וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בחודש: ניסוי במערכת "חץ 3" נדחה בגלל תקלה

10.1.2018 / 12:15

לפני כחודש בוטל הניסוי במערכת ההגנה האווירית בשל אי-עמידה בתנאי בטיחות של טיל מדמה אויב. כעת, נדחה הניסוי שוב, הפעם לאחר שחלה בעיה בהעברת הנתונים. סמנכ"ל התעשייה האווירית: "לא לקחנו סיכונים. נבדוק הכול ונצא מחדש לניסוי"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, סרטוני גולשים וארכיון משרד הביטחון, עריכה: יאיר דניאל

משרד הביטחון הודיע היום כי ניסוי נוסף במערכת "חץ 3", שאמור היה להתקיים היום (רביעי) נדחה. "עקב בעיה בהעברת הנתונים במערך הניסוי הקרקעי, טיל המיירט לא שוגר ולפיכך מהנדסי הניסוי הכריזו עליו כעל No Test", נמסר. "לאירוע זה אין השפעה על מערכת הנשק המבצעית 'חץ 2', המופעלת מזה שנים על ידי מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר ועל מערכת 'חץ 3' שנמסרה לחיל האוויר בינואר 2017".

ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, משה פתאל, אמר לוואלה! NEWS כי "אין השפעה למערכת המבצעית". סמנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי, אמר: "לא לקחנו סיכונים ואכן לא שחררנו את המיירט. אם לא הייתה בעיה במערכת התקשורת היינו משחררים את המיירט. מדובר בתכנית מבצעים מורכבת, ניקח הכול בחשבון, נבדוק את הכול ונצא מחדש לניסוי".

פרס בטחון ישראל הוענק למפתחי מערכת ההגנה האווירית "חץ 3". משרד הביטחון
מערכת חץ 3/משרד הביטחון

מדובר בפעם השנייה שהניסוי נדחה, לאחר שלפני כחודש מערכת הביטחון ביטלה ניסוי, לאחר שהמטרה שאמור היה הטיל ליירט לא עמדה בתנאי הבטיחות של הניסוי. ממשרד הביטחון נמסר אז כי ניסוי המערכת המיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה נעצר בשלב מוקדם, וכי כעת נאספים הנתונים ומנותחים בידי מהנדסי הניסוי. לקראת הניסוי שונו מסלול ההמראות בנמל התעופה בן גוריון.

"הבנו שהמטרה לא מתנהגת כמו שרצינו בגלל ענייני בטיחות", הסביר אז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית. "מיירט החץ לא נכנס לפעולה, והמערכת לא באה לידי ביטוי, ועצרנו את התהליך בשלב מוקדם. אנחנו לומדים את מה שקרה ברגעים אלה". יו"ר מנהלת חומה, פתאל, הדגיש אז כי "הבטיחות היא מעל הכול. ההליך הבוקר לא משפיע על המערכת בידי חיל האוויר, וזהו ניסוי שנועד לבדוק איומים עתידיים. המשך התהליך ייבחן מיד כשנלמד מה קרה למטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully