וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברחת אקסטזי, זיוף דרכונים וריגול עבור איראן: כל פרשות גונן שגב

18.6.2018 / 17:39

שמו של השר לשעבר שנאשם בקשר עם גורמי מודיעין איראניים עלה בעבר בשורת פרשות פליליות. בשנת 2005 הורשע בהברחת כדורי אקסטזי מאמסטרדם, שנה לאחר שנידון למאסר על תנאי בגין ניסיון הונאה בכרטיס אשראי

עריכה: ניב מעוז

פרשת גונן שגב החדשה | כל הפרטים:

* השר לשעבר גונן שגב נעצר בחודש שעבר בגין קשרים שקיים משנת 2012 עם גורמי מודיעין איראניים.
* הקשר בין שגב למפעיליו החל במהלך שהותו בניגריה בשנים האחרונות.
* בין היתר הוא נפגש עמם בכמה מדינות מסביב לעולם וניסה לקשר בינם לבין אזרחים ישראליים העוסקים בתחומי האבטחה והביטחון.
* בשבוע שעבר הוגש נגדו כתב אישום בגין מסירת מידע לאויב וסיוע לאויב בזמן מלחמה.
* עורכי דינו של שגב: "הודעת שב"כ משווה חומרה יתרה לדברים, מכתב האישום עולה תמונה שונה".

השר לשעבר גונן שגב שהיום (שני) נחשף כי הוא נאשם בגין ריגול עבור איראן הסתבך בעבר בכמה פרשות שונות - המוכרת שבהן היא ניסיון הברחה של סם מסוג "אקסטזי" לישראל. בשנת 2005 הוא הורשע בניסיון לייבא כמות של כ-3,000 כדורים של הסם וכן בזיוף דרכון בנסיבות מחמירות. בית המשפט גזר עליו אז חמש שנות מאסר ושנתיים נוספות על תנאי אך הוא שוחרר כעבור שנתיים לאחר שנוכה שליש ממאסרו.

במסגרת הסדר הטיעון הודה שגב כי יחד עם שני אנשים נוספים ניסה להבריח לישראל מאמסטרדם את כדורי האקסטזי. שגב, שכיהן כשר האנרגיה והתשתיות בין 1995 ל-1996, זייף את דרכונו הדיפלומטי שתוקפו פג עם עזיבתו את משרדו, כך שייראה כאילו הוא תקף עד 2006, והצליח להשתמש בו כדי להימנע מבידוק וחיפוש בשדה התעופה סחיפהול שבאמסטרדם.

גונן שגב. כנסת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
זייף את הדרכון שקיבל בעת כהונתו כשר. שגב/מערכת וואלה! NEWS, כנסת ישראל

שבוע לאחר "ניסוי הכלים" של הדרכון המזויף, ב-11 באפריל 2004, שב שגב לסחיפהול. הוא התאכסן במלון הילטון באזור שדה התעופה, לשם הביא אחד משותפיו את כדורי האקסטזי - שישה קילוגרם של כדורים שהוסלקו באריזות של סוכריות ושוקולד. כשהגיע לשדה זיהה אותו אחד השוטרים שהיה שם גם בפעם הקודמת ואמר "הנה שוב הדיפלומט הזה".

מיד לאחר מכן טען שגב כי שכח משהו, ומיהר לתאי האחסון שבשדה. הוא פתח אחד מהם, והחליף את אריזות הסמים בממתקים אמיתיים. לאחר מכן חזר לשער, וכאשר המאבטחים דרשו ממנו לעבור בידוק, סירב בטענה שהוא דיפלומט והציג את הדרכון המזויף. שגב המריא לבסוף מבלי שעבר בדיקה, אך לאחר שעלה על המטוס פתחו רשויות שדה התעופה את תא האחסון ומצאו בתוכו את הסמים.

עוד באותו נושא

הותר לפרסום: השר לשעבר גונן שגב נאשם בריגול עבור איראן

לכתבה המלאה
שגרירות איראן באבוג'ה בירת ניגריה, תמונת ארכיון נובמבר 2010. AP
שגרירות איראן באבוג'ה בירת ניגריה/AP

שגב הורשע גם במקרה אחר בשנת 2004 בהונאת כרטיסי אשראי. לפי פסק הדין, במהלך שהות בהונג קונג משך שגב באמצעות כרטיס האשראי שלו כ-20 אלף שקל. עם חזרתו ארצה דיווח במרמה כי כרטיס האשראי שלו נגנב, וכי לא הוא ביצע את המשיכות. נשיאת בית משפט השלום בתל אביב עדנה בקנשטיין ביקרה את שגב על כך שמסר גרסאות רבות, שאף לא התיישבו זו עם זו, ולבסוף גזרה עליו מאסר על תנאי.

היום הותר לפרסום כי פרקליטות המדינה הגישה נגד שגב בשבוע שעבר כתב אישום בגין עבירות של מסירת מידע לאויב וסיוע לאויב בזמן מלחמה, בתום חקירתו בשב"כ. זאת, בגין קשרים שקיים לכאורה עם גורמי מודיעין איראניים שאותם הכיר במהלך שהותו בניגריה בשנים האחרונות.

עורכי דינו של שגב, אלי זהר ומשה מזור, מסרו היום כי "כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully