המצונזר שהוגש נגד שר האנרגיה לשעבר, שנאשם בריגול לטובת איראן.

מהפרטים החדשים שהותרו לפרסום מתוך כתב האישום החמור, עולה - בין השאר - כי שגב נאשם בעשרות מקרים של מסירת ידיעה לאויב. בקטע זה בנוסח כתב האישום מודגש כי השר לשעבר פעל "בכוונה לפגוע בביטחון המדינה". עוד מודגש, כי הקשר בין שגב לבין מפעיליו נמשך במשך שש שנים ברציפות - מאז שנוצר לראשונה, ב-2012. נוסף על כך, לוואלה! NEWS נודע כי מחר ייפתח משפטו של שגב, בבית המשפט המחוזי ירושלים. את המדינה ייצגה בעתירה, עו"ד גאולה כהן מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי).

גונן שגב משתחרר מכלא השרון. יהונתן שאול באדיבות מעריב, מערכת וואלה! NEWS
"כוונה לפגוע בביטחון המדינה". גונן שגב/מערכת וואלה! NEWS, יהונתן שאול באדיבות מעריב

שגב, שהורשע בעבר בניסיון להבריח לישראל כ-30 אלף כדורי אקסטזי, נעצר בחודש מאי האחרון. כתב האישום נגדו הוגש לפני כשבועיים וחצי. בהודעת השב"כ והמשטרה שפורסמה עם הגשת כתב האישום נכתב כי שגב מואשם במקרים רבים של מסירת ידיעה לאויב, אולם כעת מתברר כי המדינה מייחסת לו גם כוונה לפגוע בביטחון המדינה. ההבדל הוא משמעותי: העונש על מסירת ידיעה לאויב הוא עד עשר שנות מאסר, אולם העונש על מסירת ידיעה בכוונה לפגוע בביטחון המדינה הוא מאסר עולם.

בשנים האחרונות התגורר שגב, בן 62, בעיר אבוג'ה בניגריה, שם עבר כרופא, אף שרישיונו הישראלי לעסוק במקצוע נשלל. לפי הודעת שב"כ והמשטרה שפורסמה עם הגשת כתב האישום, הוא יצר קשר בשנת 2012 עם גורמים בשגרירות איראן במדינה. חקירת שב"כ העלתה כי הוא גויס כסוכן מטעם המודיעין האיראני והגיע פעמיים למפגשים באיראן יחד עם מפעיליו. בשב"כ הוסיפו כי זהות המפעילים כאנשי מודיעין הייתה ברורה לשר לשעבר.

עוד באותו נושא

"כשהוא שומע כסף הוא נדלק": חיי הפאר של גונן שגב בניגריה

לכתבה המלאה
כתב אישום כנגד גונן שגב. מערכת וואלה! NEWS
חלקים מכתב האישום המצונזר/מערכת וואלה! NEWS

שגב נעצר לאחר שנסע לגינאה המשוונית וזו סירבה להתיר את כניסתו לשטחה, כביכול, בשל עברו הפלילי. לבקשת משטרת ישראל הועבר שגב לידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 והוחזק תחילה בבידוד במתקן סודי של שב"כ, ולאחר מכן בבית מעצר פלילי רגיל.

חקירתו של שגב העלתה עוד כי הוא נפגש עם מפעיליו האיראניים במדינות נוספות סביב העולם, בבתי מלון ובדירות שסבר כי שימשו לפעילות חשאית איראנית - כך לטענת שב"כ. עוד נטען כי שגב קיבל ממפעיליו מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים המועברים ביניהם.

מידע הקשור למשק האנרגיה בישראל

נוסף על כך, גילו החוקרים כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה וכן לאתרים ביטחוניים ובעלי תפקידים מדיניים וביטחוניים בישראל. בשב"כ מסרו עוד כי כחלק מהמשימות שקיבל ממפעיליו עמד שגב בקשר עם אזרחים ישראליים ששמם נקשר בתחומי האבטחה, הביטחון ויחסי החוץ של ישראל. עוד נטען כי שגב ניסה לשטות באותם ישראלים שאליהם פנה ולקשר בינם לבין גורמי מודיעין איראניים, שאותם הציג כאנשי עסקים תמימים.

עורכי הדין אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, המייצגים את שגב מסרו עם הגשת כתב האישום כי "כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה".

  • עוד באותו נושא:
  • גונן שגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully