וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה ימים במתקן שב"כ ללא מגע עם עורך דין: כך נחקר גונן שגב

18.6.2018 / 19:29

השר לשעבר החשוד בריגול עבור איראן טען בחקירתו כי ביקש לחדור לעומק המודיעין האיראני והכחיש כי פעל ממניע כספי או אידאולוגי. גורם המעורה בפרשה אמר כי גרסתו לא מתיישבת עם ממצאי החקירה והעריך כי לא מדובר בפרשה הדומה לעסקי הריגול של נחום מנבר או של מרדכי ואנונו

וידאו: מתוך "חמש" עם רפי רשף, באדיבות חדשות עשר, עריכה: ניב מעוז

השר לשעבר גונן שגב החשוד בריגול עבור איראן אמר בחקירתו בשב"כ כי "לא פעל ממניעים אידאולוגיים ולא ממניעים כספיים" - כך נודע היום (שני) לוואלה! NEWS. שגב אף ניסה להסביר לחוקרים כי פעל מתוך כוונה של לא לפגוע בביטחון המדינה וניסה לצייר לחוקרים תמונה כאילו הוא היה סוכן בסגנון ג'יימס בונד, שניסה לחדור לעומק המודיעין האיראני.

אולם, חוקרי השב"כ והמשטרה אינם מאמינים לגרסתו של שגב, שלדבריהם אינה מתיישבת עם הממצאים שאספו במהלך החקירה הממושכת, שהתנהלה באופן סמוי. שגב מוחזק במתקן שב"כ במרכז הארץ ובמשך כמה ימים היה מנוע מלהיפגש עם עורכי דינו - למרות שאלה קיבלו כבר ביום ראשון את ההודעה על מעצרו בנתב"ג.

לקריאה נוספת:
הברחות אקסטזי, זיוף דרכונים וריגול עבור איראן: כל פרשות גונן שגב

גונן שגב משתחרר מכלא השרון. יהונתן שאול באדיבות מעריב, מערכת וואלה! NEWS
שגב יוצא מהכלא ב-2007/מערכת וואלה! NEWS, יהונתן שאול באדיבות מעריב

על פי הודעת שב"כ שהותרה היום לפרסום שגב נעצר בחודש שעבר עם הגעתו מניגריה - שם שהה בשנים האחרונות - לגינאה המשוונית. לטענת שב"כ הוא קיים קשר עם גורמי מודיעין איראניים שאותם הכיר דרך גורמים בשגרירות האיראנית בניגריה. בשבוע שעבר הוגש נגדו כתב אישום בגין סיוע לאויב בזמן מלחמה ומסירת מידע לאויב.

השב"כ מייחס לו פגישות לכאורה עם גורמים איראניים בבתי מלון ובדירות חשאיות במדינות שונות וכן נסיעות לטהראן. עוד נטען כי שגב ניסה להפגיש בין האיראנים שעמם היה בקשר לבין אזרחים ישראלים העובדים בתחומי ביטחון ואבטחה.

לא ברור איך הגיע שגב מגיניאה המשוונית לישראל, אולם על פי המידע, כששגב שהה בשטח ישראל הודיע לו אחד המלווים כי הוא שוטר וכי הוא נתון במעצר בחשד לריגול חמור נגד ישראל ובמגע עם סוכן זר.

עוד באותו נושא

הותר לפרסום: השר לשעבר גונן שגב נאשם בריגול עבור איראן

לכתבה המלאה
שגרירות איראן באבוג'ה בירת ניגריה, תמונת ארכיון נובמבר 2010. AP
שגרירות איראן בניגריה/AP

שגב הועבר מיד למתקן החקירות של השב"כ בעיר מרכזית במרכז הארץ, שם נחקר ברציפות במשך תשעה ימים כשהוא מנותק מהסביבה החיצונית ולא נפגש עם איש למעט החוקרים. בחקירה עצמה השתתפו חוקרי המחלקה לסיכול ריגול של שב"כ וחוקרי המחלקה הביטחונית של היאחב"ל בלהב 433.

כבר בשלבי החקירה הראשונים קשר את עצמו שגב לחשדות נגדו, ומסר גרסה באשר לנסיבות שהובילו אותו למעשים. גורם המעורה בחקירה אמר כי גרסתו של שגב "אינה מתיישבת כלל ועיקר עם ממצאי החקירה שלנו באשר למניעים וההתנהלות שלו מול האיראנים". לדברי הגורם, הפרשה הנוכחית אינה דומה כלל לפרשות הריגול של נחום מנבר או של מרדכי ואנונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully