וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסני טילים, אתר מודיעיני ובסיס איראני: יעדי התקיפה בסוריה

21.1.2019 / 6:26

דובר צה"ל פרסם חלק ממטרות התקיפה הנרחבת שבוצעה בשטח סוריה בתגובה לשיגור טיל לרמת הגולן. בנוסף אליהן, הותקפו גם סוללות הגנה אוויריות סוריות. "צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תומר לוי

אתר מודיעין איראני, מחנה אימונים ואתרים לאחסון אמצעי לחימה בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק - אלה הם חלק מהיעדים שאותם תקף הלילה (שני) צה"ל בשטח סוריה. המטרות, ששייכות לכוח קודס של איראן, הותקפו בתגובה לשיגור טיל לרמת הגולן אתמול שיורט על ידי מערכת "כיפת ברזל".

בנוסף ליעדים אלה, דובר צה"ל אמר כי "במהלך התקיפה בוצע ירי של עשרות טילי קרקע-אוויר סוריים על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך נתקפו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות".

עוד בוואלה! NEWS:
"בתגובה לחידוש יחסי צ'אד עם ישראל": עשרה נהרגו בפיגוע במאלי
הח"כ הכי צעיר והחוק שתוקן הכי הרבה: כמה אתם מכירים את הכנסת?
התחזית: עלייה בטמפרטורות; החרמון ייסגר למבקרים בשל המתיחות

מפת תקיפות צה"ל בסוריה ב-21 בינואר 2018. דובר צה"ל
מפת התקיפות של צה"ל בסוריה/דובר צה"ל

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי ניסיונות ההתבססות האיראנית בסוריה, ולסכנה שהם מהווים למדינת ישראל וליציבות האזורית. צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל".

על פי ההודעה, צה"ל "ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה" ו"נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול ככל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי ישראל".

בעקבות המתיחות אתר החרמון לא ייפתח למבקרים. "לפי שעה השגרה נמשכת ואין הנחיות נוספות לעורף. יש להישמע להוראות פיקוד העורף שיעודכנו באם יידרש", נמסר.

אתרי כח קודס שצה"ל תקף בסוריה ב-21 בינואר 2018. דובר צה"ל
מטרות התקיפה/דובר צה"ל

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על "נזקים משמעותיים" בעקבות התקיפה. "הטילים הישראליים השמידו מחסני טילים ואתרים צבאיים של איראן וחיזבאללה באזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק ובאזור אל-כיסאווה וג'מריאה", אמרו בארגון.

בחלק מהדיווחים בסוריה נטען כי המערכות יירטו "עשרות" מטרות ישראליות באזור נמל התעופה הבינלאומי בדמשק ואל-כיסווה. בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א טענו כי התקיפות הישראליות בוצעו משטח לבנון ומאזור הכנרת והגליל, תוך שימוש בכמה סוגים של כלי נשק. "מערכות ההגנה האוויריות שלנו יירטו את רוב המטרות העוינות", טענו בסאנ"א שהגדירו את התקיפה כ"נרחבת". עוד נמסר כי "אנחנו ממשיכים להתמודד עם התוקפנות הישראלית".

עדי ראייה דיווחו על שמיעת פיצוצים עזים בשמי דמשק. גורם צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" כי התקיפה בוצעה מהאוויר ומהקרקע. לדברי הגורם, "האויב הישראלי ביצע תקיפה מסיבית באמצעות טילים מונחים מהאוויר ומהקרקע בכמה 'גלים'. מערכות ההגנה האוויריות שלנו מיד החלו להדוף את טילי האויב. חלק משמעותי מהטילים הושמד לפני שהם הגיעו ליעדיהם".

אתרי כח קודס שצה"ל תקף בסוריה ב-21 בינואר 2018. דובר צה"ל
מטרות התקיפה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully