וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס מסתורי לאירופה: הקשר הבעייתי בין שגב לאנשי השגרירות בניגריה

19.6.2018 / 12:00

הטיפול הקבוע באנשי משרד החוץ וההתערבות הרפואית מצילת החיים לטובת איש הביטחון: עדויות שהגיעו לוואלה! NEWS חושפות את פעילותו של השר לשעבר, שרישיון הרפואה שלו בישראל נשלל ושנאשם כעת בריגול לאיראן, לטובת השליחים הישראליים הרשמיים בבירת המדינה האפריקנית. בלעדי

וידאו: מתוך "חמש" עם רפי רשף, באדיבות חדשות עשר, עריכה: ניב מעוז

בזמן שהופעל לכאורה על ידי איראן כמרגל נגד ישראל, טיפל השר לשעבר גונן שגב באופן קבוע באנשי שגרירות ישראל בניגריה ואף הציל את חייו של אחד מאנשי הביטחון שלה - כך נודע לוואלה! NEWS . אתמול הותר לפרסום כי שגב נעצר בחודש שעבר, ומואשם בעבירות של סיוע לאויב וריגול נגד מדינת ישראל.

רישיון הרפואה הישראלי של שגב נשלל בעקבות הרשעתו באמצע העשור הקודם בניסיון להבריח לישראל כ-30 אלף כדורי אקסטזי. ב-2007, עם שחרורו מהכלא, עבר לאבוג'ה בירת ניגריה ופתח בה מרפאה. בשנת 2016 ביקש משר הבריאות דאז יעקב ליצמן להשיב לו את הרישיון הישראלי, וכפי שנחשף אמש בוואלה! NEWS, אף צירף לבקשתו מכתב תודה מראש מחלקת הביטחון של משרד החוץ. כעת, נחשף הסיפור שמאחורי המכתב.

פרשת השר המרגל - כותרות נוספות:
תשעה ימים במתקן שב"כ ללא מגע עם עורך דין: כך נחקר גונן שגב
הרופא שתקע לרפול איזמל בגב ועלול לעלות לראש טבלת המרגלים בישראל
חיזבאללה חוגג את פרשת גונן שגב: "הלם בישראל, הישג ענק לאיראן"

גונן שגב במרפאתו בניגריה. Hotels.ng, צילום מסך
"היה ידוע שהוא שם". שגב במרפאתו באבוג'ה בירת ניגריה/צילום מסך, Hotels.ng

"מחלקת הביטחון של משרד החוץ הישראלי רוצה להביע את הערכתה מקרב לב לטיפול המצוין ולתמיכה שהענקת לנציג המחלקה באבוג'ה, ניגריה", נכתב במסמך שעליו חתום קצין הביטחון הבכיר, ששמו נאסר לפרסום. "אנו, שמבינים את המורכבות של החיים באפריקה, ויודעים שמצב רפואי יכול להפוך כהרף עין למצב חירום, אסירי תודה מקרב לב על התמיכה והטיפול המקצועי במהלך אותם יומיים ארוכים כאשר מצבו של הנספח הביטחוני שלנו לא היה ברור והוא נדרש להיות תחת השגחה מלאה. לא הרבה אנשים היו לוקחים אחריות כזו על כתפיהם".

מתברר שמרפאתו של שגב הייתה פופולרית מאוד בקרב ישראלים בבירת ניגריה. גם אנשי השגרירות ונציגים רשמיים של מדינת ישראל הפכו מטופלים קבועים של עבריין הסמים הישראלי. במשרד החוץ אישרו כי היה ידוע להם שלא מעט מהשליחים השתמשו בשירותי הרפואה של שגב, אך הדגישו כי לא היה "רופא האמון" של השגרירות (מדובר בסטאטוס רשמי שמוענק לרופא על ידי משרד החוץ, ומאפשר לאשר הוצאות כספיות על פי חוות דעתו הרפואית, ד"ד).

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מכתב הוקרה שקיבל גונן שגב ממחלקת הביטחון במשרד החוץ. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מכתב ההמלצה שהציג שגב מטעם מחלקת הביטחון במשרד החוץ/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

לקראת סוף 2014 לקה אחד מאנשי הביטחון בשגרירות במצב רפואי מסכן חיים, ככל הנראה בשל חיידק שבו נדבק. בשגרירות הבינו כי דרושה התערבות רפואית מידית כדי להציל את חייו - ופנו לשגב. הרופא הישראלי נרתם לעניין, ביצע פעולות שהצילו את חייו של המאבטח, ויתכן שאף סייע לארגן את הוצאתו מניגריה במטוס פרטי לקבלת טיפול באירופה. במשרד החוץ מסרו בעניין זה כי "גונן שגב קיבל מכתב תודה לאחר שביצע פעולות מצילות חיים במאבטח שבריאותו הייתה בסכנה קשה".

ישראלי שעבד עד לפני שנתיים בניגריה, בחברה פרטית בעלת אופי ביטחוני, סיפר לוואלה! NEWS כי שמו של שגב היה מוכר היטב בקרב הישראלים במדינה. "אני הייתי בלאגוס והמרפאה שלו הייתה באבוג'ה (מרחק של כמה שעות טיסה, ד"ד), אז לא הכרתי אותו אישית, אבל זה היה ידוע שהוא שם", נזכר. לדבריו, הוא הכיר ישראלי שנבדק במרפאה של שגב בשל חשש כי נדבק במלריה. "צחקנו על זה שעד לאן הוא הגיע כי כנראה בארץ אף אחד לא רצה לעבוד איתו", אמר, והוסיף: "רוב הרופאים שהאזרחים הזרים בניגריה הולכים אליהם הם מקומיים, אז כנראה שלהגיע לרופא ישראלי זה הרבה יותר נעים ונוח, גם אם זה גונן שגב".

סימני שאלה גדולים

קשריו של השר לשעבר והמרגל לכאורה בהווה עם אנשי השגרירות מעוררים סימני שאלה גדולים בייחוד לאור נוסח ההודעה שפרסמו אתמול שב"כ ומשטרה. "כדי לעמוד במשימות שקיבל ממפעיליו האיראניים קיים שגב קשרים עם אזרחים ישראליים הקשורים לתחום האבטחה, ביטחון ויחסי החוץ של ישראל", נכתב בהודעה. "שגב פעל כדי לקשר חלק מהאזרחים הישראלים לגורמי המודיעין האיראני, תוך שהוא מנסה לשטות בהם ולהציג את הגורמים האיראניים כגורמים עסקיים תמימים". עוד מסרו משב"כ כי "שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים".

עורכי הדין אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, המייצגים את שגב, מסרו אתמול עם פרסום הגשת כתב האישום נגדו, כי "כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully