וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חודש במתקן שב"כ: השר לשעבר גונן שגב הועבר לכלא גלבוע

19.6.2018 / 17:04

השר לשעבר המואשם בסיוע לאיראן ובריגול הועבר לאחד מארבעת מתקני הכליאה ברמת ביטחון מרבית לאסירים בארץ. נמנע משגב במשך תשעה ימים להיפגש עם עורכי דינו - למרות שאלה קיבלו כבר בשבוע שעבר את ההודעה על מעצרו בנתב"ג

עריכת וידאו:ניר חן

השר לשעבר גונן שגב, המואשם בעבירות של סיוע לאויב וריגול נגד מדינת ישראל, הועבר היום (שלישי) ממתקן שב"כ לכלא גלבוע. גונן שהה בחודש האחרון במתקן כליאה של שירות הביטחון הכללי והועבר לבית סוהר ברמת ביטחון מרבית.

אמש הותר לפרסום כי פרקליטות המדינה הגישה נגד שגב בשבוע שעבר כתב אישום בגין עבירות של מסירת מידע לאויב וסיוע לאויב בזמן מלחמה, בתום חקירתו בשב"כ. זאת, בגין קשרים שקיים לכאורה עם גורמי מודיעין איראניים שאותם הכיר במהלך שהותו בניגריה בשנים האחרונות.

עורכי דינו של שגב, אלי זהר ומשה מזור, מסרו כי "כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה".

עוד בוואלה! NEWS:
הברחת אקסטזי, זיוף דרכונים וריגול עבור איראן: כל פרשות גונן שגב
מטוס מסתורי לאירופה: הקשר הבעייתי בין שגב לאנשי השגרירות בניגריה
חיזבאללה חוגג את פרשת גונן שגב: "הלם בישראל, הישג ענק לאיראן"

גונן שגב משתחרר מכלא השרון. יהונתן שאול באדיבות מעריב, מערכת וואלה! NEWS
הועבר לכלא גלבוע, גונן שגב/מערכת וואלה! NEWS, יהונתן שאול באדיבות מעריב

השר לשעבר גונן שגב אמר בחקירתו בשב"כ כי "לא פעל ממניעים אידאולוגיים ולא ממניעים כספיים". שגב אף ניסה להסביר לחוקרים כי פעל מתוך כוונה של לא לפגוע בביטחון המדינה וניסה לצייר לחוקרים תמונה כאילו הוא היה סוכן בסגנון ג'יימס בונד, שניסה לחדור לעומק המודיעין האיראני.

אולם, חוקרי השב"כ והמשטרה אינם מאמינים לגרסתו של שגב, שלדבריהם אינה מתיישבת עם הממצאים שאספו במהלך החקירה הממושכת, שהתנהלה באופן סמוי. שגב מוחזק במתקן שב"כ במרכז הארץ ובמשך כמה ימים היה מנוע מלהיפגש עם עורכי דינו - למרות שאלה קיבלו כבר ביום ראשון את ההודעה על מעצרו בנתב"ג.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שגרירות איראן באבוג'ה בירת ניגריה, תמונת ארכיון נובמבר 2010. AP
שגרירות איראן בניגריה/AP

על פי הודעת שב"כ, שגב נעצר בחודש שעבר עם הגעתו מניגריה - שם שהה בשנים האחרונות - לגינאה המשוונית. לטענת שב"כ הוא קיים קשר עם גורמי מודיעין איראניים שאותם הכיר דרך גורמים בשגרירות האיראנית בניגריה. בשבוע שעבר הוגש נגדו כתב אישום בגין סיוע לאויב בזמן מלחמה ומסירת מידע לאויב.

השב"כ מייחס לו פגישות לכאורה עם גורמים איראניים בבתי מלון ובדירות חשאיות במדינות שונות וכן נסיעות לטהראן. עוד נטען כי שגב ניסה להפגיש בין האיראנים שעמם היה בקשר לבין אזרחים ישראלים העובדים בתחומי ביטחון ואבטחה.

לא ברור איך הגיע שגב מגיניאה המשוונית לישראל, אולם על פי המידע, כששגב שהה בשטח ישראל הודיע לו אחד המלווים כי הוא שוטר וכי הוא נתון במעצר בחשד לריגול חמור נגד ישראל ובמגע עם סוכן זר.

  • עוד באותו נושא:
  • גונן שגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully