וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי נוה התלונן במשטרה על פריצה לטלפון שלו: "עבירה פלילית ברורה"

20.1.2019 / 11:59

נוה הגיש תלונה על פריצה לטלפון שלו ושימוש בחומרים ממנו בחקירה נגדו. בתלונה, כתב עורך דינו כי מדובר "במכשיר טלפון נייד פרטי שאיננו אמור להימצא בידיו של איש". על פי הפרסום בהארץ, המכשיר נפרץ לפני שהועבר למשטרה, תוך שימוש במומחה אבטחה

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

אפי נווה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, הגיש הבוקר (ראשון) תלונה במשטרה על פריצה לטלפון שלו ושימוש בחומרים ממנו. בתלונה, שהוגשה באמצעות סנגורו של נוה, עו"ד בעז בן צור, נכתב כי מדובר "במכשיר טלפון נייד פרטי, המוגן בסיסמה, שאיננו אמור להימצא בידיו של איש זולת מר נוה. לאיש אין היתר או רשות לעשות בו שימוש כלשהו". עוד נכתב כי "נטילת המכשיר, הפריצה אליו, קבלתו והחזקתו, העיון בו והדלפת החומרים המצויים בו - כל אלה מהווים עבירות פליליות ברורות המחייבות חקירת משטרה". ב"הארץ" פורסם כי מדובר בטלפון ישן של נוה, שתוכנו לא נמחק, וכי הכתבת הדס שטייף קיבלה חסינות תמורת העברת החומר.

לטענת סנגורו "השתלשלות עניינים זו זיהמה את החקירה כולה, מן המסד עד הטפחות". עוד אמר כי "מדובר בחקירה אשר נפתחה ללא חשד סביר - לבטח לא למעשה פלילי חמור - שהרי אלמלא נמסר למשטרה (שלא כדין) מכשיר הטלפון הנייד של מר נוה, לא הייתה יכולה להישמע, ולו בדוחק, כל טענה נגדו". לדבריו, "בנסיבות כאמור, כל אשר צמח כתוצאה מאותה התנהלות פסולה הפך 'נגוע' גם הוא, לרבות צו חיפוש שהוצא על ידי הרשות החוקרת; כל שנתפס כתוצאה מהליכי חיפוש אלו; וכל הודעה אשר נגבתה ממר נוה או ממי מיתר הנחקרים בפרשה".

חוקרי יאח"ה חושדים כי נוה פעל למינויה של שופטת שלום איתה ניהל קשר אינטימי, וכן כי פעל לקידומו של שופט שלום שאשתו מקורבת אליו מאוד, וככל הנראה גם איתה ניהל קשר אינטימי.

לקריאה נוספת:
הבקשה מהמתמחה וההתכתבויות המפלילות: ההסתבכות הנוספת של אפי נוה
הפרשה המשפטית: חשד שנוה סייע למתמחה בבחינות הלשכה תמורת מין
המשטרה הודפת את הטענות: "כל פעולות חקירת אפי נוה נעשו כדין"

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נוה/ראובן קסטרו

לפי הטענות, מכשיר הטלפון שנמסר לשטייף, נפרץ לפני שהועבר למשטרה, תוך שימוש במומחה אבטחה. מומחים פליליים ששוחחו עם וואלה! NEWS סבורים כי במצב כזה הראיות בהחלט עשויות להיפסל, אך לא בטוח שזה סופו של התיק.

עו"ד שרון נהרי, מומחה למשפט פלילי, צווארון לבן והסגרות, צופה כי במידה וההתכתבויות אכן הושגו באמצעות פריצה לטלפון ללא צו מתאים, הן בהחלט עשויות להיחשב לא קבילות. "לפי חוק הגנת הפרטיות, לפי חוק סדר הדין הפלילי, ואולי לפי חוק המחשבים - הדברים נעשו בניגוד לדין", אמר. "מה דינה של ראיה שנתפסה בניגוד לדין ובהפרת חוק? לפי ההלכות של בית המשפט העליון היא עשויה להיפסל כליל כראיה קבילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully