וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה זוהתה, הטיל יורט: ניסוי מוצלח במערכת ההגנה "חץ 3"

22.1.2019 / 7:58

הניסוי במערכת תוכנן מראש ובוצע על ידי ישראל והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) מבסיס פלמחים. לפי משרד הביטחון, ה"חץ" נדרש לזהות מטרה ששוגרה וליירט אותה, והשלים את משימתו בהצלחה. "אבן דרך ביכולת המבצעית של ישראל להגן על עצמה". צפו בתיעוד השיגור

צילום: משרד הביטחון, עריכה: שניר דבוש

משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ביצעו הבוקר (שלישי) ניסוי מוצלח במערכת ההגנה מפני טילים "חץ 3". הניסוי, שתוכנן מראש, בוצע בשעה 6:44 מבסיס פלמחים על ידי מנהלת "חומה" במפא''ת (המנהל למחקר, פיתוח אמל''ח ותשתית טכנולוגית), בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר.

במהלך הניסוי, גילתה מערכת ה"חץ" מטרה ששוגרה והעביר את נתוניה למרכז ניהול הירי, שניתח אותה וביצע תכנון מלא ליירטה. עם השלמת התכנון, שוגר לעבר המטרה מיירט "חץ 3". משרד הביטחון הגדיר את הניסוי כ"מוצלח" והודיע כי ה"חץ" "השלים את משימתו בהצלחה מלאה".

"הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה, נגד איומים קיימים ועתידיים בזירה. יודגש כי מדובר בניסוי נוסף ומתוכנן בתהליך הפיתוח", נמסר ממשרד הביטחון.

לקריאה נוספת
לאחר שתי דחיות: משרד הביטחון ביצע ניסוי מוצלח במערכת "חץ 3"
בפעם השנייה בחודש: ניסוי במערכת "חץ 3" נדחה בגלל תקלה

ניסוי בטיל חץ מבסיס פלמחים 22 בינואר 2019. מאיר אוחנה, אתר רשמי
תיעוד השיגור, היום/אתר רשמי, מאיר אוחנה

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את מערכת הביטחון על הצלחת הניסוי. "ברכות ליקירינו במנהלת וברכות לאזרחי ישראל כולם על השיגור המוצלח. פגעתם בול במטרה", אמר ריבלין. "עלינו להיות זריזים יותר, חדים יותר ומתוחכמים יותר כדי לנצח את מבקשי רעתנו".

עוד באותו נושא

לאחר שתי דחיות: משרד הביטחון ביצע ניסוי מוצלח במערכת "חץ 3"

לכתבה המלאה

השכבה הראשונה נגד איראן

פרוייקט החץ, המוגדר כ"שכבת היירוט העליונה במערך ההגנה האווירית", בוצע על ידי התעשיות הביטחוניות, מנהלת "חומה" במשרד הביטחון וחיל האוויר, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. מערך החץ הוא הראשון בין שכבות ההגנה של צה"ל במקרה שטילים בליסטיים ממדינות אויב, ובראשן איראן, ישוגרו לעבר ישראל. מערכת חץ 3 נמסרה לחיל האוויר לשימוש מבצעי כבר בינואר 2017.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסוי קודם במערכת בוצע על ידי משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים בחודש פברואר 2018. זה היה ניסוי טיסה מוצלח במערכת הנשק "חץ", עם מיירט "חץ 3". הניסוי בוצע משדה הניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר. בניסוי השתתפו נציגי הסוכנות האמריקנית, שיחד עם מנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, מפתחים את מערכת הנשק. התעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירט ה"חץ" מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, שפועל בשיתוף חברת אלתא האחראית על מערכת הגילוי המכ"מי, חברת אלישרא מבית אלביט מערכות שפיתחה את מערכת ניהול הירי, חברת "תעש מערכות", תע"א-תמ"מ ורפאל - קבלני משנה עיקריים לפיתוח המיירט. חברת בואינג שותפה גם היא בפיתוח וייצור חץ 3.

(עדכון ראשון: 6:56)

ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015. משרד הביטחון
ניסוי ב"חץ" ב-2015/משרד הביטחון
ניסוי 'חץ 3' 22 בינואר 2019. מנהלת 'חומה' במפא"ת, משרד הביטחון, אתר רשמי
ניסוי חץ 3, היום/אתר רשמי, מנהלת 'חומה' במפא"ת, משרד הביטחון
ניסוי 'חץ 3' 22 בינואר 2019. מנהלת 'חומה' במפא"ת, משרד הביטחון, אתר רשמי
ניסוי חץ 3, היום/אתר רשמי, מנהלת 'חומה' במפא"ת, משרד הביטחון
ניסוי 'חץ 3' 22 בינואר 2019. מנהלת 'חומה' במפא"ת, משרד הביטחון, אתר רשמי
ניסוי חץ 3, היום/אתר רשמי, מנהלת 'חומה' במפא"ת, משרד הביטחון
  • עוד באותו נושא:
  • חץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully