וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שתי דחיות: משרד הביטחון ביצע ניסוי מוצלח במערכת "חץ 3"

19.2.2018 / 14:40

הניסוי בשיתוף הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים תוכנן מראש, ונבדקה בו יכולת הטיסה והיירוט של מערכת הנשק. הטיל מוגדר כשכבת היירוט העליונה במערך ההגנה האווירי. בחודשיים האחרונים בוטלו ניסויים מתוכננים עקב בעיות טכניות. צפו בתיעוד הניסוי

יירוט מחוץ לאטמוספירה- תיעוד: משהב"ט וה-MDA האמריקני השלימו ניסוי טיסה של מערכת חץ 3/צילום: משהב"ט, עריכה: יאיר דניאל

משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ערכו הלילה (שני) ניסוי טיסה מוצלח במערכת הנשק "חץ", עם מיירט "חץ 3". הניסוי בוצע משדה הניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר.

פרוייקט החץ, המוגדר כ"שכבת היירוט העליונה במערך ההגנה האווירית", בוצע על ידי התעשיות הביטחוניות, מנהלת "חומה" במשרד הביטחון וחיל האוויר, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. מערך החץ הוא הראשון בין שכבות ההגנה של צה"ל במקרה שטילים בליסטיים ממדינות אויב, ובראשן איראן, ישוגרו לעבר ישראל. מערכת חץ 3 נמסרה לחיל האוויר לשימוש מבצעי כבר בינואר 2017.

עוד בוואלה! NEWS:
צבע אדום בשדרות ובשער הנגב: רקטה מעזה התפוצצה בשטח פתוח
נטע רוטמן נהרגה מפגיעת מנוף: "בעזרתה לנכים שימשה דוגמה אישית"
הפנטגון מחפש פתרונות נגד טרור בישראל: "תרבות של חדשנות"

ניסוי טיסה של מערכת נשק חץ 3. אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
הניסוי שנערך היום/מערכת וואלה! NEWS, אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

בניסוי השתתפו נציגי הסוכנות האמריקנית, שיחד עם מנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, מפתחים את מערכת הנשק. התעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירט ה"חץ" מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, שפועל בשיתוף חברת אלתא האחראית על מערכת הגילוי המכ"מי, חברת אלישרא מבית אלביט מערכות שפיתחה את מערכת ניהול הירי, חברת "תעש מערכות", תע"א-תמ"מ ורפאל - קבלני משנה עיקריים לפיתוח המיירט. חברת בואינג שותפה גם היא בפיתוח וייצור חץ 3.

משרד הביטחון הודיע בחודש שעבר כי ניסוי נוסף במערכת, שאמור היה להתקיים נדחה. "עקב בעיה בהעברת הנתונים במערך הניסוי הקרקעי, טיל המיירט לא שוגר ולפיכך מהנדסי הניסוי הכריזו עליו כעל No Test", נמסר. "לאירוע זה אין השפעה על מערכת הנשק המבצעית 'חץ 2', המופעלת מזה שנים על ידי מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר ועל מערכת 'חץ 3' שנמסרה לחיל האוויר בינואר 2017".

עוד באותו נושא

בפעם השנייה בחודש: ניסוי במערכת "חץ 3" נדחה בגלל תקלה

לכתבה המלאה
ניסוי טיסה של מערכת נשק חץ 3. אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
מערכת "חץ 3"/מערכת וואלה! NEWS, אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון משה פתאל אמר הבוקר כי "הניסוי נועד לאפשר לנו התקדמות במערכת חץ 3 וסדרת ניסויי יירוט שאנחנו מתכננים לבצע באלסקה. לדבריו "לא רק המיירט בניסוי השתדרג אלא כל המערכת. בעיקר שיפורים אלגוריתמים. שקשורים לתקשורת בין המיירט למערך הקרקע, יכולת להתמודד עם מטרות עתידיות. מדובר בשינוי מהותי של יכולות המיירט. יצאנו לייצור סדרתי של מיירטי החץ ונשדרג אותם בהתאם".

לדבריו, "המטרה הייתה קשה. זה האיום העתידי על מדינת ישראל. היא מדמה מטרה שנפגוש באלסקה - מטרת סימולציה. הפעם לא שיגרנו מטרה אמתית כמו בעבר. מה שעשינו זה להכין את מערך השיגור לקראת הניסוי באלסקה".

לדברי פתאל, ארצות הברית מסייעת כספית לישראל לקראת הניסוי באלסקה. כשנשאל מדוע לא בוצע ניסוי מלא לקראת הניסוי בצפון אמריקה אמר כי "להיכנס לניסוי של יירוט מלא דורש משאבים ותהליכים שהיו מעכבים אותנו ומונעים מאיתנו להגיע אל היעד שאנחנו צריכים להגיע אליו באלסקה".

בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, אמר כי "הניסוי היה מורכב ביותר, ובוצע בהובלת התעשייה האווירית. במהלכו שיגרנו את המיירט שחצה את האטמוספרה עמוק לתוך החלל. הטיל ביצע את כל המצופה ממנו ואנו מרוצים מאוד מהתוצאות".

(עדכון ראשון: 3:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully