וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן אחרי התקיפה בסוריה: נערכים למערכה המכרעת להשמדת ישראל

מפקד חיל האוויר הזהיר כי טהראן "מוכנה להגיב לכל האיומים" והוסיף כי "לאויבינו אין את האומץ לתקוף את איראן. זאת אחרי גל התקיפות של ישראל בסוריה. לפי צה"ל, השיגור האיראני לגולן תוכנן חודשים ארוכים

עריכה: ניר חן

מפקד חיל האוויר של איראן הזהיר היום (שני) כי ארצו מתכוננת למערכה המכרעת להשמדת ישראל. זאת אחרי התקיפות הנרחבות הלילה של חיל האוויר נגד מטרות איראניות בסוריה. מבלי להתייחס מפורשות לתקיפות, הזהיר הבכיר כי טהראן "מוכנה להגיב לכל האיומים" והוסיף כי "לאויבינו אין את האומץ" לתקוף את איראן.

התקיפה הלילה הגיעה אחרי שאתמול שוגרה רקטה לעבר רמת הגולן, שיורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל". צה"ל אמר כי הרקטה שוגרה על ידי כוח קודס במשמרות המהפכה, בהנהגת קאסם סולימאני, אחרי הכנות ארוכות ובתום החלטה שהתקבלה לפני כמה חודשים.

לקריאה נוספת על ההסלמה בצפון
אחרי הירי לישראל: צה"ל תקף מטרות איראניות בשטח סוריה
מחסני טילים, אתר מודיעיני ובסיס איראני: יעדי התקיפה בסוריה

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, במהלך נאום בעיר קום 9 בינואר 2019. רויטרס
טהראן ממשיכה באיומים. המנהיג העליון של איראן חמינאי, החודש/רויטרס

לפי מרכז הבקרה של רוסיה בבסיס חיל האוויר בחמימים, נהרגו ארבעה חיילים סורים בתקיפות של חיל האוויר, ועוד שישה חיילים נוספים נפצעו. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי 11 בני אדם נהרגו, אך לא פירט את זהותם. עוד מסר מרכז הבקרה כי מערכות הנ"מ הסוריות השמידו יותר מ-30 טילי שיוט ופצצות מונחות ששיגרה ישראל, אך לא ניתן לאמת את הטענות.

בין היעדים שהותקפו הלילה היו אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני. בזמן תקיפות חיל האוויר, שיגר צבא סוריה עשרות טילי קרקע-אוויר על אף אזהרות שהעביר צה"ל. בתגובה הותקפו גם סוללות נ"מ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תיעוד התקיפה הישראלית בסוריה על פי דיווחים ב-21 בינואר 2019. רויטרס
טילי נ"מ משוגרים לשמי דמשק, הלילה/רויטרס

בעקבות המתיחות בצפון, הוחלט בתום הערכת מצב כי אתר החרמון לא ייפתח היום למבקרים. לא ניתנו הנחיות נוספות לתושבי רמת הגולן והאזור, והשגרה נמשכת. בצה"ל קראו להישמע להוראות פיקוד העורף.

(עדכון ראשון 09:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully