וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 12 אנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפות של ישראל בסוריה

22.1.2019 / 14:32

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על אבדות כבדות לאיראן, מתוך 21 הרוגים בפעולה של חיל האוויר בתגובה לשיגור לרמת הגולן. לפי רוסיה, רק ארבעה חיילים סורים נהרגו. נתניהו אחרי הניסוי ב"חץ": "אגרוף המחץ של ישראל יגיע לכל מבקשי רעתנו"

צילום: יותם רונן

לפחות 21 אנשים נהרגו בתקיפות של ישראל בסוריה בלילה שבין ראשון לשני - כך אמר היום (שלישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח של הארגון, בין ההרוגים היו 12 אנשי משמרות המהפכה של איראן. צבא רוסיה, המגבה את משטרו של בשאר אסד, אמר אתמול כי רק ארבעה חיילים סורים נהרגו בתקיפות חיל האוויר שהגיעו בתגובה לשיגור הרקטה לרמת הגולן.

בין היעדים שהותקפו היו אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני. בזמן תקיפות חיל האוויר, שיגר צבא סוריה עשרות טילי קרקע-אוויר על אף אזהרות שהעביר צה"ל. בתגובה הותקפו גם סוללות נ"מ. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הייתה זו המתקפה הנרחבת ביותר של ישראל נגד יעדים איראניים עד היום.

איראן ממעטת להתייחס לאבדות שלה בסוריה, שם היא מסייעת למשטרו של בשאר אסד דרך יועצים צבאיים ומיליציות שיעיות.

לקריאה נוספת על ההסלמה בצפון
אחרי הירי לישראל: צה"ל תקף מטרות איראניות בשטח סוריה
מחסני טילים, אתר מודיעיני ובסיס איראני: יעדי התקיפה בסוריה

חיילי צה"ל, בעמדת תצפית בהר בנטל, בגולן על - מנת להשקיף על מעבר קוניטרה בעקבות ההסלמה בגזרה 21 בינואר 2019. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול רמת הגולן, אתמול/רויטרס

המתקפה של ישראל נגד מטרות איראניות בסוריה הייתה הנרחבת ביותר מאז מאי אשתקד, אחרי שיגור עשרות רקטות לרמת הגולן. ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר אתמול את טהראן מהמשך ניסיונותיה לפגוע בישראל.

ברקע הדברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הניסוי המוצלח במערכת "חץ 3" במפעל מל"מ של התעשייה האווירית בבאר יעקב. "לישראל יש יכולת הגנה והתקפה חזקה מאוד מהמתקדמות בעולם", אמר נתניהו. "אגרוף המחץ של ישראל יגיע לכל מבקשי רעתנו ונבוא איתם חשבון".

נתניהו הוסיף כי הדגל האמריקני "פה לא בכדי" והביע הערכה עמוקה לארצות הברית. "בין ישראל לארצות הברית מתקיים שיתוף פעולה הדוק ביותר", הוסיף. "נמשיך לפתח בהצלחה את מערכות הנשק המתקדמות ביותר בעולם כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 11:46)

עוד באותו נושא

איראן אחרי התקיפה בסוריה: נערכים למערכה המכרעת להשמדת ישראל

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר התחבורה ישראל כץ , מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות,ובני משפחת רמון חנוכת שדה התעופה רמון באילת, 21 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו בטקס חניכת נמל התעופה ברמון, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully