וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשהוא שומע כסף הוא נדלק": חיי הפאר של גונן שגב בניגריה

עדויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS חושפות כיצד נהג השר לשעבר הנאשם בריגול להתפאר בקשריו הדיפלומטיים. שגב עבד בחברת אשטרום והסתכסך עם מנהליו. ימים לפני מעצרו תועד שגב באירוע השגרירות ליום העצמאות. "הוא ידע על פעילויות אופייניות לפעילות באפריקה, והמבין יבין"

וידאו: מתוך "חמש" עם רפי רשף, באדיבות חדשות עשר, עריכה: ניב מעוז

ימים ספורים לפני שנעצר על ידי גורמי הביטחון הישראליים והמשטרה בגין ריגול עבור איראן, השתתף השר לשעבר גונן שגב באירוע רשמי של שגרירות ישראל בניגריה ליום העצמאות ה-70 שארגן השגריר גיא פלדמן. משתתפים באירוע שהיו עדים להתנהלותו של שגב במקום סיפרו כי הוא נראה מסתודד במהלך האירוע עם השגריר.

על פי עדויות נוספות על התנהלותו של גונן שגב בניגריה בשנים האחרונות מצד גורמים הנמצאים במדינה שהגיעו לידי וואלה! NEWS הוא נהג להסתובב ברכב עם לוחיות דיפלומטיות של שגרירות גרמניה בניגריה והתפאר בכך שהוא נושא דרכון דיפלומטי גרמני בשל היותו בן זוגה של דיפלומטית גרמניה.

שר ומרגל: פרשת גונן שגב | סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
חיזבאללה חוגג את פרשת גונן שגב: "הלם בישראל, הישג ענק לאיראן"
מכתב ההמלצה של גונן שגב: מראש מחלקת הביטחון של משרד החוץ
תשעה ימים במתקן שב"כ ללא מגע עם עורך דין: כך נחקר גונן שגב

אירועי יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל, אבוג'ה,  יגריה , 10 במאי 2018. משרד החוץ,
אירוע יום העצמאות בשגרירות ישראל בניגריה, בחודש שעבר/משרד החוץ

שגב עבד ב"אשטרום", באחת מחברות הבנייה הגדולות בישראל שפועלות בניגריה, והסתכסך עם מנהל החברה ועם בכירי החברה ואף הגיש תלונות נגדם במשטרה המקומית לאחר שטען שניסו לפגוע בו ואיימו על חייו. לאחר מכן פתח קליניקה פרטית וטיפל בישראלים רבים, בהם גם אנשי הצוות הדיפלומטי של שגרירות ישראל בניגריה. את המרפאה שלו באבוג'ה והאבזור הקימה עבורו חברת SCC NIGERIA LTDבבעלות ישראלית.



על פי העדויות שגב היה מעורה היטב בהתנהלות בקהילה היהודית והישראלית בניגריה, וימים לפני האירוע הרשמי של השגרירות במאי הוא השתתף באירוע של בית חב"ד שאליו הוזמנו כל ראשי הקהילה, בהם בכירים מישראל כמו יהודה משי זהב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

איש עסקים שעבד בניגריה: "שגב דיבר על נושאים שהשתיקה יפה להם"

לדברי עורך דין שעבד איתו, "השובב הזה, המופרע הזה הועסק בחברת בנייה מי שביקש להעסיק אותו שם חשב שהוא שילם את חובו לחברה ומן הראוי לתת לו הזדמנות לשיקום אבל האיש מופרע, ממש לא יציב ובעל נפש מפוצלת". עוד הוסיף, "הוא היה יועץ שעבד עם חברת אשטרום בישראל, בזמן שהוא היה פה, הוא עשה דברים לא לטובת האינטרסים של החברה, הוא היה מאוד אלים כשניסית לתקן אותו ולהעיר לו על הפעילות שלו, הוא היה מאוד אלים כלפיי, איים שיהרוג אותי, הוא אמר שהוא היה קצין בצבא הישראלי ושהוא יכול להרוג אותי במספר דקות".

עורך הדין הוסיף כי "אמרתי לו שלא אכפת לי מי אתה, אני עו"ד כאן אם תפגע בי אותי אני אדאג שאתה תלך לכלא ותעצר. הבאתי את זה לידיעת החברה, בסופו של דבר המינוי שלו בוטל. בזמן שהוא היה בניגריה ראיתי אותו נוהג על רכבים עם לוחיות רישוי דיפלומטיות, הוא הכיר פה הרבה אנשים בכירים ובממשל הניגרי, גם במשטרה הניגרית. זה היה אחד הבעיות איתו, הוא התלונן בפני המשטרה על כל מיני אנשים בחברה, הוא איש מאוד אינטילגנטי ובגלל זה הוא עשה הרבה טעויות".

גונן שגב במרפאתו בניגריה. Hotels.ng, צילום מסך
פתח קליניקה פרטית וטיפל באנשי השגרירות. שגב במרפאה בניגריה/צילום מסך, Hotels.ng

איש עסקים ישראלי שעבד בניגריה ומכיר את הקהילה הישראלית סיפר עליו כמי ש"בהתנהלות היומיומית הוא איש מאוד חברותי, מאוד מעורה בנעשה, אינטליגנטי, אין תחום שהוא לא בקי בו ומתקן אותך. אלא שבפועל הוא מדבר על נושאים שלפעמים השתיקה יפה להם". לדבריו, לשגב יש "נפש רעה, מעוותת, מתוסכלת. הוא איש מדון, הוא רב עם כולם. עם מי שלא מסתדר איתו ולא סר למרותו הוא פסול בעיניו, הוא מזלזל באנשים, מדבר בצורה מאוד בוטה וולגרית ואפילו מאיים".


יחד עם זאת על פי עדותו של אותו ישראלי, "שגב לא הסתבך בדברים פליליים אך דאג לסבך אחרים. לדברי אדם נוסף מהקהילה הישראלית בניגריה, "אם אתה מתנגד לו, אם אתה חושב שהוא טועה או שהוא הולך בדרך לא נכונה אתה הופך לאויבו והוא משמיץ אותך בכל הזדמנות, נעשה פרנואיד וחושב שמנסים לעקוף אותו".

אירועי יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל, אבוג'ה,  יגריה , 10 במאי 2018. משרד החוץ,
האירוע בשגרירות בניגריה, במאי/משרד החוץ

לדברי אותו אדם, "זה הגיע למצב עד כדי כך שהוא התלונן במשטרה שיש מגמה לתקוף אותו ולפגוע בו אישית. האיש מופרע על כל הראש. זה הגיע כמעט לתקרית דיפלומטית, הוא טען שאנשים בחברה רודפים אותו ומאיימים על חייו, הוא פתח תיק במשטרה והייתה שם מהומה גדולה מאוד. ממה שהבנתי הם הצליחו להוכיח שהאיש בודה דברים מליבו, הגיעו לפשרה איתו, ואיכשהו העסק הזה הושתק".

שגרירות איראן באבוג'ה בירת ניגריה, תמונת ארכיון נובמבר 2010. AP
שגרירות איראן באבוג'ה, בירת ניגריה/AP

אנשים נוספים מהקהילה הישראלית סיפרו כי מהרגע שניסתה החברה לנתק כל מגע עסקי עם שגב הוא ניסה להלך אימים על החברה וטען כי אנשיה פועלים בצורה בלתי חוקית.

גורמים ישראליים שעבדו איתו סיפרו כי שגב "היה מטורף וידע על כל מיני פעילויות שנעשות והן אופייניות לפעילות באפריקה, והמבין יבין". לדבריהם, "הוא טען שהוא יודע לעשות את זה טוב יותר והוא השמיץ וזה הגיע לרמות של ממש סכנה קיומית לחברה".

"הקשר בין שגב לשגריר בניגריה התפרש כיותר מידידותי"

על פי העדויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS שגב הסתובב בניגריה לא רק עם רכב דיפלומטי אלא גם עם דרכון דיפלומטי. "כשהוא שומע כסף הוא מיד נדלק, הוא מתוכנת, הוא היה נשוי לגרמניה, והוא התדהר בזה שיש לו דרכון דיפלומטי ואף אחד לא יכול לשים עליו יד", הוסיף אדם שהיה עמו בקשר. על השאלה כיצד השיג את הדרכון הסבירו ישראלים בניגריה: "או שהוא התחתן או שחי עם עובדת שגרירות גרמניה בניגריה ובאמצעותה הוא הצליח לקבל דרכון גרמני דיפלומטי".

לאחר ששגב העזב מתפקידו הוא פתח באמצעות חברה אחרת הפועלת בניגריה מרפאה שטיפלה בעיקר בישראלים ובהם גם אנשי צוות השגרירות בניגריה. האירוע האחרון שבו נצפה שגב בציבור בניגריה היה אותו אירוע יום העצמאות של שגרירות ישראל שארגן השגריר פלדמן, שנכנס לתפקיד בשנה האחרונה, ב-10 במאי במלון "הילטון".

שגריר  ישראל, גיא פלדמן, באירועי יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל, אבוג'ה,  יגריה , 10 במאי 2018. משרד החוץ, מערכת וואלה! NEWS
השגריר פלדמן באירוע יום העצמאות, במאי/מערכת וואלה! NEWS, משרד החוץ

למרות ההכחשות של משרד החוץ כי לא היה קשר בינם לבין שגב הוא נצפה לא פעם בחברתו של השגריר פלדמן ולדברי גורמים שהיו מעורים בנעשה בשגרירות הקשר ביניהם התפרש כיותר מידידותי. שגב אף שימש לדברי כמה מהגורמים כרופא השגרירות. "אני יודע שהוא פתח מרפאה בעזרת אחת החברות פה והישראלים פה באזור, גם דיפלומטים, פנו אליו לקבלת עזרה", הוסיף איש עסקים הפועל בניגריה. "במסיבת יום העצמאות במלון הילטון באבוג'ה פגשתי בו, ראיתי אותו מסתודד עם השגריר ועם אחרים, יכול להיות שאנשים לא ידעו את עברו המפוקפק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully