וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר סוריה באו"ם: עלינו לתקוף בנתב"ג כדי שיקחו אותנו ברצינות?

השגריר דיבר בישיבה של מועצת הביטחון של האו"ם במזרח התיכון, ואיים כי אם האו"ם לא יעצור את ה"תוקפנות הישראלית", סוריה תממש את "זכותה הלגיטימית להגן על עצמה". הדברים נאמרו כשברקע התקיפה הישראלית בסוריה שבה נהרגו 12 אנשי משמרות המהפכה של איראן

צילום: דובר צה"ל

שגריר סוריה באו"ם בשאר ג'עפרי איים בפגישת מועצת הביטחון של האו"ם כי סוריה "תגיב על התוקפנות הישראלית", כך דווח היום (רביעי) בכלי תקשורת אמריקניים. ג'עפרי אמר כי על מועצת הביטחון לגנות את ההתקפות הישראליות ולפעול להפסקתן. "האם אנחנו צריכים לתקוף את נמל התעופה בן גוריון כדי שיקחו אותנו ברצינות?", תהה השגריר באו"ם. עוד התייחס ג'עפרי לסוגיית החזרת רמת הגולן לידיים סוריות, ואמר כי זוהי "זכותה של סוריה שאינה כפופה למשא או מתן, ויתור או חוק התיישנות".

עוד בוואלה! NEWS
תמונות הלווין חושפות: הנזק שנגרם מהתקיפה הישראלית בסוריה
דיווח: 12 אנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפות של ישראל בסוריה
האיום על העורף מוחשי מתמיד: איראן לא אמרה את המילה האחרונה

שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, בדיו ןמועצת הביטחון, 31 בינואר 2012. רויטרס
"סוריה תגיב על התוקפנות הישראלית", בשאר ג'עפרי/רויטרס

הדברים נאמרו כשברקע התקיפה הישראלית נגד המטרות האיראניות בסוריה בליל יום ראשון השבוע. בין היעדים שהותקפו בסוריה על ידי ישראל, היו אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני. בזמן תקיפות חיל האוויר, שיגר צבא סוריה עשרות טילי קרקע-אוויר על אף אזהרות שהעביר צה"ל. בתגובה הותקפו גם סוללות נ"מ. אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אגרוף המחץ של ישראל יגיע לכל מבקשי רעתנו ונבוא איתם חשבון".

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הייתה זו המתקפה הנרחבת ביותר של ישראל נגד יעדים איראניים עד היום. הארגון ציין כי לפחות 21 אנשים נהרגו בתקיפות של ישראל בסוריה בלילה שבין ראשון לשני השבוע. בין ההרוגים היו 12 אנשי משמרות המהפכה של איראן. צבא רוסיה, המגבה את משטרו של בשאר אסד, אמר ביום שני כי רק ארבעה חיילים סורים נהרגו בתקיפות חיל האוויר שהגיעו בתגובה לשיגור הרקטה לרמת הגולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully