וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון עם גונן שגב: יורשע בריגול לאיראן וירצה 11 שנות מאסר

9.1.2019 / 9:46

על פי הסדר הטיעון, שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים לאחר הסכמות שהושגו עם הפרקליטות, השר לשעבר ירצה 11 שנות מאסר. פרקליטיו סירבו להגיב לדברים. מכתב האישום עולה כי שגב גויס כסוכן מטעם המודיעין האיראני ובמשך שש שנים העביר מידע על אתרים ביטחוניים

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

השר לשעבר גונן שגב, שנאשם בריגול לטובת איראן, הגיע היום (רביעי) להסכמות עם הפרקליטות בנוגע להסדר טיעון. על פי ההסדר, שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, שגב יורשע בריגול חמור וירצה 11 שנות מאסר בפועל. פרקליטיו של שגב, אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, סירבו להגיב לדברים. "כי על פרטי יתר העובדות חל צו איסור פרסום. בשלב זה לא יימסרו פרטים נוספים", נמסר מפרקליטות מחוז ירושלים.

שגב, שבעבר הורשע בניסיון להבריח לישראל כ-30 אלף כדורי אקסטזי, נעצר בחודש מאי האחרון. הוא נאשם במקרים רבים של מסירת ידיעה לאויב, באמצעות קשר שנמשך בינו לבין מפעיליו במשך שש שנים ברציפות, וזאת "בכוונה לפגוע בביטחון המדינה". עם זאת, בשל צו איסור הפרסום לא ידוע באיזה מעובדות כתב האישום המקורי הודה שגב במסגרת ההסדר, ואילו חלקים הושמטו.

עוד בנושא:
הותר לפרסום: פרטים חדשים מהאישום המצונזר נגד גונן שגב
50 סעיפים של ריגול וסיוע לאיראן: משפטו של גונן שגב נפתח
יעקב פרי: "חיזבאללה תכנן לחטוף את גונן שגב במקום את טננבוים"

גונן שגב משתחרר מכלא השרון. יהונתן שאול באדיבות מעריב, מערכת וואלה! NEWS
גונן שגב/מערכת וואלה! NEWS, יהונתן שאול באדיבות מעריב

באי כוחו של שגב עורכי הדין אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, מסרו בתגובה להסדר הטיעון: "כפי שמסרנו בתחילת הדרך, הפרשה הזו הייתה זכאית מלכתחילה לפרופורציות אחרות. אנו בהחלט סבורים שכתב האישום המתוקן שהוגש היום והסדר הטיעון שהוצג מחזירים את הפרשה לממדיה הטבעיים והנכונים. לא ניתן לומר הכל בשלב זה, אבל בהחלט ניתן לומר כבר עתה, כי כתב האישום המתוקן תוקן באופן מסיבי לא רק במימד העבירות המיוחסות למר שגב, אלא גם במימד העובדות. אנו יודעים כי קיים רצון מבורך של הפרקליטות לחשוף את הציבור לפחות לחלק מפרטי הפרשה. אומנם מר שגב קיים מגע עם האיראניים, אך המניע שלו לא היה 'לסייע לאויב בשעת מלחמתו' (בגידה). זו גם הסיבה שעבירה זו הוסרה, בין היתר, מכתב האישום המתוקן".

שגב, בן 62 שהיה בעבר חבר כנסת ושר האנרגיה, התגורר בשנים האחרונות בעיר בוג'ה בניגריה, שם עבד כרופא, אף שרישיונו הישראלי לעסוק במקצוע נשלל. לפי הודעת שב"כ והמשטרה שפורסמה עם הגשת כתב האישום, הוא יצר קשר בשנת 2012 עם גורמים בשגרירות איראן במדינה. חקירת שב"כ העלתה כי הוא גויס כסוכן מטעם המודיעין האיראני והגיע פעמיים למפגשים באיראן יחד עם מפעיליו. בשב"כ הוסיפו כי זהות המפעילים כאנשי מודיעין הייתה ברורה לשר לשעבר.

הוא נעצר לאחר שנסע לגינאה המשוונית וזו סירבה להתיר את כניסתו לשטחה, כביכול, בשל עברו הפלילי. לבקשת משטרת ישראל הועבר שגב לידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 והוחזק תחילה בבידוד במתקן סודי של שב"כ, ולאחר מכן בבית מעצר פלילי רגיל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דיון בעניינו של גונן שגב, 5 ביולי 2018. ידיעות אחרונות, פול צלמים
שגב בבית המשפט/פול צלמים, ידיעות אחרונות

חקירתו של שגב העלתה עוד כי הוא נפגש עם מפעיליו האיראניים במדינות נוספות סביב העולם, בבתי מלון ובדירות שסבר כי שימשו לפעילות חשאית איראנית - כך לטענת שב"כ. עוד נטען כי שגב קיבל ממפעיליו מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים המועברים ביניהם.

בנוסף על כך, גילו החוקרים כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה וכן לאתרים ביטחוניים ובעלי תפקידים מדיניים וביטחוניים בישראל. בשב"כ מסרו עוד כי כחלק מהמשימות שקיבל ממפעיליו עמד שגב בקשר עם אזרחים ישראליים ששמם נקשר בתחומי האבטחה, הביטחון ויחסי החוץ של ישראל. עוד נטען כי שגב ניסה לשטות באותם ישראלים שאליהם פנה ולקשר בינם לבין גורמי מודיעין איראניים, שאותם הציג כאנשי עסקים תמימים.

  • עוד באותו נושא:
  • גונן שגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully