וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בוצע לעבר חיילים בגבול סוריה; סוללת כיפת ברזל נפרסה בגוש דן

24.1.2019 / 10:57

שלושה ימים אחרי התקיפה הישראלית בדמשק - אש נורתה לעבר כוח צה"ל במובלעת בגבול סוריה. החיילים השיבו אש ולא היו נפגעים בקרב הכוחות בתקרית. על רקע ההתחממות בצפון ובדרום, סוללות "כיפת ברזל" נפרסה בגוש דן ובדרום. הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול

צילום: שי מכלוף, עריכה: איתי עמרם

ירי בוצע לעבר חיילים שפעלו במהלך הלילה (חמישי) במובלעת סמוך לגדר הגבול עם סוריה. דובר צה"ל מסר כי החיילים השיבו בירי וכי "אין נפגעים לכוחותינו". התקרית מגיעה שלושה ימים אחרי התקיפה הישראלית בסוריה והיא מצטרפת לחיכוכים שנרשמו בימים האחרונים גם בגבול עזה. על רקע התחממות הביטחונית בדרום ובצפון, הותר היום לפרסום כי סוללת "כיפת ברזל" נפרסה בגוש דן. סוללה נוספת נפרסה גם בדרום.

תקיפת צה"ל בשטח סוריה, שבוצעה בליל יום ראשון וכוונה נגד מטרות איראניות וסוללות נ"מ, באה בתגובה לירי רקטה לרמת הגולן. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם לפחות 21 בני אדם נהרגו בתקיפה הישראלית בסוריה, בהם 12 אנשי משמרות מהפכה של איראן. צבא רוסיה, המגבה את משטרו של בשאר אסד, אמר כי רק ארבעה חיילים סורים נהרגו בתקיפות חיל האוויר שהגיעו בתגובה לשיגור הרקטה לרמת הגולן. ברוסיה קראו אתמול לישראל להפסיק את תקיפותיה "השרירותיות" בסוריה.

עוד בנושא המתיחות הביטחונית:
רוב שרי הקבינט תומכים בהעברת הכסף לרצועה; השליח הקטארי הגיע לעזה
למרות הקריאה לעצור התקיפות: פוטין ימשיך לעצום עין מול פעילות צה"ל
אתר מודיעין איראני הרוס: צילום לוויין חושף מבנה שהותקף בסוריה

חיילי צה"ל צועקים לאזרחים סוריים להתרחק מהגבול. רויטרס
תקרית ירי במהלך הלילה. חיילי צה"ל בגבול סוריה/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בסיור בבסיס שיזפון כי "צה"ל הוא הצבא היחיד בעולם שנלחם בצבא האיראני בסוריה, במנהרות במבצע 'מגן צפוני' ובאמצעים אחרים בעזה. אנחנו בשלוש החזיתות האלה מול איראן וגרורותיה". הוא הוסיף כי ישראל ערוכה לכל תרחיש והזהיר כי אם יש "מישהו בעזה שחושב שהוא יכול להרים ראש" - התגובה הישראלית תהיה "קטלנית וכואבת מאוד".

אתמול התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני בנושא מתיחות ברצועת עזה ובגבול הצפון. במהלך הדיון, השרים דנו בעיכוב העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה. לדברי גורמים שהשתתפו בישיבה, עמדת צהל ושב"כ שהוצגה לשרים הייתה שיש לחדש את העברת הכסף הקטארי בימים הקרובים אם יישמר השקט בגבול. במערכת הביטחון תומכים בהעברת הכסף הקטארי כחלק ממאמצי ההסדרה וסבורים כי העברת הכסף משמרת יציבות ומסייעת בהשגת שקט ברצועה. בקבינט לא התקבלה החלטה על חידוש העברת הכסף, אך לפי ההערכה אם אכן יישמר השקט, ישראל תאשר את המהלך בימים הקרובים.

(עדכון ראשון: 10:29)

עוד באותו נושא

רוסיה: על ישראל להפסיק את תקיפותיה "השרירותיות" בסוריה

לכתבה המלאה
פריסת סוללת כיפת ברזל בגוש דן 24 בינואר 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
כיפת ברזל בגוש דן, היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS
פריסת סוללת כיפת ברזל בגוש דן 24 בינואר 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
בשל התחממות הגיזרה, סוללת כיפת ברזל ניצבה בגוש דן, היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS
  • עוד באותו נושא:
  • כיפת ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully