וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: על ישראל להפסיק את תקיפותיה "השרירותיות" בסוריה

23.1.2019 / 14:33

הודעת משרד החוץ במוסקבה הגיעה אחרי תקיפות חיל האוויר נגד מטרות איראניות וסוללות של משטר אסד. "יש להפסיק את התקיפות בשטחה של מדינה ריבונית"

צילום: דובר צה"ל

רוסיה קראה היום (שלישי) לישראל להפסיק את תקיפותיה "השרירותיות" בסוריה. הודעת משרד החוץ במוסקבה מגיעה אחרי סבב התקיפות האחרון של חיל האוויר נגד מטרות איראניות וסוללות נ"מ של משטרו של בשאר אסד בלילה שבין ראשון לשני.

"יש להפסיק את התקיפות בשטחה של מדינה ריבונית", נמסר בהודעת משרד החוץ של מוסקבה. רוסיה מגבה את צבא סוריה במלחמתו במורדים, והפעילות של ישראל נגד התבססות איראן בסוריה גרמה למתיחות בין שתי המדינות בשנים האחרונות.

בתקיפות האחרונות, שהיו הנרחבות ביותר נגד מטרות איראניות בסוריה מאז מאי שעבר, הותקפו מחסני נשק, אתר מודיעיני ויעדים איראניים נוספים. בין האתרים שהותקפו היה נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, שהותקף פעמים רבות על ידי ישראל מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011.

לקריאה נוספת
שגריר סוריה באו"ם: עלינו לתקוף בנתב"ג כדי שיקחו אותנו ברצינות?
תמונות הלווין חושפות: הנזק שנגרם מהתקיפה הישראלית בסוריה
גורם ישראלי: "איראן פועלת בסוריה סמוך לגבול, בניגוד להבטחות רוסיה"

פגישת רה"מ, נשיא רוסיה, קרמלין, מוסקבה, רוסיה  11 ביולי 2018. רויטרס
פוטין ונתניהו/רויטרס

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפות נהרגו 21 איש - בהם 12 אנשי משמרות המהפכה של איראן. טהראן לא התייחסה מפורשות לתקיפות של ישראל, והיא אינה מרבה להודות במותם של אנשיה בסוריה. עוד דיווח הארגון כי שישה מההרוגים היו חיילים משורות המשטר.

הלילה הזהיר שגריר סוריה באו"ם בשאר ג'עפרי כי סוריה "תגיב על התוקפנות הישראלית". ג'עפרי אמר בדיון של מועצת הביטחון של האו"ם כי יש לגנות את ההתקפות הישראליות ולפעול להפסקתן. "האם אנחנו צריכים לתקוף את נמל התעופה בן גוריון כדי שיקחו אותנו ברצינות?", תהה השגריר באו"ם. עוד התייחס ג'עפרי לסוגיית החזרת רמת הגולן לידיים סוריות, ואמר כי זוהי "זכותה של סוריה שאינה כפופה למשא או מתן, ויתור או חוק התיישנות".

עוד באותו נושא

רוכבים על הגב האמריקני: ישראל מנצלת את ההזדמנות בסוריה

לכתבה המלאה

לפיד על נתניהו: לא מר ביטחון - מר מקרופון

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב היום על דברי פוטין ואמר כי "לא מר בטחון - מר מקרופון. ירי אחרי שנים של שיתוף פעולה שקט ויעיל קשקשת הבחירות של נתניהו אילצה את הרוסים לצאת נגדנו בזירה הסורית. נזק של הודעה חסרת אחריות אחת שייקח שנים לתקן"

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי לפיד כי "הרמטכ"ל אייזנקוט כבר אמר החודש בנאום פרישתו ש'לא היה שום שיקול פוליטי בהחלטותיו של ראש הממשלה'. זה אומר הכל על ההשמצות חסרות הבסיס של יאיר לפיד, שניסיונו הביטחוני מסתכם בכמה כתבות שפרסם בעיתון 'במחנה' ".

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully