וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת נוה: בג"ץ מנע מהלשכה למנות נציג חדש לוועדה לבחירת שופטים

29.1.2019 / 11:57

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין הייתה אמורה לבחור נציג מטעמה לוועדה לבחירות שופטים לשלוש השנים הקרובות. בעקבות עתירה שהגישו עורכי דין על "מחטף", הורו השופטים כי הוועדה לא תתכנס, ובית המשפט לעניינים מנהליים ידון בעניין

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניב מעוז

ברקע פרשת אפי נוה, בג"ץ הוציא היום (שלישי) צו ארעי שמונע מהמועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לקיים היום את ישיבתה המתוכננת. בישיבה, אמור היה להיבחר נציג הלשכה לוועדה לבחירת שופטים לשלוש השנים הקרובות. השופטים הורו לעותרים להגיש את העתירה מחדש לבית משפט לעניינים מנהליים, כדי שידון בה לגופה.

עו"ד ערן גולן, אחד מהעותרים אמר בתגובה להחלטת השופטים כי "מה שעלה בדיון היום הוא הודאה בפועל שיש פה ניסיון לעשות מחטף. נציג היועמ"ש הודה שלא אמורות להתקיים כלל ישיבות של הוועדה לבחירת שופטים לפני הבחירות לכנסת ותכן אין דחיפות במינוי. אנחנו מקווים שבית המשפט לעניינים מנהליים יעצור את התהליך הזה, והמדינה תחזור לאיזה הליך שפוי יותר. אנחנו רוצים לדחות את המינוי עד לסיום החקירה הפלילית, ולאחר הבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין".

צו בית המשפט הוצע לשלושה ימים, כדי לתת לעותרים מספיק זמן להגיש עתירה חדשה. מדובר באיחוד של שתי עתירות שהגישו עורכי הדין ערן גולן, נעמי עיני-פלדמן, רדא ענבוסי ואלון ספיר ויונתן חורן שצפויים להיות מוסמכים לעריכת דין השבוע. את ההחלטה בנושא יקבל בית המשפט לעניינים מנהליים.

לדיון הגיע גם יו"ר הלשכה לשעבר, עו"ד דורון ברזילי, שבירך על הצו. "אני שמח שביהמ"ש העליון אסר על המועצה הארצית להתכנס ולבחור את נציגה בוועדה. מלכתחילה סברתי כי כאשר לשכת עורכי הדין מצויה לפני הליך בחירות וכאשר ממילא הוועדה למינוי שופטים אינה צפויה להתכנס לפחות עד יולי, ראוי שלא לנסות ולעשות מחטף במועצה ולמנות, לטעמי, את אותם אנשים אשר אם בעצימת עין ואם בפועל אפשרו את התנהלותו הקלוקלת של אפי נוה בשנים האחרונות, כפי שנחשפנו אליה כולנו בתקופה האחרונה".

לקריאה נוספת בנושא
לאחר התפטרות נוה: לשכת עורכי הדין תבחר יו"ר זמני בחודש הבא
אפי נוה התלונן במשטרה על פריצה לטלפון שלו: "עבירה פלילית ברורה"
הבקשה מהמתמחה וההתכתבויות המפלילות: ההסתבכות הנוספת של אפי נוה

אפי נוה בעת סיום חקירתו בלהב 433 17 בינואר 2019. מוטי מילרוד חדשות "הארץ", אתר רשמי
על רקע הפרשה. נוה/אתר רשמי, מוטי מילרוד חדשות "הארץ"

ספיר, אחד המתמחים שעתר נגד כינוס המועצה, אמר לוואלה! NEWS: "הלשכה צריכה לעשות חשבון נפש וניקוי אורוות, כמו שאמרה יו"ר המועצה הארצית בעצמה, ואין מקום להמשיך כרגיל ולמנות לוועדה לבחירת שופטים מישהו שהוא חבר סיעה של אפי נוה, וסוג של ממשיך דרכו. אנחנו חושבים שבעקבות הפרשות האחרונות יש מקום לשינוי גדול בלשכה, ואנחנו רוצים שלמועצה החדשה שתיבחר ביוני תהיה הזדמנות למנות נציג חדש לוועדה כי זו אחת הפונקציות החשובות ביותר של הלשכה כלפי כלל הציבור".

לגבי החלטת השופטים הוסיף ספיר כי "אם העליון היה חושב שצריך לדחות את העתירה על הסף, הוא היה עושה את זה - וזה ניצחון גדול שהוא לא עשה זאת. הם הביעו את דעתם שיש משהו בטענות שלנו וצריך לדון בהם, רק אמרו שהמקום לזה הוא בית המשפט המחוזי, ואנחנו מתכוונים להמשיך שם".

עוד באותו נושא

"בחירות חפוזות": ניסיון לעצור את המינוי לוועדה לבחירת שופטים

לכתבה המלאה

עתירה על "בחירות חפוזות" של הלשכה

לבג"ץ הוגשה אתמול עתירה דחופה שביקשה למנוע מהלשכה לקיים "בחירות חפוזות" לנציגים חדשים, ולהמתין עד אחרי הבחירות הכלליות בלשכה שייערכו ביוני. עוד נדרש בעתירה כי שרת המשפטים איילת שקד תשתמש בסמכותה לפי חוק, ותורה על פיזור מוסדות הלשכה ועריכת בחירות חדשות, וכן תכנס בדחיפות את הוועדה לבחירת שופטים, כדי לדון בכללי ניגוד עניינים חדשים עבור נציגי הלשכה בוועדה.

לפני חודש, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בפרשת ההברחה בנתב"ג, הודיע נוה על פרישתו מהוועדה לבחירת שופטים. בעתירה מצוטטת הודעת ווטסאפ ששלח בסמוך לכל לחברי הקואליציה הרחבה שלו במועצה הארצית.

בחודש שחלף מאז, התברר כי נוה חשוד גם בפרשה נוספת - בה קיבל לכאורה שוחד מיני תמורת מינוי שופטת וקידום בעלה של עורכת דין בכירה. נוה התפטר גם מראשות הלשכה, ומי שממלא את מקומו באופן זמני הוא עו"ד אורי קינן. לפי לוח הזמנים שנקבע, בעוד כשלושה שבועות תבחר המועצה ממלא מקום קבוע לנוה, וביוני יערכו בחירות כלליות שבהן ייבחרו מועצה ארצית ויו"ר לשכה חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully