וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הפרקליטות העדיפה עונש קל יותר לגונן שגב כדי למנוע חשיפת מידע סודי

9.1.2019 / 14:00

השר לשעבר הורשע בריגול חמור ובמסירת ידיעות לאויב ויישא עונש של 11 שנות מאסר, כשהעונש המרבי הוא מאסר עולם. הסיבה היא ככל הנראה רצונה של הפרקליטות להימנע מחשיפת מידע מודיעיני רגיש ביותר בפני שגב וסנגוריו

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

הודעת הפרקליטות על הסדר הטיעון עם השר לשעבר גונן שגב מגלה מעט מאוד פרטים. ניתן ללמוד ממנה כי שגב הודה והורשע בריגול חמור ובמסירת ידיעות לאויב, ושעונשו צפוי להיות 11 שנות מאסר בפועל. עם זאת, מידע שהגיע לידי וואלה! NEWS מעלה כי הפרקליטות ככל הנראה העדיפה להגיע לעסקת טיעון, שטמנה בחובה הקלה משמעותית בעונש, כדי להימנע מחשיפת חומר מודיעיני בפני שגב וסנגוריו.

אף שמשפטו של שגב נפתח לפני כחצי שנה, טרם החל בו שלב ההוכחות. בשלב זה של המשפט הסנגורים מבקשים לקבל לידיהם חומרי חקירה שונים, כדי לאפשר הגנה על הנאשם בצורה מיטבית. העובדה שעסקת הטיעון הושגה דווקא בשלב זה מלמדת שבפרקליטות העדיפו הסדר שטומן בחובו בהכרח עונש קל יותר לשגב, ובלבד שלא יאלצו למסור לידיו את החומרים. זאת, אף שהמשפט נערך בדלתיים סגורות.

דיון בעניינו של גונן שגב, 5 ביולי 2018. ידיעות אחרונות, פול צלמים
הסדר הטיעון הושג עוד בטרם החל שלב ההוכחות. שגב/פול צלמים, ידיעות אחרונות

הפרטים שהותרו לפרסום מכתב האישום המקורי נגד שגב חשפו תמונה חמורה ביותר לפיה הוא שימש במשך כשש שנים סוכן של המודיעין האיראני, שאף הגיע לטהראן כשהוא יודע שאנשי המודיעין האיראניים עמם ייפגש מצפים ממנו לספק להם מידע מודיעיני הנוגע למדינת ישראל. לבקשת מפעיליו, כך טענה הפרקליטות, מסר שגב שמות של אנשים שהיו מוכרים לו כקשורים לתחום הביטחון בישראל, ידיעות סודיות על אודות מיקום מתקנים של גורמי ביטחון ועוד. לא ניתן לדעת כרגע באיזה מהמעשים והעבירות שיוחסו לו הודה שגב, ואילו נמחקו מכתב האישום המתוקן שהוגש לבית המשפט במסגרת הסדר טיעון.

ניתן להעריך כי במסגרת משפטו של שגב נדרשו אנשי הפרקליטות לחשוף בפני ההגנה מידע רגיש ביותר, שאף יכול היה לסכן נכסים מודיעיניים ושיטות פעולה של מערך הריגול הנגדי הישראלי. אינדיקציה לרגישות המידע שיכול היה להיחשף אפשר לקבל מההקלה בעונשו של שגב: הוא הורשע במסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה - עבירה שהעונש המרבי עליה הוא מאסר עולם - ונידון ל-11 שנות מאסר בפועל. לפיכך, בהתחשב ברמת הסיווג של המידע ובגילו של שגב, שחגג השבוע יום הולדת 63, בפרקליטות מתייחסים להסדר שנחתם כהישג.

עוד באותו נושא

הסדר טיעון עם גונן שגב: יורשע בריגול לאיראן וירצה 11 שנות מאסר

לכתבה המלאה

"הפרשה חזרה למימדים הטבעים"

באי כוחו של שגב, עורכי הדין אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, מסרו בתגובה להסדר הטיעון: "כפי שמסרנו בתחילת הדרך, הפרשה הזו הייתה זכאית מלכתחילה לפרופורציות אחרות. אנו בהחלט סבורים שכתב האישום המתוקן שהוגש היום והסדר הטיעון שהוצג מחזירים את הפרשה לממדיה הטבעיים והנכונים. לא ניתן לומר הכל בשלב זה, אבל בהחלט ניתן לומר כבר עתה, כי כתב האישום המתוקן תוקן באופן מסיבי לא רק במימד העבירות המיוחסות למר שגב, אלא גם במימד העובדות.

אנו יודעים כי קיים רצון מבורך של הפרקליטות לחשוף את הציבור לפחות לחלק מפרטי הפרשה. אומנם מר שגב קיים מגע עם האיראניים, אך המניע שלו לא היה 'לסייע לאויב בשעת מלחמתו' (בגידה). זו גם הסיבה שעבירה זו הוסרה, בין היתר, מכתב האישום המתוקן".

דיון בעניינו של גונן שגב, 5 ביולי 2018. ידיעות אחרונות, פול צלמים
"כתב האישום המתוקן תוקן באופן מסיבי". שגב, במהלך מעצרו בקיץ/פול צלמים, ידיעות אחרונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully